Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Допомога по частковому безробіттю для роботодавців: порядок, умови, тривалість

27.06.2022

24 червня 2022 року набула чинності Постанова Уряду № 702, якою затверджено Порядок надання допомоги по частковому безробіттю.

Хто може отримати допомогу?

Застраховані особи (працівники та ФОП) у разі втрати ними частини заробітної плати через зупиненням (скороченням) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг) з причин економічного, технологічного характеру, виникнення надзвичайної ситуації, введення надзвичайного або воєнного стану, встановлення карантину.

Які умови 

  • зупинення виробництва продукції не менш як 20 відсотків чисельності працівників роботодавця;
  • рівень скорочення тривалості робочого часу та доходу ФОП, становить 30 і більше відсотків на місяць;
  • відсутність у роботодавця або ФОП, яка є застрахованою особою, заборгованості із виплати заробітної плати та сплати ЄВ або сплати страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування протягом шести місяців, що передують місяцю зупинення (скорочення) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг);
  • сплата роботодавцем за кожного працівника або фізичною особою — підприємцем, яка є застрахованою особою, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування протягом останніх шести місяців, що передують місяцю, в якому почалося зупинення (скорочення) виробництва продукції (виконання робіт, надання послуг);
  • роботодавець не є фондом соціального страхування.

Хто надає допомогу

Допомога по частковому безробіттю надається центром зайнятості за зверненням роботодавця або ФОП

Виплата працівникам допомоги по частковому безробіттю здійснюється роботодавцем, з яким оформлено трудові відносини. Важливо: допомога не виплачується співробітникам, які працюють за сумісництвом.

Виплата не здійснюється працівникові в період простою та відпустки без збереження заробітної плати і в разі призупинення трудових відносин.

Тривалість виплати

Допомога надається роботодавцям для виплати допомоги по частковому безробіттю працівникам, а також ФОП, які є застрахованими особами, на строк зупинення виробництва продукції, але не більш як 180 календарних днів сумарно протягом 36 місяців з дня зупинення (скорочення) виробництва.

Перелік документів

Роботодавець або ФОП подає до центру зайнятості заяву про надання допомоги по частковому безробіттю: 

  • в електронній формі з цифровим підписом на адресу офіційної електронної пошти центру зайнятості за місцем провадження господарської діяльності;
  • у паперовій формі — особисто до центру зайнятості.

Форма заяви затверджується Державним центром зайнятості.

До заяви додають:

  • роботодавець — відомості про працівників, у яких виникло право на допомогу (згідно з Порядком, за формою згідно з додатком 1);
  • фізична особа — підприємець, яка є застрахованою особою та звертається по отримання допомоги, — відомості про себе за формою згідно з додатком 2.

У разі подання відомостей про себе та найманих працівників фізична особа — підприємець, яка є застрахованою особою, подає відомості за формами згідно з додатками 1 і 2. 

https://www.dcz.gov.ua


Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
02.10.2025
Як подати повідомлення про нещасний випадок на виробництві через воєнні дії
Внаслідок обстрілів підприємства стався нещасний випадок з працівниками. Як і кому подати відповідне повідомлення? Більше за темою: Смерть єдиного засновника фермерського господарства: як функціонувати надалі? Припинення трудового договору в разі смерті працівника або роботодавця Відповідно до ст....
02.10.2025
Хто виплачує допомогу внаслідок нещасного випадку на виробництві
Стався нещасний випадок на виробництві. Хто оплачує допомогу, в якому розмірі та з якої дати? Більше за темою: Смерть єдиного засновника фермерського господарства: як функціонувати надалі? Припинення трудового договору в разі смерті працівника або роботодавця Відповідно до ст. 36 Закону від 23.09....
02.10.2025
Чи підлягає оподаткуванню та відображенню у додатку 4ДФ кошти, сплачені продавцем ФО-покупцю у зв’язку із поверненням товару протягом 14 днів
Чи потрібно показувати повернення коштів за товар належної якості у додатку 4ДФ, якщо це не гарантійний випадок? Розглянемо в цьому матеріалі. Більше за темою: Повернення товару в інтернет-магазин Повернення товару після спливу 1095 днів: облік ПДВ Чи підлягає оподаткуванню та відображенню ...
Кращі матеріали