Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна надати право підпису податкової звітності в електронному вигляді особі, яка здійснює ведення обліку та не є працівником

02.02.2024

Чи може керівник ЮО надати право підпису податкової звітності в електронному вигляді ФО, яка на підставі договору здійснює ведення бухгалтерського обліку та не є працівником такої ЮО? 

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу (далі – ПК), Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» і від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору (п. 42.6 ПК). 

Згідно з абзацом першим пп. 48.5.1 ПК податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником. 

Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557), визначено, що автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557. 

Після накладання кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням засобів електронного зв’язку до адресата протягом операційного дня (п. 3 розд. ІІ Порядку № 557). 

У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка (п. 5 розд. ІІ Порядку № 557). 

Згідно з п. 7 розд. ІІ Порядку № 557 автоматизована перевірка електронного документа включає, зокрема: 

  • перевірку правового статусу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності) відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону № 2155; 
  • перевірку права підпису електронного документа підписувачем. 

Разом з тим, керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження. 

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557). 

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – КЕП керівника і останньою – печатка (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557). 

ЗІР, категорія 129.03 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
22.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до Порядку обчислення середньої зарплати Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників Верховна Рада схвалила в цілому зміни до ПК щодо квартального податкового розрахунку для ФОП ДПС відповідає на актуальні...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
23.07.2025
Коли можуть відмовити в оплаті лікарняного
Головне управління Пенсійного фонду в Кіровоградській області інформує про причини відмови застрахованій особі в наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності. Більше за темою: Лікарняний у відпустці: як оплачувати? Чи враховувати суми лікарняних при нарахуванні резерву оплати відпусток Оплата ...
23.07.2025
Що робити ФОП якщо змінилося місце проживання
Головне управління ДПС у м. Києві інформує про порядок дій у разі зміни місцезнаходження або місця проживання фізичних осіб – підприємців. Більше за темою: План дій юрособи при зміні місцезнаходження Як стати на облік у податковій за місцезнаходженням земельної ділянки Алгоритм дій від ДПС: ...
23.07.2025
Що перевірятиме ДПС під час оформлення ІПН
При поданні форми № 1ДР, форми № 5ДР фізична особа зобов’язана подати відповідному контролюючому органу документи (оригінали після перевірки повертаються) та їх копії за переліком, визначеним Положенням № 822. Більше за темою: Проведення позапланової перевірки у зв’язку з вимогою платни...
Кращі матеріали