Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оцінювання ризиків суб'єктів господарювання держсектору економіки: застосування Методики

23.02.2018

Мінфін у листі від 16.02.2018 р. N 24010-10-5/4520 зазначив, що фіскальними ризиками, пов'язаними з діяльністю суб'єктів господарювання, є можливе відхилення прогнозних показників фінансово-господарської діяльності суб'єктів господарювання від запланованого рівня, що може призвести до зменшення надходжень бюджету та/або потребувати додаткових витрат бюджету.

На першому етапі органи управління проводять на основі інформації за останній звітний період (2017 рік) оцінку фіскальних ризиків, пов'язаних з діяльністю суб'єктів господарювання, окремо щодо кожного суб'єкта господарювання, що належить до сфери їх управління.

За результатами проведеної оцінки органи управління на другому етапі подають Мінфіну в паперовому та електронному вигляді інформацію (згідно з додатками 1 - 7 до Методики (постановление КМУ от від 11 січня 2018 р. N 7)) про діяльність:

• суб'єктів господарювання, що є суб'єктами природних монополій;

• суб'єктів господарювання, вартість активів яких згідно з даними фінансової звітності за останній звітний рік перевищує 2 млрд. гривень;

• суб'єктів господарювання, які отримують від держави бюджетну підтримку (субсидії, субвенції, дотації тощо), позики або гарантії;

• суб'єктів господарювання, що мають 1, 2 або 3-й ранг ризику (ранги ризику визначаються відповідно до пункту 8 Методики);

• суб'єктів господарювання, які не належать до категорій, визначених в абзацах третьому - сьомому пункту 7 Методики, та операції (дії) яких можуть впливати на зменшення обсягу доходів та/або збільшення обсягу видатків державного бюджету, та/або на збільшення дефіциту державного бюджету або зростання державного боргу.

Інформація про діяльність вказаних суб'єктів господарювання подається Мінфіну разом із пояснювальною запискою, яка повинна містити результати аналізу фінансово-господарської діяльності та ризиків, пов'язаних з діяльністю суб'єктів господарювання, що можуть мати вплив на їх діяльність або фінансові результати, а також заходи щодо управління такими ризиками.

При цьому пояснювальна записка складається стосовно кожного суб'єкта господарювання окремо.

Суб'єкти господарювання, повноваження суб'єкта управління якими або загальних зборів яких (далі - функції з управління) виконує Кабінет Міністрів України, які належать до категорій, визначених в абзацах третьому - сьомому пункту 7 Методики, подають Мінфіну в паперовому та електронному вигляді (згідно з додатками 1 - 7 до Методики) інформацію про діяльність разом із пояснювальною запискою, яка повинна містити результати аналізу фінансово-господарської діяльності та ризиків, пов'язаних з діяльністю суб'єкта господарювання, що можуть мати вплив на його діяльність або фінансові результати, а також заходи щодо управління такими ризиками.

Інформація подається Мінфіну органами управління та суб'єктами господарювання, функції з управління якими виконує Кабінет Міністрів України, у строки:

- за рік - до 31 березня року, що настає за звітним періодом;

- за I, II і III квартали - до 31 травня, 31 серпня та 30 листопада року, що настає за звітним періодом.

На основі інформації про діяльність суб'єктів господарювання за звітний рік (2017 рік), отриманої від органів управління та суб'єктів господарювання, функції з управління якими виконує Кабінет Міністрів України, Мінфіном буде сформований перелік суб'єктів господарювання, з якими можуть бути пов'язані найбільші фіскальні ризики, який розміщуватиметься на офіційному веб-сайті Мінфіну.

Органи управління та суб'єкти господарювання, функції з управління якими виконує Кабінет Міністрів України, щоквартально подають Мінфіну інформацію згідно з додатками 1 - 4, 6 та 7 до Методики щодо суб'єктів господарювання, які включені до переліку, що оприлюднюється на офіційному веб-сайті Мінфіну.

Додатки 1 - 7 до Методики заповнюються окремо в розрізі періодів, визначених в примітках до вказаних додатків. Так, додаток 1 заповнюється окремо за 2017 рік (минулий рік), окремо за 2018 рік (плановий рік), окремо за 2019 та окремо за 2020 роки (два роки наступні за плановим).

Щоквартальна інформація згідно з додатками 1 - 3, 7 до Методики подається Мінфіну окремо:

- в розрізі звітних періодів (окремо за звітний квартал поточного року та окремо за аналогічний квартал минулого року) з розбивкою даних у відповідних графах на планові та фактичні;

- в розрізі планових та прогнозних даних на поточний рік (окремо заплановані показники на поточний рік та окремо прогнозні показники на поточний рік з урахуванням фактичних показників за звітні квартали поточного року).

Дані про планові та фактичні показники за звітний квартал та відповідні показники за аналогічний квартал минулого року заповнюється наростаючим підсумком.

Органи управління мають проводити постійну роботу з виявлення та управління ризиками суб'єктів господарювання, що належать до сфери їх управління, формувати регістр фіскальних ризиків, пов'язаних з діяльністю таких суб'єктів господарювання, та щоквартально інформувати Мінфін щодо матеріалізації фіскальних ризиків за формою, наведеною в додатку 4 до Методики.

Зазначене роз'яснення, а також форми додатків 1 - 7 до Методики для заповнення (у форматі файлів Excel) розміщені на офіційному веб-сайті Мінфіну у рубриці "Аспекти роботи" розділу "Управління фіскальними ризиками" підрозділу "Роз'яснення".

Інформація відповідно до Методики подається Мінфіну в паперовому та в електронному вигляді (у форматі файлів Excel).

В електронному вигляді надавати інформацію на електронну адресу: fr@minfin.gov.ua, контактні особи: Вітель М. С. (тел. 201-56-27), Леванда Т. І. (тел. 201-56-27), Лутак В. А. (тел. 206-59-14).

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
09.09.2025
Особливості оформлення довіреності: що слід знати
Розглянемо, хто відповідно до законодавства має право засвідчувати довіреності, які вимоги до змісту та форми довіреності, який термін довіреності, що таке припинення представництва щодо довіреності та скасування довіреності, право представника відмовитися від вчинення дій, визначених довіреністю, р...
09.09.2025
Вплив законодавства з охорони праці на трудове та професійне навчання
Якщо навчальний заклад має майстерні, лабораторії, цеха, в яких може застосовуватися трудове навчання та праця, то чи мають бути обов’язковими нормативно-правові акти з охорони праці? Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Інструкція з охорони праці для студентів, ...
09.09.2025
Порядок розробки та реєстрації колективних договорів
Чи закінчуються строки дії колективного договору? Чи буде він чинним і після , чи слід приймати новий колективний договір? Більше за темою: Відпустки, святкові та вихідні дні у воєнний період: що прописати в колективному договорі Витяг з колективного договору, де передбачено встановлення гнучкого ...
Кращі матеріали