Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Повторне поліпшення орендованих основних засобів – це новий об’єкт

29.10.2019

Відповідно до пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 Кодексу основні засоби - матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).

При визначенні об’єкту оподаткування податком на прибуток платник має користуватися правилами бухгалтерського обліку та правилами корегування фінансового результату до оподаткування (п.п. 134.1.1 Податкового кодексу України, далі - ПК).   

Різниці, які виникають при нарахуванні амортизації необоротних активів, визначаються відповідно до ст. 138 Кодексу. Розрахунок амортизації основних засобів для визначення об'єкта оподаткування здійснюється у порядку, встановленому п. 138.3 ст. 138 Кодексу.

До речі, корегування відповідно до розділу ІІІ ПК, що стосуються податкового обліку поліпшення орендованих основних засобів, застосовують:

  • платники, у яких дохід за минулий рік перевищив 20 млн грн;
  • платники з меншим доходом у разі, якщо вони своєчасно не повідомили податкову про своє рішення не застосовувати вказані корегування.

 Інші платники з метою оподаткування прибутку провадять облік поліпшення орендованих основних засобів виключно за правилами бухгалтерського обліку. Так, для цілей бухгалтерського обліку не має значення, за яким варіантом будуть обліковуватись повторні поліпшення орендованого об’єкту основних засобів – або додати до залишкової вартості об’єкту, або враховувати як окремий об’єкт. На фінансовий результат до оподаткування це не вплине.  

Але якщо платник зобов’язаний корегувати фінансовий результат звітного періоду на різниці, передбачені розділом ІІІ ПК, то керуючись п.8 П(С)БО 14 «Оренда» та п. 21 Методичних рекомендацій №561:

  • витрати на поліпшення орендованих об’єктів основних засобів в податковому обліку відображаються як окремий об’єкт групи 9 «Інші основні засоби» з мінімально припустимим терміном корисного використання 12 років відповідно до п.п. 138.3.3 ПК;
  • вартість повторного поліпшення орендованих основних засобів з метою розрахунку податкової амортизації враховується як новий об’єкт групи 9 «Інші основні засоби» з  мінімально припустимим терміном корисного використання 12 років.   

officevp.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали