Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Назва посади не відповідає Класифікатору професій: яка загрожує відповідальність?

13.11.2018


Записи в трудовій книжці про найменування роботи, професії або посади повинні відповідати Класифікатору професій ДК 003:2010 (далі – Класифікатор).

Це правило давно закріплене в п. 2.14 Інструкції, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту населення від 29.07.93 р. № 58 (далі – Інструкція № 58). Проте питання про відповідність найменувань посад співробітників Класифікатору стало особливо актуальним не так давно. А саме з 1 серпня 2018 року – у зв'язку з унесенням змін до таблиці 5 Звіту з ЄСВ. Тепер у таблиці 5 необхідно відображати професійну назву роботи, код ЗКППТР, код Класифікатора професій і посаду.

Тому багато роботодавців саме зараз захвилювалися і почали цікавитися, що ж їм загрожує, якщо посада співробітника (співробітників) у трудовій книжці не відповідає Класифікатору.

Держпраці дала роз'яснення із цього приводу в листі від 24.09.18 р. № 4501/4/4.3-зв-18 (далі – Лист № 4501).

Зокрема, наголошується, що в разі порушення роботодавцем п. 2.14 Інструкції № 58 до нього можуть застосовуватися фінансові санкції згідно з абзацом восьмим ч. 2 ст. 265 КЗпП (за порушення інших вимог трудового законодавства). Штраф за таке порушення стягується у розмірі 1 мінімальної зарплати (зараз МЗП = 3 723 грн.). Цей штраф накладається на роботодавця – підприємство або підприємця.

Ми згодні з такою позицією Держпраці. Крім того, завважимо, що посадових осіб роботодавця також можуть притягти до адміністративної відповідальності згідно з ч. 1 ст. 41 КУпАП. У такому разі штраф може становити від 30 до 100 НМДГ (від 510 до 1 700 грн.). 

Проте ми радимо роботодавцеві не чекати перевіряючих з органів Держпраці, а ретельно перевірити самим штатний розпис, накази про прийняття на роботу і записи в трудовій книжці. І якщо виявиться, що назви посад не відповідають Класифікатору, краще відразу ж виправити ці порушення.

Зробити це можна таким чином:

Крок 1. Внести відповідні зміни до штатного розпису.

Крок 2. Видати наказ:

  • або про переведення співробітника на нову посаду (але це можна зробити тільки з відома співробітника – ст. 32 КЗпП);
  • або про перейменування посади (якщо функціональні обов'язки працівника не змінюються). У разі перейменування посади співробітника повідомляють про це за 2 місяці. Щоб не чекати 2 місяці, можна отримати письмову згоду співробітника у вигляді заяви.

Крок 3. До трудової книжки внести запис про переведення або перейменування посади.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
11.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Мінфін відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 30.10.2025 Президент підписав Закон щодо бронювання працівників з проблемними ВОД Прийнято Закон щодо обґрунтування видачі листків непрацездатності Верховна Рада прийняла за основу законопр...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
13.11.2025
Огляд судової практики щодо забезпечення позову в господарському та цивільному судочинстві
Огляд доступний у зручному для пошуку форматі «запитання – відповідь» за темами і типами відповідних заходів, що забезпечує ефективне використання у практичній роботі та навчанні. Більше за темою: Податкові ризики щодо обліку транспортно-заготівельних витрат: аналіз судової практи...
13.11.2025
Нотаріальне засвідчення вірності копій документів і витягів з них
Засвідчення вірності копії документа чи витягу з нього – це процедура, що підтверджує, що вони відповідають оригіналу чи його частині. Розглянемо засвідчення детальніше. Більше за темою: Витрати на послуги нотаріуса під час купівлі сільгоспземлі: як відобразити в обліку підприємства Придбанн...
13.11.2025
Електронний кредитний договір має юридичну силу власноручного підпису
Громадяни часто укладають договори через інтернет-сайти фінансових компаній, не ознайомившись повністю з їх умовами. Будьте уважні під час укладання договорів. Деталі – нижче. Більше за темою: Торговельна марка: правила та нюанси укладання ліцензійного договору Довіреність на право укла...
Кращі матеріали