Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи потрібна ФОП електронна трудова книжка

Роз’яснення
01.07.2025

Оцифрування періодів трудової та підприємницької діяльності – це переведення паперових документів у електронний формат, що забезпечує надійне зберігання відповідної інформації, зменшуючи ризик втрати або пошкодження паперових документів. Цей процес допомагає автоматизувати процедуру нарахування пенсій, соціальних виплат та спростити кадрові процедури.

Електронна трудова книжка формується Пенсійним фондом України на основі звітності, що подають роботодавці, а також шляхом оцифрування паперових документів.

Для фізичних осіб – підприємців це також є актуальним, бо електронна трудова книжка може спростити процедуру підтвердження стажу та нарахування пенсійних виплат.

Відповідно до Порядку підтвердження наявного стажу роботи для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою КМУ від 12.08.1993 № 637, та Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду від 25.11.2005 № 22-1, період здійснення фізичною особою підприємницької діяльності до 01.01.2004 підтверджується, зокрема:

  • на загальній системі оподаткування:
    • документами про сплату страхових внесків: платіжні доручення, квитанції установ банків, документи, що підтверджують поштовий переказ, довідки Пенсійного фонду України про сплату страхових внесків;
  • на спрощеній системі оподаткування:
    • свідоцтвом про сплату єдиного податку (до 01.01.2004);
    • спеціальним торговим патентом (до 01.01.2004);
    • патентом про сплату фіксованого розміру прибуткового податку з громадян (до 01.01.2004);
    • документами про сплату єдиного податку (платіжні доручення, квитанції установ банків, документи, що підтверджують поштовий переказ, довідки Пенсійного фонду України про сплату страхових внесків);
    • довідками про реєстрацію особи як суб’єкта підприємницької діяльності за спрощеною системою оподаткування.

Періоди здійснення фізичною особою підприємницької діяльності після 01.01.2004 до страхового стажу зараховуються на підставі даних, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Подати відомості про періоди підприємницької діяльності можна скориставшись засобами вебпорталу Пенсійного фонду (https://portal.pfu.gov.ua).

Для цього необхідно:

  • зібрати та підготувати скановані копії відповідних документів – витяг про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця (свідоцтво про сплату єдиного податку, торговий патент), документи про сплату страхових внесків (платіжні доручення, квитанції тощо) або документи про сплату єдиного або фіксованого податку;
  • авторизуватися на вебпорталі за допомогою за кваліфікованого електронного підпису (КЕП);
  • у розділі «Комунікації з ПФУ», обрати пункт «Відомості про трудові відносини»;
  • додати заздалегідь підготовлені скановані копії документів, поставити позначку щодо надання згоди на передачу та обробку персональних даних, підписати звернення КЕП та натиснути «Відправити до ПФУ».

Звертаємо увагу, що разом із документами про періоди підприємницької діяльності можна подати скановані копії інших документів про стаж, наприклад: документи про здобуття освіти, свідоцтво про народження дитини, військовий квиток, трудову книжку (у разі її наявності) тощо.

Результат опрацювання звернення можна переглянути у вкладці «Мої звернення».

ГУ ПФУ в Луганській області

 

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
Нове
11.08.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у серпні 2025 року
Індекси для визначення компенсації зарплати за попередні періоди, яка виплачується у 2025 році Порядок нарахування та виплати компенсації заробітної плати, нарахованої у період з 01.01.01 р., затверджений постановою КМУ від 21.02.2001 № 159 (з урахуванням внесених змін постановами КМУ від 09.08.20...
11.08.2025
Чи коригується фінрезультат у разі надання гумдопомоги для потреб забезпечення оборони
Якщо платником податку на прибуток підприємств здійснюється надання гуманітарної допомоги з дотриманням вимог законодавства України про гуманітарну допомогу у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру на дату надання такої ...
11.08.2025
Тимчасові або громадські роботи за направленням центру зайнятості: чи нараховується компенсація за невикористані відпустки
Чи нараховується грошова компенсація за невикористані дні щорічної відпустки працівникам, прийнятим на тимчасові або громадські роботи за направленням центру зайнятості?  Більше за темою: Виплата компенсації за невикористану відпустку мобілізованому працівнику Чи нараховується грошова компенса...
Кращі матеріали