Щодо обліку трудової діяльності – лист ПФУ
ПФУ у листі від 20.11.2024 № 2800-060202-8/71601 надав роз’яснення щодо обліку трудової діяльності – ведення трудових книжок.
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ
ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ЦИФРОВОГО РОЗВИТКУ, ЦИФРОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ І ЦИФРОВІЗАЦІЇ
ЛИСТ
від 20.11.2024 № 2800-060202-8/71601
Розглянувши <...> запит на отримання публічної інформації <...> повідомляємо.
Законом України від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (далі – Закон № 1217), що набув чинності 10.06.2021, внесені зміни, зокрема, до статті 48 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП), якою наразі передбачається, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». На вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше п’яти днів після прийняття на роботу. Крім того, роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.
Відповідно до підпункту 5 частини четвертої статті 20 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» відомості, що відображають трудову діяльність особи, у тому числі за період до 1 січня 2004 року (електронна трудова книжка) стосовно періодів роботи та інших періодів, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, зараховувалися до стажу роботи та займаних особою посад за період до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі», вносяться до даних реєстру застрахованих осіб на підставі трудової книжки особи, а за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній – документів, передбачених порядком підтвердження наявного стажу роботи за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, встановленим Кабінетом Міністрів України.
Порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок визначаються Пенсійним фондом за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, і врегульовані Порядком подання відомостей про трудову діяльність працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженим постановою правління Пенсійного фонду України від 12.03.2021 № 11-1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2021 за № 802/36424 (далі – Порядок 11-1), постановою правління Пенсійного фонду України від 01.06.2022 № 8-3 «Про порядок та черговість подання відомостей для створення електронних трудових книжок», зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 15.06.2022 за № 658/37994.
Відповідно до пункту 2 розділу II Закону № 1217, пункту 3 Порядку № 11-1 відомості про трудову діяльність працівника подаються страхувальником (роботодавцем) за працівників або самим працівником.
Облік трудової діяльності ведеться з метою забезпечення накопичення, зберігання та використання інформації про набуті працівником стаж роботи, освіту, кваліфікацію для підтвердження наявного трудового стажу під час укладання трудового договору, призначення пенсій та для інших цілей, передбачених законодавством.
Директор Департаменту
Олена БОНДАРЕНКО
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу