Нові роз’яснення від Держказначейства
1 |
2 |
3 |
4 |
№ з/п |
Запитання |
Роз’яснення |
Документ |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
За яким КЕКВ слід проводити придбання дверних блоків? |
Придбання, зокрема віконних та дверних блоків, здійснюється за кодом 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» (пп. 2.2.1 Інструкції, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.12 р. № 333, далі – Інструкція № 333) |
Лист від 21.05.20 р. № 16-04-04/8839 |
2 |
Який порядок зарахування попередньої оплати за передплату періодичних друкованих видань для поповнення бібліотечних фондів? |
Як передбачено п. 2 постанови КМУ від 04.12.19 р. № 1070 (далі – Постанова № 1070), попередня оплата розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів за капітальними видатками та державними контрактами здійснюється шляхом спрямування бюджетних коштів виконавцям робіт, постачальникам товарів і надавачам послуг (крім нерезидентів) на небюджетні рахунки, відкриті на їхні імена в органах Держказначейства в установленому законодавством порядку. Надалі ці кошти використовуються виконавцями робіт, постачальниками товарів і надавачами послуг виключно з таких рахунків на цілі, визначені договорами про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням підтвердних документів органам Держказначейства для здійснення платежів. Клієнт, якому відкрито небюджетний рахунок на виконання Постанови № 1070, повинен використовувати зазначені кошти виключно на цілі, передбачені умовами договору, та дотримуватися вимог Порядку казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів, затвердженого наказом Мінфіну від 21.07.14 р. № 770, та подавати до органу Держказначейства, де відкрито небюджетний рахунок, підтвердні документи |
Лист від 13.03.20 р. № 16-06-06/4996 |
3 |
За яким КЕКВ проводиться оплата послуг сторонніх фахівців, зокрема адвокатів? |
Відповідно до пп. 2.2.4 Інструкції № 333 оплата послуг сторонніх фахівців, зокрема адвокатів, здійснюється за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» |
Лист від 23.03.20 р. № 16-01-1-06/5600 |
4 |
Який порядок визначення належності бюджетних програм органів державної влади та інших розпорядників бюджетних коштів до сфери інформатизації? |
Методика визначення належності бюджетних програм до сфери інформатизації затверджена наказом Держагентства з питань електронного урядування від 14.05.19 р. № 35 (далі – Методика № 35). Органи держвлади та інші розпорядники бюджетних коштів погоджують із Генеральним державним замовником Національної програми інформатизації завдання, проєкти (роботи) цієї програми, які виконуються в межах бюджетних програм, що належать до сфери інформатизації, та/або контракти (договори) на їх виконання (п. 3 Методики № 35). Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних програм щодо завдань (проєктів) Національної програми інформатизації, після їх погодження з Генеральним державним замовником цієї програми (ч. 1 ст. 48 Бюджетного кодексу, далі – БК). Обов’язкове погодження проводиться, якщо вартість завдань (проєктів) за програмою дорівнює або перевищує 500 тис. грн (п. 13 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженого постановою КМУ від 31.08.98 р. № 1352). Завдання (проєкти) вартістю меншою, ніж 500 тис. грн, погоджуються шляхом повідомлення Генерального державного замовника за визначеною ним процедурою |
Лист від 23.03.20 р. № 16-01-1-06/5600 |
5 |
Як зареєструвати бюджетні зобов’язання за утримання автомобільних доріг загального користування за принципом забезпечення їх експлуатаційного стану? |
Казначейство здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів відповідно до БК та Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.12 р. № 309 (далі – Порядок № 309). За довгостроковими бюджетними зобов’язаннями, строк дії яких перевищує один бюджетний період (довгострокові договори зі строком дії понад один рік), суми в Реєстрі бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів проставляються в межах планових показників поточного бюджетного періоду на підставі даних календарного плану до довгострокового договору (абзац п’ятий п. 2.2 Порядку № 309). Середньострокові зобов’язання за договорами на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг відносяться до довгострокових зобов’язань і мають реєструватися органами Казначейства відповідно до абзацу п’ятого п. 2.2 Порядку № 309 |
Лист від 22.05.20 р. № 16-08-08/8935 |
6 |
За яким КЕКВ та в якому порядку забезпечується сплата винагороди централізованій закупівельній організації? |
Пунктом 11.2 Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженого наказом Мінфіну від 24.12.12 р. № 1407 (далі – Порядок № 1407), та п. 10.1 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.12 р. № 938, визначено, що згідно з установленими повноваженнями Казначейство здійснює контроль за наявністю відповідних бюджетних асигнувань для взяття бюджетних зобов’язань та відповідністю взятих бюджетних зобов’язань певним бюджетним асигнуванням за їх економічними характеристиками, паспорту бюджетної програми. Видатки на проведення публічних закупівель здійснюються за відповідними КЕКВ бюджету залежно від економічної суті платежу (п. 1.2 Інструкції № 333). Механізм забезпечення сплати винагороди централізованій закупівельній організації за рахунок державного та/або місцевого бюджетів не відноситься до компетенції Казначейства, тому із цього питання слід звернутися до Мінекономрозвитку |
Лист від 20.03.20 р. № 16-06-06/5514 |
7 |
Якими повноваженнями наділено Держказначейство в частині контролю за придбанням товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти? |
Статтею 7 Закону від 25.12.15 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) установлено, що до повноважень органів Казначейства належить перевірка наявності річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення процедури закупівлі, що підтверджують проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та за результатами якої укладено договір про закупівлю. Згідно з Порядком № 1407 органи Казначейства здійснюють попередній та поточний контроль на етапі реєстрації бюджетних зобов’язань та оплати рахунків розпорядників та одержувачів бюджетних коштів. Увага! Органи Казначейства відповідно до покладених на них повноважень жодним чином не можуть впливати на договірні відносини між замовниками та постачальниками товарів, робіт і послуг |
Лист від 20.05.20 р. № 16-06-06/8631 |
8 |
Як обліковуються кошти, що надходять як забезпечення тендерної пропозицїї/пропозиції або забезпечення виконання договору про закупівлю? |
Як визначено ч. 1 ст. 1 Закону № 922, забезпечення виконання договору про закупівлю – це надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником за договором про закупівлю, а забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції – надання забезпечення виконання зобов’язань учасником перед замовником, що виникли у зв’язку із поданням тендерної пропозиції/ пропозиції, у вигляді такого забезпечення, як гарантія. Кошти, що надійшли замовнику як забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції та на виконання договору про закупівлю (якщо вони не повертаються учаснику у випадках, передбачених Законом № 922), підлягають перерахуванню до відповідного бюджету (ст. 25, 27 Закону № 922). До моменту перерахування до відповідного бюджету або повернення учаснику ці кошти зберігаються на окремому небюджетному рахунку замовника – розпорядника або одержувача бюджетних коштів, відкритого в органі Казначейства за субрахунком 3551 «Інші рахунки розпорядників та одержувачів бюджетних коштів» Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203 |
Лист від 26.05.20 р. № 16-08-08/9114 |
9 |
Який КЕКВ обрати для оплати робіт і послуг за дослідженнями і розробками, окремими заходами з реалізації державних (регіональних) програм? |
За категорією «Дослідження і розробки, окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм» проводяться видатки, передбачені на дослідження і розробки та окремі заходи з реалізації державних (регіональних) програм, що включають оплату різноманітних послуг, наданих згідно з укладеними договорами сторонніми установами та організаціями, до ціни яких включаються витрати установи – надавача послуг. Якщо розпорядник бюджетних коштів є безпосереднім виконавцем програм та заходів, то видатки здійснюються за відповідними КЕКВ бюджету залежно від виду витрат та суті платежу. Якщо бюджетні асигнування на виконання окремої частини програми виділяються розпорядником бюджетних коштів підвідомчим установам, які є одержувачами цих коштів, то згідно з Інструкцією № 333 видатки одержувачів здійснюються за планом використання бюджетних коштів: – за КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм» – видатки, зокрема, з розробки схем захисту територій від небезпечних геологічних процесів, проєктів забудов міст, сіл, селищ, що проводяться за бюджетні кошти, тощо (пп. 2.2.8.1); – за КЕКВ 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку» – видатки, зокрема, на виконання окремих заходів відповідно до укладених із підприємствами (організаціями) договорів (пп. 2.2.8.2); – за КЕКВ 3122 «Капітальне будівництво (придбання) інших об’єктів» – видатки на виготовлення проєктно-кошторисної документації на будівництво будівель, споруд і об’єктів та виконання супровідних робіт, які згідно з ДБН є складовою загальної вартості зазначених робіт, і видатки на капітальне будівництво інших об’єктів (пп. 3.1.2.2) |
Лист від 25.02.20 р. № 16-04-04/3949 |
10 |
За яким КЕКВ виплачуються підйомні військовослужбовцям? |
У разі переїзду військовослужбовців на нове місце військової служби до іншого населеного пункту у зв’язку з призначенням на військову посаду або передислокацією підрозділу Держспецзв’язку, в якому військовослужбовці проходять військову службу, їм виплачується: підйомна допомога в розмірі місячного грошового забезпечення на військовослужбовця; 50 % місячного грошового забезпечення на кожного члена сім’ї військовослужбовця, який переїжджає з ним на нове місце служби. Це передбачено пп. 1 п. 3 ст. 91 Закону від 20.12.91 р. 2011-XII та п. 1 гл. 3 розд. V Інструкції, затвердженої наказом Адміністрації Держспецзв’язку від 13.03.18 р. № 151. Видатки на оплату підйомної допомоги військовослужбовцю та кожному члену його сім’ї при переїзді на нове місце військової служби мають здійснюватися за КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» (пп. 2.2.5 Інструкції № 333) |
Лист від 20.03.20 р. № 16-06-06/5430 |
Коментарі до матеріалу