Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібна ФОП електронна трудова книжка

Роз’яснення
01.07.2025

Оцифрування періодів трудової та підприємницької діяльності – це переведення паперових документів у електронний формат, що забезпечує надійне зберігання відповідної інформації, зменшуючи ризик втрати або пошкодження паперових документів. Цей процес допомагає автоматизувати процедуру нарахування пенсій, соціальних виплат та спростити кадрові процедури.

Електронна трудова книжка формується Пенсійним фондом України на основі звітності, що подають роботодавці, а також шляхом оцифрування паперових документів.

Для фізичних осіб – підприємців це також є актуальним, бо електронна трудова книжка може спростити процедуру підтвердження стажу та нарахування пенсійних виплат.

Відповідно до Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою КМУ від 12.08.1993 № 637, та Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду від 25.11.2005 № 22-1, період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності до 01.01.2004 підтверджується, зокрема:

  • на загальній системі оподаткування:
    • документами про сплату страхових внесків: платіжні доручення, квитанції установ банків, документи, що підтверджують поштовий переказ, довідки Пенсійного фонду України про сплату страхових внесків;
  • на спрощеній системі оподаткування:
    • свідоцтвом про сплату єдиного податку (до 01.01.2004);
    • спеціальним торговим патентом (до 01.01.2004);
    • патентом про сплату фіксованого розміру прибуткового податку з громадян (до 01.01.2004);
    • документами про сплату єдиного податку (платіжні доручення, квитанції установ банків, документи, що підтверджують поштовий переказ, довідки Пенсійного фонду України про сплату страхових внесків);
    • довідками про реєстрацію особи як суб’єкта підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування.

Періоди здійснення фізичною особою підприємницької діяльності після 01.01.2004 до страхового стажу зараховуються на підставі даних, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Подати відомості про періоди підприємницької діяльності можна скориставшись засобами вебпорталу Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua).

Для цього необхідно:

  • зібрати та підготувати скановані копії відповідних документів – витяг про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (свідоцтво про сплату єдиного податку, торговий патент), документи про сплату страхових внесків (платіжні доручення, квитанції тощо) або документи про сплату єдиного або фіксованого податку;
  • авторизуватися на вебпорталі за допомогою за кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
  • у розділі «Комунікації з ПФУ», обрати пункт «Відомості про трудові відносини»;
  • додати заздалегідь підготовлені скановані копії документів, поставити позначку щодо надання згоди на передачу та обробку персональних даних, підписати звернення КЕП та натиснути «Відправити до ПФУ».

Звертаємо увагу, що разом із документами про періоди підприємницької діяльності можна подати скановані копії інших документів про стаж, наприклад: документи про здобуття освіти, свідоцтво про народження дитини, військовий квиток, трудову книжку (у разі її наявності) тощо.

Результат опрацювання звернення можна переглянути у вкладці «Мої звернення».

ГУ ПФУ в Луганській області

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
05.12.2025
Реєстр галузевих (міжгалузевих), територіальних угод, колективних договорів, змін і доповнень до них
Мінекономіки узагальнило та розмістило реєстр галузевих (міжгалузевих), територіальних угод, колективних договорів, змін і доповнень до них. Більше за темою: Колективний договір: уточнюємо умови Як прописати в колективному договорі кількість днів відпустки за роботу з комп’ютером? Мінекономі...
05.12.2025
Чи враховується сума акцизу при визначенні обсягу операцій для обов’язкової реєстрації платником ПДВ
При розрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають обкладенню ПДВ згідно з розд. V ПКУ, нарахована (сплачена) протягом останніх 12 календарних місяців для визначення необхідності обов’язкової реєстрації платником ПДВ сума акцизного податку, який на...
05.12.2025
Щодо держреєстрації оренди землі, на яку не оформлено право власності сільради – лист Мін’юсту
Мін’юст оприлюднив лист-роз’яснення «Щодо окремих питань у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень». Більше за темою: Дію договору оренди було автоматично продовжено до 18.11.2022, але право оренди не припинено в Держреєстрі речових прав: що ...
Кращі матеріали