Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

У разі ліквідації чи реорганізації потрібно звернутися до ПФУ

Роз’яснення

27.03.2025 12 0 0

До фахівців Головного управління протягом січня ‒ березня 2025 року звернулись 52 страхувальники області, які вирішили реорганізувати своє підприємство, з них 27 – з метою ліквідації.

Регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, Закон від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755).

Інформаційна взаємодія між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань та інформаційними системами державних органів, зокрема, Пенсійного фонду України, здійснюється за допомогою електронних комунікацій.

Які відомості отримує Пенсійний фонд України?

Про проведення реєстраційної дії щодо державної реєстрації: рішення про припинення шляхом ліквідації/реорганізації юридичної особи та проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Які дії Пенсійного фонду України?

При проведенні заходів, пов’язаних з ліквідацією або реорганізацією платника, органи ПФУ:

  • організовують та планують їх таким чином, щоб вимоги щодо сплати платежів, контроль за справлянням яких здійснюють органи ПФУ, були сформовані і отримані особою, відповідальною за погашення грошових зобов’язань платника, не пізніше строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог. Тобто, не менше двох і не більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи (ч. 5 ст. 105 Цивільного кодексу);
  • забезпечують передачу відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань відповідно до ч. 7 ст. 13 Закону № 755.

Важливо для страхувальника!

Платники, які вирішили ліквідуватися або реорганізуватися, у встановлені терміни звертаються до органів ПФУ для здійснення необхідних заходів відповідно до індивідуальних особливостей ведення фінансово-господарської діяльності, а саме:

  • використання найманої праці;
  • нарахування заробітної плати;
  • використання коштів Фонду на оплату листків непрацездатності;
  • стан розрахунків з Фондом загальнообов’язкового державного соціального страхування на випадок безробіття;
  • стан розрахунків з обов’язкових платежів, адмініструванням яких займаються органи ПФУ.

Але якщо платник у встановлені законодавством терміни не звернувся до органів ПФУ для проведення відповідних дій, державному реєстратору направляється повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення або реорганізації.

ГУ ПФУ в Кіровоградській області


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали