Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Порядок заповнення таблиці 3 Д5 до декларації з ПДВ

Роз’яснення
29.07.2025

Який порядок заповнення таблиці 3 додатка 5 (Д5) до декларації з ПДВ?

Форму та Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ затверджено наказом Мінфіну від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції 29.01.2016 за № 159/28289 (далі – Порядок № 21).

У складі декларації подаються передбачені Порядком № 21 додатки. Додатки додаються до декларацій за наявності подій, які підлягають відображенню у таких додатках (п. 9, 11 розд. III Порядку № 21).

Додатком до декларації є, зокрема, додаток 5 «Розрахунок (перерахунок) частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях (Д5)».

У разі одночасного застосування платником касового методу і загальних правил визначення податкових зобов’язань та податкового кредиту у зв’язку товарів/послуг, при постачанні яких застосовується одночасно як касовий метод, так і загальні правила визначення податкових зобов’язань і податкового кредиту, такий платник здійснює розподіл сум ПДВ, нарахованих (сплачених) у зв’язку з отриманням товарів/послуг, у порядку і за формою відповідно до таблиці 3 додатка 5 (Д5) (далі – таблиця).

Заповнення таблиці здійснюється наступним чином:

  • у колонці 1 зазначаються дані колонки 13 таблиці за попередній (податковий період);
  • колонці 2 – дані колонки 14 таблиці за попередній (податковий період);
  • колонках 3 та 4 – обсяг та суми ПДВ за операціями з постачання товарів/послуг, які були придбані платником податку та оплачені в податковому (звітному) періоді, за який подається додаток 5 (Д5) до декларації з ПДВ;
  • колонках 5 та 6 – обсяг придбаних товарів/послуг та суми ПДВ, які неоплачені в податковому (звітному) періоді, за який подається подається додаток 5 (Д5) до декларації з ПДВ. Зазначені обсяги та суми ПДВ таких товарів/послуг розподіляються далі в колонках 7, 8, 9, 10;
  • колонках 7 та 8 – частка обсягу та суми ПДВ неоплачених товарів/послуг (з колонок 5 та 6 відповідно), які були придбані платником податку для касового методу;
  • колонках 9 та 10 – частка обсягу та суми ПДВ неоплачених товарів/послуг (з колонки 5 та 6 відповідно), які були придбані платником податку не для касового методу та податковий кредит щодо яких формується за першою з подій;
  • колонках 11 та 12 – зазначається оплата із залишку з попереднього(іх) періоду(ів) неоплачених товарів/послуг для касового методу (з колонок 1 та 2 відповідно);
  • суми ПДВ з колонок 4, 10, 12 включаються платником податку до податкового кредиту за наявності належним чином складеної та зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної;
  • у колонках 13 та 14 – залишок неоплачених товарів/послуг для застосування касового методу, що переноситься до колонок 1 та 2 відповідно таблиці розрахунку за наступний звітний (податковий) період.

Сума обсягу, що зазначається в колонці 13, розраховується за формулою: значення колонки 1 – значення колонки 11 + значення колонки 7.

Сума ПДВ, що зазначається в колонці 14 розраховується з формулою: значення колонки 2 – значення колонки 12 + значення колонки 8.

У таблиці операції з придбання товарів/послуг, необоротних активів, за якими податкові зобов’язання визначаються лише за загальним правилом або тільки за касовим методом, не відображаються.

Таблиця заповнюється у гривнях із копійками. Підсумкові рядки заповнюються у гривнях без копійок із відповідним округленням за загальновстановленими правилами.

ЗІР, категорія 101.24

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
29.09.2025
Шпалери для робочого столу від Uteka – Жовтень
Прийміть у подарунок шпалери для робочого столу від Uteka! *Завантажте архівний файл, розпакуйте його і встановіть вподобане зображення на робочий стіл комп'ютера. Календар бухгалтера на жовтень 2025 року ...
29.09.2025
Місце зберігання тютюну або рідин не обладнано відеоспостереженням: яка буде відповідальність
Розглянемо, чи необхідно обладнувати цілодобовими системами відеоспостереження місця зберігання оптових партій тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та яка передбачена відповідальність за недотримання таких вимог? Більше за темою: Ліцензія на пальне, алкогольні та...
29.09.2025
Чи можна в Електронному кабінеті подати заяву про внесення чергового платежу за ліцензії та чи потрібна відмітка на ліцензії
Платники податків, які є користувачами Електронного кабінету, мають можливість за допомогою меню «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету надіслати заяву про внесення чергового платежу за ліцензії на право провадження відповідного виду діяльності за формою, затверджен...
Кращі матеріали