Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Нове в обліку та реєстрації платників

24.04.2017

Які зміни у законодавстві, що стосуються обліку платників, набули чинності у 2017 році?

Відповідь: З 20 березня змінюється порядок обліку платників податків і зборів, а саме: Наказом Мінфіну України від 21.12.2016. №1125 затверджено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість». Його опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» №14 від 17.02.2017. Наказ №1125 набирає чинності з 20 березня 2017 року. Внесені цим наказом зміни скасовують або спрощують (удосконалюють) окремі документи, що подаються платниками податків до контролюючих органів та видаються контролюючими органами платникам податків.

Спрощено процедуру обліку платників податків і зборів

Щодо спрощення процедури обліку, то Наказом №1125 внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом №1588, та Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом № 1130.

Зокрема, платникам надано змогу подати засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП, заяви за формою №1-ОПП з позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку» та заяви про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.

  Внесеними змінами затверджуються нові документи:

- довідка про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, за формою №34-ОПП;

- заява про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.

Скасовуються такі документи:

- довідка про взяття на облік платника податків за формою №4-ОПП;

- повідомлення про включення платника податків до категорії платників окремих податків за формою №16-ОПП.

Удосконалюються такі документи:

- повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП;

- заява за формою №1-ОПП;

- заява за формою №5-ОПП.

З 20 березня 2017 року ― дня набрання чинності Наказом №1125 визнаються такими, що втратили чинність, документи, що були видані контролюючими органами до набрання чинності зазначеним наказом та є дійсними на дату набрання чинності цим наказом, а саме:

    довідки про взяття на облік платника податків за формою № 4-ОПП (крім тих, що були видані платникам податків, відомості щодо яких не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — Єдиний державний реєстр), а саме відокремленим підрозділам іноземних компаній, організацій, у тому числі постійним представництвам нерезидентів, уповноваженим особам договорів про спільну діяльність на території України без створення юридичної особи, управителям майна, інвесторам (операторам) за угодами про розподіл продукції, виконавцям проектів (програм) міжнародної технічної допомоги, дипломатичним місіям, військовим частинам та фізичним особам, які провадять незалежну професійну діяльність);

    повідомлення про включення платника податків до категорії платників окремих податків за формою №16-ОПП.

При цьому довідки про взяття на облік платників податків за формою №4-ОПП, що були їм видані, застосовуються як довідки про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до Єдиного державного реєстру, за формою №34-ОПП до моменту виникнення змін у даних платника податку, що зазначаються у такій довідці.

 

Особливу увагу платників звертаємо на необхідність перевірки та актуалізації свої даних стосовно об’єктів оподаткування

Наказом №1125 передбачено для платників, які уклали з відповідним контролюючим органом договір про визнання електронних документів, подати повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою №20-ОПП засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Розділ 3 повідомлення доповнено графами «ідентифікатор об’єкта оподаткування» та «Адміністративна одиниця відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування».

Код адміністративної одиниці відповідно до КОАТУУ, де знаходиться об’єкт оподаткування, заповнюється відповідно до Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою, що розміщений на офіційному веб-сайті Держстату України. Ідентифікатор об’єкту формується з коду типу об’єкту, який відповідає довіднику-класифікатору об’єктів оподаткування та порядкового номеру об’єкту та визначається безпосередньо платником податків.

У разі необхідності зміни ідентифікатора об’єкта оподаткування платник податків може подати до контролюючого органу зміни про об’єкт оподаткування. Про такі зміни платник податків інформує шляхом подання повідомлення за формою №20-ОПП. У такому повідомленні інформація щодо такого об’єкта оподаткування подається двома рядками, а саме: в одному рядку зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, у другому — оновлена інформація про об’єкт оподаткування.

Спрощено процедуру реєстрації платників ПДВ

У новій формі заяви виключено відомості щодо:

    найменування контролюючого органу, де здійснюється реєстрація або перереєстрація платника;

    місцезнаходження (місця проживання) платника (за винятком перереєстрації у зв’язку із зміною місцезнаходження (місця проживання));

    контактних телефонів заявника та відповідальних осіб платника;

    кількості працюючих тощо.

Новою формою заяви передбачено, що у разі добровільної реєстрації або у разі перереєстрації платником ПДВ особа подає лише один (перший) аркуш заяви.

Два аркуші заяви подаються лише при обов’язковій реєстрації, а також при реєстрації платниками ПДВ інвесторів (операторів) за угодою про розподіл продукції, учасників договору про спільну діяльність, управителів майна.

Джерело: http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-a...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
17.09.2025
Дата визначення ставки акцизу та курсу гривні при поповненні залишку пального
При складанні Заявки платником здійснюється розрахунок обсягів пального, виходячи із сплаченої на електронний рахунок суми акцизного податку, що розраховується за ставкою акцизного податку, що діє на дату її складання та виходячи з офіційного курсу гривні до іноземної валюти, встановленого НБУ, що д...
17.09.2025
Які існують види інструктажів з охорони праці
Інструктаж з охорони праці існує не в одному вигляді та застосовується в різних випадках! Більш детально – на інфографіці. Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Інструкція з охорони праці для студентів, що проходять виробничу практику Відповідно до ст. 18 Закону в...
17.09.2025
Несвоєчасне повідомлення про нещасний випадок: чи є відповідальність
Стався нещасний випадок на виробництві? Невчасно подали інформацію про нього? Детальніше про відповідальність роботодавця див. нижче. Більше за темою: Смерть єдиного засновника фермерського господарства: як функціонувати надалі? Припинення трудового договору в разі смерті працівника або робот...
Кращі матеріали