Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості оформлення дублікату трудової книжки

Роз’яснення
22.05.2025

На роботу влаштовується працівниця, котра втратила трудову книжку. З її слів, попереднє місце роботи ліквідоване. З архівного відділу надала архівну довідку про те, що вона справді перебувала у трудових відносинах. Чи повинні ми оформити дублікат трудової?

Відповідно до ч. 2 ст. 24 КЗпП при укладенні трудового договору громадянин зобов’язаний подати, зокрема, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування. Тому якщо при працевлаштуванні на роботу жінка не подає трудову книжку, вона має подати відомості про трудову діяльність з Реєстру.

Щодо оформлення дубліката трудової книжки за новим місцем роботи, то відповідно до п. 5.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.1993 № 58 (далі – Інструкція № 58), особа, яка загубила трудову книжку (вкладиш до неї), зобов’язана негайно заявити про це роботодавцеві за місцем останньої роботи.

Не пізніше 15 днів після заяви, а в разі ускладнення – в інші строки, роботодавець видає працівникові іншу трудову книжку або вкладиш до неї (нових зразків) з написом «Дублікат» у правому верхньому кутку першої сторінки.

Оскільки особа, яка є кандидатом на працевлаштування на підприємстві, з огляду на дані запитання, не працювала надто давно, бо підприємство вже встигли ліквідувати (а процес ліквідації досить тривалий), то спочатку слід все ж таки переконатися, що те підприємство, яке було ліквідоване, було її останнім місцем роботи.

Другий етап – слід роз’яснити працівниці, що вона повинна мати всі документи, які б підтверджували її стаж роботи не тільки на ліквідованому підприємстві, а й на всіх інших.

Третій етап – безпосередньо видача дубліката трудової книжки. На жаль, Інструкція № 58 не містить порядку видачі дубліката трудової книжки у разі ліквідації підприємства, яке було останнім місцем роботи працівника

Для видачі дубліката особа може звернутися на попереднє місце роботи, де вона працювала до працевлаштування на підприємство, яке вже ліквідоване.

«Інструкція № 58 містить пряму норму щодо видачі дубліката на новому місці роботи лише у зв’язку з відсутністю доступу до трудової книжки працівника внаслідок надзвичайної ситуації або проведення антитерористичної операції на території, де працював працівник», – керівник центру правової допомоги ФПУ Вікторія Ліпчанська.

ФПУ

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
23.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Нарахування щомісячної заробітної плати для заброньованого працівника: лист ПФУ Як у 2026 році буде припинено дію ЄДРПОУ Ухвалено рішення про автоматичний військовий облік громадян З 1 січня 2026 року для ФОП об’єднана звітність з ПДФО, ВЗ та ЄСВ стане ...
22.12.2025
За користування дорогою у Польщі сплачено корпоративною карткою: чи виникають зобов’язання з ПДВ
Податкові зобов’язання з ПДВ не виникають. Більше за темою: Личные и корпоративные платежные карточки в командировке: нюансы применения Чи виникають податкові зобов’язання з ПДВ у підприємства у зв’язку з відшкодуванням водієві витрат, які він здійснив корпоративною платіжною карт...
22.12.2025
Огляд судової практики КАС Верховного Суду за листопад 2025 року
В огляді відображено правові позиції колегій суддів КАС Верховного Суду, які матимуть значення для формування єдності судової практики при вирішенні публічно-правових спорів, зокрема: обов’язок держави забезпечувати осіб, хворих на рідкісні (орфанні) захворювання, лікарськими засобами та спеці...
Кращі матеріали