Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Прекращение юрлица путем реорганизации: на каком основании переносятся учетные показатели

01.03.2019 442 0 0


В случае если в результате прекращения юридического лица путем реорганизации часть ее обязательств или задолженности остается непогашенной или у плательщика учитываются составляющие суммы переплат, к интегрированной карточки плательщика юридическим лицам - правопреемникам работником подразделения, осуществляющего учет платежей и других поступлений, средствами программного обеспечения переносятся соответствующие учетные показатели с соблюдением хронологии их возникновения на основании одного из документов:

  • решение о согласовании плана реорганизации налогоплательщика;
  • передаточного акта;
  • разделительного баланса.

При этом Порядком ведения органами Государственной фискальной службы Украины оперативного учета налогов и сборов, таможенных и других платежей в бюджеты, единого взноса на общеобязательное государственное социальное страхование, утвержденным приказом Минфина от 07.04.2016 г. № 422, не предусмотрено предоставление плательщиком в органы ГФС других дополнительных документов, являющихся основанием для переноса соответствующих учетных показателей правопреемникам.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 22.02.2019 р. № 693/6/99-99-15-02-02-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо необхідних документів для перенесення правонаступнику інформації стосовно сальдо розрахунків юридичної особи зі сплати платежів у разі припинення такої юридичної особи шляхом її реорганізації, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), повідомляє.

Відповідно до п. 2 Положення Про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 р. № 236, ДФС у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п. 1.1 ст. 1 Кодексу).

Зокрема, ст. 98 Кодексу визначено порядок погашення грошових зобов’язань або податкового боргу у разі реорганізації платника податків або передачі цілісного майнового комплексу державного чи комунального підприємства в оренду чи концесію .

Так, п. 98.9 ст. 98 Кодексу встановлено, що у разі якщо сума надміру сплачених грошових зобов’язань або невідшкодованих податків та зборів платника податків перевищує суму грошових зобов’язань або податкового боргу з інших податків, сума перевищення перераховується в розпорядження правонаступників такого платника податків пропорційно його частці в майні, що розподіляється, згідно з розподільним балансом або передаточним актом, а у разі отримання цілісного майнового комплексу державного або комунального підприємства в оренду чи концесію сума перевищення перераховується в розпорядження платника податків - орендаря чи концесіонера згідно з передаточним балансом або актом.

Відповідно до п. 1 розділу І Порядку ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.04.2016 р. № 422, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 травня 2016 року за № 751/28881 (далі - Порядок), Порядок визначає організацію діяльності з ведення органами Державної фіскальної служби України оперативного обліку податків і зборів, митних та інших платежів до бюджетів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Порядок ведення інтегрованої картки платника (далі - ІКП) визначено п. 1 розділу II Порядку.

Так, на виконання абзаців сімнадцятого - двадцятого пп. 3 п. 1 розділу II Порядку у разі коли внаслідок припинення юридичної особи шляхом реорганізації частина її зобов’язань чи заборгованості залишається непогашеною або у платника обліковуються складові суми переплат, до ІКП юридичних осіб - правонаступників працівником підрозділу, який здійснює облік платежів та інших надходжень, засобами програмного забезпечення переносяться відповідні облікові показники з дотриманням хронології їх виникнення на підставі одного із документів:

  • рішення про узгодження плану реорганізації платника податків;
  • передавального акта;
  • розподільчого балансу.

При цьому Порядком не передбачено надання платником до органів ДФС інших додаткових документів, що є підставою для перенесення відповідних облікових показників правонаступникам.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу

Лучшие материалы