Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мінфін висловився щодо необхідністі оформлення первинних документів згідно ДСТУ 4163: 2020

04.10.2021

Що стосується необхідності дотримуватися при оформленні первинних документів вимог ДСТУ 4163:2020. Мінфін вказав, що роз'яснення нормативно-правових актів можуть надаватися органами, які видали, або за погодженням з ними іншим органом, якщо інше не встановлено безпосередньо органом, який видав нормативно-правовий акт. Надання роз'яснень щодо застосування ДСТУ 4163:2020 до повноважень Міністерства фінансів України, не відноситься.

При цьому, Мінфін у своєму листі, зазначив, що для цілей бухгалтерського обліку господарських операцій необхідно виконувати вимоги до оформлення первинних документів, визначені Законом про бухоблік і Положенням № 88.


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 22.09.2021 № 41020-07/К-64/1/2109

Про розгляд звернення

Шановний пане [...]!

Міністерство фінансів України опрацювало Ваше звернення від 08.09.2021 щодо оформлення первинних документів та в межах компетенції повідомляє.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон).

Первинні документи - це документи, які містять відомості про господарську операцію (дію або подію, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства) та повинні мати обов'язкові реквізити, визначені Законом.

Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності, що ґрунтується на даних бухгалтерського обліку, підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності, установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету, встановлено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 N 88 (далі - Положення).

Згідно з Законом та Положенням первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у грошовому та за можливості у натуральних вимірниках), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Згідно з Положенням залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача, тощо.

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватися із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.

Ураховуючи зазначене, для цілей бухгалтерського обліку господарських операцій необхідно виконувати вимоги до оформлення первинних документів, визначені Законом та Положенням.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Роз'яснення нормативно-правових актів можуть надаватися органами, що їх видали, або за погодженням з ними іншим органом, якщо інше не встановлено безпосередньо органом, що видав нормативно-правовий акт.

Надання роз'яснень щодо застосування ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» до повноважень Міністерства фінансів України, встановлених Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 N 375, не належить.

Водночас повідомляємо, що листи Міністерства фінансів України мають інформаційно-роз'яснювальний характер і не встановлюють норм права.

З повагою

Заступник Міністра                                                                                             Світлана ВОРОБЕЙ

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
16.10.2025
Спадкування прав на об’єкти інтелектуальної власності: роз’яснення суду
Суддя Верховного Суду в Касаційному цивільному суді Василь Крат виступив із доповіддю «Спадкування прав інтелектуальної власності: практика касаційного суду» під час круглого столу «Спадкування та інші підстави для переходу прав на об'єкти інтелектуальної власності в нотаріальній п...
16.10.2025
Особливості медичних оглядів працівників
Медичні огляди працівників проводяться відповідними закладами охорони здоров’я, перелік яких затверджується наказом МОЗ. Працівники закладів охорони здоров’я несуть відповідальність, згідно із чинним законодавством України, за відповідність медичного висновку фактичному стану здоров&rsqu...
16.10.2025
Камеральна перевірка: п’ять найчастіших запитань від платників
З боку платників достатньо часто звучать запитання стосовно камеральних перевірок. ДПС надає відповіді на найбільш поширені. Більше за темою: Камеральна перевірка: чи можуть донарахувати ПДВ? Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі да...
Кращі матеріали