Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи можна надати право підпису податкової звітності в електронному вигляді особі, яка здійснює ведення обліку та не є працівником

02.02.2024

Чи може керівник ЮО надати право підпису податкової звітності в електронному вигляді ФО, яка на підставі договору здійснює ведення бухгалтерського обліку та не є працівником такої ЮО? 

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу (далі – ПК), Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» і від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору (п. 42.6 ПК). 

Згідно з абзацом першим пп. 48.5.1 ПК податкова декларація повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до контролюючого органу. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником. 

Пунктом 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557), визначено, що автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557. 

Після накладання кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням засобів електронного зв’язку до адресата протягом операційного дня (п. 3 розд. ІІ Порядку № 557). 

У разі якщо адресатом є контролюючий орган, після надходження електронного документа здійснюється його автоматизована перевірка (п. 5 розд. ІІ Порядку № 557). 

Згідно з п. 7 розд. ІІ Порядку № 557 автоматизована перевірка електронного документа включає, зокрема: 

  • перевірку правового статусу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності) відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону № 2155; 
  • перевірку права підпису електронного документа підписувачем. 

Разом з тим, керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження. 

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо КЕП (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557 (п. 3 розд. ІІІ Порядку № 557). 

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. На сформоване Повідомлення першими накладаються КЕП усіх осіб, включених до Повідомлення, у порядку черговості їх внесення до Повідомлення, після них – КЕП керівника і останньою – печатка (за наявності) (п. 4 розд. ІІІ Порядку № 557). 

ЗІР, категорія 129.03 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
02.12.2025
Який перелік РРО/ПРРО зазначає СГ у заяві на внесення змін до відомостей Єдиного реєстру з обігу алкоголю та тютюну
В заяві на внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального, зазначається оновлений перелік фіскальних номерів. В заяві на внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистиля...
02.12.2025
Чи перевіряє ДПС код КВЕД, обраний ФОП у разі застосування спрощеної системи оподаткування
ДПС перевіряє код КВЕД. При цьому ДПС не веде розподіл визначених КВЕД ДК 009:2010 видів економічної діяльності по видах діяльності, які можуть або не можуть здійснювати ФОП – єдинники першої – третьої груп. Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? ...
02.12.2025
Як заповнити поле «час» графи «Дата та час виявлення несправностей» Повідомлення про виявлення несправностей ПРРО
Значення поля «час» необхідно заповнювати в наступному форматі, наприклад «17:45:00», де 17 – години, 45 – хвилини, 00 – секунди. Більше за темою: Розрахунки за місцем реєстрації постачальника та вдома в замовника: як зареєструвати РРО/ПРРО У якому розмірі...
Кращі матеріали