Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Помилки у податковій накладній, що з податковим кредитом?

12.07.2017

Головне управління ДФС у Луганській області роз’яснює. Згідно з п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані при здійсненні операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв’язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Для покупця товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, є податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) платником податку, який здійснює операції з постачання таких товарів/послуг (п. 201.10 ст. 201 ПКУ).

У випадку зазначення «невірного» індивідуального податкового номера при складанні податкової накладної на операцію з постачання товарів/послуг та реєстрації її в ЄРПН, платник податку – продавець, з метою виправлення допущеної помилки, має право скласти розрахунок коригування до помилково складеної податкової накладної (з «невірним» ІПН) (далі – розрахунок коригування), який відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПКУ підлягає реєстрації в ЄРПН покупцем (отримувачем) товарів/послуг, з дотриманням термінів реєстрації в ЄРПН, визначених п. 201.10 ст. 201 ПКУ(протягом 365 календарних днів з дати складання) та скласти нову податкову накладну (з «правильним» ІПН).

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

При цьому платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 ПКУ.

Відповідно до п. 6 розділу ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 платник податку самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає в податковій звітності. Дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника.

Оскільки у платника податку, на якого складено помилково податкову накладну, відсутній факт придбання товарів/послуг, то відповідно відсутні підстави для формування податкового кредиту за такою накладною.

Враховуючи зазначене, платник податку не відображає у податковому обліку та в податковій декларації з ПДВ помилково складену на нього податкову накладну та розрахунок коригування до неї.

Джерело: http://lg.sfs.gov.ua/media-ark/news-a...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
17.06.2025
Договір дарування: що варто знати
Розглянемо, що варто знати про договір дарування: сторони договору, форма договору, обов’язки дарувальника, прийняття дарунка, одностороння відмова від договору тощо. Дарування – це прояв довіри та турботи про близьких. Але навіть у таких щирих намірах важливо залишатися обачними та офор...
17.06.2025
Що таке Ідентифікатор виробничих небезпек і для чого він потрібен
Охорона праці на підприємстві: що можна зостосувати для швидкого реагування на небезпечні ситуації? Більше за темою: Чи можна укласти договір цивільно-правового характеру з фахівцем з охорони праці Охорона праці: права працівників, обов’язки роботодавця, служба охорони праці Інструкція з ох...
17.06.2025
Хто має право додавати уповноважених спеціалістів для роботи в е-Кабінеті страхувальника
На вебпорталі ПФУ з’явилася нова функція в Кабінеті страхувальника! Більше за темою: Чи зобов’язаний роботодавець інформувати ПФУ через портал електронних послуг про медогляд працівників? Хто з роботодавців зобов’язаний подавати оперативну інформацію про працівників до ПФУ? Пенс...
Кращі матеріали