Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

НАЗК пропонує шляхи зменшення корупційних ризиків у разі блокування податкових накладних

27.12.2023

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) провело комплексне дослідження «Корупційні ризики у процедурі зупинення/відновлення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних». 

Одним із завдань Нацагентства є стратегічний аналіз корупційних ризиків у пріоритетних сферах правового регулювання, а також імплементація рекомендацій за його результатами. 

Дослідження було ініційовано на підставі інформації від Ради бізнес-омбудсмена в результаті реалізації заходу Державної антикорупційної програми на 2023–2025 роки. 

Під час роботи над дослідженням НАЗК провело активну комунікацію та взаємодію з представниками громадських організацій та  бізнес-спільнотою. Всебічно досліджено різноманітні джерела інформації для комплексного аналізу проблематики блокування податкових накладних. 

За результатами роботи ідентифіковано такі корупційні ризики: 

  • непрозора робота системи автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/ розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (СМКОР)  на користь «ручного режиму» регулювання; 
  • необґрунтоване зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування; 
  • неврахування таблиць даних платника ПДВ; 
  • невиконання судових рішень щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування; 
  • наявність корупціогенних факторів у роботі комісій податкових органів регіонального рівня після зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. 

Попри неодноразові нормативні зміни до профільного законодавства наразі, за твердженнями бізнесу, проблема блокування податкових накладних є вкрай гострою, перешкоджає здійсненню поточної діяльності підприємств, залишаючи при цьому можливості корупційних практик з боку податківців. 

Нагадуємо, 6 грудня в приміщенні Нацагентства відбулося засідання круглого столу, на якому було презентовано та обговорено дослідження щодо безпідставного довготривалого блокування податковими органами податкових накладних, а також неможливість їх швидкого розблокування, що загрожує операційній діяльності доброчесного бізнесу та ставить під загрозу його подальше існування та розвиток. В умовах воєнного стану це особливо актуальна проблема, яка потребує вирішення. 

За підсумками обговорення з метою комплексного вирішення питання Нацагентством враховано пропозиції від народних депутатів, представників бізнес-спільноти, зокрема Ради бізнес-омбудсмена, Спілки українських підприємців, BRDO, Української ради бізнесу, Економічної експертної платформи, суддів та членів профільних громадських організацій. 

Розроблені рекомендації Нацагентства будуть надіслані органам виконавчої влади, відповідальним за формування та реалізацію державної податкової політики, зокрема Мінфіну та ДПС. Лише активна позиція цих органів щодо виконання наданих рекомендацій дозволить мінімізувати ідентифіковані корупційні ризики та покращити умови ведення бізнесу в Україні. 

НАЗК закликає до конструктивного діалогу влади та бізнесу для напрацювання ефективних кроків у впровадженні антикорупційних запобіжників, зберігаючи при цьому податкові надходження до держбюджету.

НАЗК 

Подат. накладні.pdf
Відкрити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
05.09.2025
З якою періодичністю оновлюється інформація про приєднання до «Клубу білого бізнесу»
Інформація оновлюється протягом 5 робочих днів після затвердження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Підприємство включене до «Клубу білого бізнесу»: що це означає? З якою періодичністю...
05.09.2025
Чи передбачена адмінвідповідальність у разі застосування фінсанкцій за порушення використання РРО/ПРРО
Особи, які здійснюють розрахункові операції, та посадові особи такого суб’єкта господарювання притягуються до адміністративної відповідальності згідно зі ст. 1551 КУпАП. Більше за темою: У якому розмірі накладається штраф за РРО-порушення, допущені до 01.08.2025? Спецпроєкт «РРО: працю...
05.09.2025
Особливості подання звітності у зв’язку з набранням чинності Багатосторонньої угоди CbC щодо автоматичного обміну інформацією
Розглянемо, які платники податків уперше, за який фінансовий рік та в які терміни подають Звіт в розрізі країн міжнародної групи компаній у зв’язку з набранням чинності Багатосторонньої угоди CbC щодо автоматичного обміну інформацією. Більше за темою: ТЦУ-звітність учасників міжнародної групи...
Кращі матеріали