Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Припинення юрособи шляхом реорганізації: на якій підставі переносяться облікові показники

01.03.2019

У разі коли внаслідок припинення юридичної особи шляхом реорганізації частина її зобов’язань чи заборгованості залишається непогашеною або у платника обліковуються складові суми переплат, до інтегрованої картки платника юридичних осіб — правонаступників працівником підрозділу, який здійснює облік платежів та інших надходжень, засобами програмного забезпечення переносяться відповідні облікові показники з дотриманням хронології їх виникнення на підставі одного із документів:

  • рішення про узгодження плану реорганізації платника податків;
  • передавального акта;
  • розподільчого балансу.

При цьому Порядком ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженим наказом Мінфіну від 07.04.2016 р. № 422, не передбачено надання платником до органів ДФС інших додаткових документів, що є підставою для перенесення відповідних облікових показників правонаступникам.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 22.02.2019 р. № 693/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо необхідних документів для перенесення правонаступнику інформації стосовно сальдо розрахунків юридичної особи зі сплати платежів у разі припинення такої юридичної особи шляхом її реорганізації, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Відповідно до п. 2 Положення Про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 р. № 236, ДФС у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п. 1.1 ст. 1 Кодексу).

Зокрема, ст. 98 Кодексу визначено порядок погашення грошових зобов’язань або податкового боргу у разі реорганізації платника податків або передачі цілісного майнового комплексу державного чи комунального підприємства в оренду чи концесію .

Так, п. 98.9 ст. 98 Кодексу встановлено, що у разі якщо сума надміру сплачених грошових зобов’язань або невідшкодованих податків та зборів платника податків перевищує суму грошових зобов’язань або податкового боргу з інших податків, сума перевищення перераховується в розпорядження правонаступників такого платника податків пропорційно його частці в майні, що розподіляється, згідно з розподільним балансом або передаточним актом, а у разі отримання цілісного майнового комплексу державного або комунального підприємства в оренду чи концесію сума перевищення перераховується в розпорядження платника податків - орендаря чи концесіонера згідно з передаточним балансом або актом.

Відповідно до п. 1 розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 р. № 422, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 року за № 751/28881 (далі - Порядок), Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Порядок ведення інтегрованої картки платника (далі - ІКП) визначено п. 1 розділу II Порядку.

Так, на виконання абзаців сімнадцятого - двадцятого пп. 3 п. 1 розділу II Порядку у разі коли внаслідок припинення юридичної особи шляхом реорганізації частина її зобов’язань чи заборгованості залишається непогашеною або у платника обліковуються складові суми переплат, до ІКП юридичних осіб - правонаступників працівником підрозділу, який здійснює облік платежів та інших надходжень, засобами програмного забезпечення переносяться відповідні облікові показники з дотриманням хронології їх виникнення на підставі одного із документів:

  • рішення про узгодження плану реорганізації платника податків;
  • передавального акта;
  • розподільчого балансу.

При цьому Порядком не передбачено надання платником до органів ДФС інших додаткових документів, що є підставою для перенесення відповідних облікових показників правонаступникам.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
11.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Мінфін відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 30.10.2025 Президент підписав Закон щодо бронювання працівників з проблемними ВОД Прийнято Закон щодо обґрунтування видачі листків непрацездатності Верховна Рада прийняла за основу законопр...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
13.11.2025
Безпека на підприємстві під час аварійного відключення електроенергії
В умовах аварійних відключень електроенергії посилюються ризики виробничого травматизму на підприємствах, в установах, організаціях. Що треба робити – див. нижче. Більше за темою: Дистанційна та надомна робота: чи є право на трудові пільги? Що має зробити роботодавець у разі переведення з ди...
13.11.2025
Що треба зазначати в трудовому договорі
Ознайомтеся з переліком необхідних пунктів, які повинен містити трудовий договір. Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колективному договорі Звільнення за невиконання працівником обов’язків за трудовим договором та правил трудового розпорядку ч...
13.11.2025
Що треба враховувати агросектору в частині депозитних відсотків і фіндопомоги
Чи включаються до загальної суми доходу сільськогосподарського товаровиробника ЮО суми отриманих відсотків за депозитом, безповоротної та поворотної фінансової допомоги для визначення частки cільськогосподарського товаровиробництва? Більше за темою: Поворотну фінансову допомогу отримано від засновн...
Кращі матеріали