Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Минфин высказался о необходимости оформления первички согласно ДСТУ 4163:2020

04.10.2021

Что касается необходимости соблюдать при оформлении первичных документов требований ДСТУ 4163:2020. Минфин указал, что разъяснения нормативно-правовых актов могут предоставляться органами, которые издали, или по согласованию с ними другим органом, если иное не установлено непосредственно органом, выдавшим нормативно-правовой акт. Предоставление разъяснений по применению ДСТУ 4163:2020 к полномочиям Министерства финансов Украины, не относится.

При этом, Минфин в своем письме, отметил, что для целей бухгалтерского учета хозяйственных операций необходимо выполнять требования к оформлению первичных документов, определенные Законом о бухучете и Положением № 88.


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 22.09.2021 № 41020-07/К-64/1/2109

Про розгляд звернення

Шановний пане [...]!

Міністерство фінансів України опрацювало Ваше звернення від 08.09.2021 щодо оформлення первинних документів та в межах компетенції повідомляє.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначено Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон).

Первинні документи - це документи, які містять відомості про господарську операцію (дію або подію, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства) та повинні мати обов'язкові реквізити, визначені Законом.

Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, облікових регістрів, бухгалтерської та іншої звітності, що ґрунтується на даних бухгалтерського обліку, підприємствами, їх об'єднаннями та госпрозрахунковими організаціями (крім банків) незалежно від форм власності, установ та організацій, основна діяльність яких фінансується за рахунок коштів бюджету, встановлено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 N 88 (далі - Положення).

Згідно з Законом та Положенням первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у грошовому та за можливості у натуральних вимірниках), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Неістотні недоліки в документах, що містять відомості про господарську операцію, не є підставою для невизнання господарської операції, за умови, що такі недоліки не перешкоджають можливості ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції, та містять відомості про дату складання документа, назву підприємства, від імені якого складено документ, зміст та обсяг господарської операції тощо.

Згідно з Положенням залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача, тощо.

Первинні документи складаються на бланках типових і спеціалізованих форм, затверджених відповідним органом державної влади. Документування господарських операцій може здійснюватися із використанням виготовлених самостійно бланків, які повинні містити обов'язкові реквізити чи реквізити типових або спеціалізованих форм.

Ураховуючи зазначене, для цілей бухгалтерського обліку господарських операцій необхідно виконувати вимоги до оформлення первинних документів, визначені Законом та Положенням.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Роз'яснення нормативно-правових актів можуть надаватися органами, що їх видали, або за погодженням з ними іншим органом, якщо інше не встановлено безпосередньо органом, що видав нормативно-правовий акт.

Надання роз'яснень щодо застосування ДСТУ 4163:2020 «Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів» до повноважень Міністерства фінансів України, встановлених Положенням про Міністерство фінансів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 N 375, не належить.

Водночас повідомляємо, що листи Міністерства фінансів України мають інформаційно-роз'яснювальний характер і не встановлюють норм права.

З повагою

Заступник Міністра                                                                                             Світлана ВОРОБЕЙ

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
26.08.2025
Разъяснение Минэкономики относительно организации бронирования военнообязанных: письмо от 19.08.2025
Минэкономики: письмо от 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 об организации бронирования военнообязанных. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в фермерском хозяйстве: особеннос...
08.07.2025
С 5 июля в Украине возобновляется обязательное представление статистической отчетности
Президент 3 июля подписал Закон от 18.06.2025 № 4505-IX, он официально опубликован 5 июля и с этого дня вступил в силу. Верховная Рада поддержала изменения к п. 1 Закона от 03.03.2022 № 2115-IX «О защите интересов субъектов подачи отчетности и других документов в период действия военного ...
Новое
08.09.2025
Верховный Суд определил еще одно основание для установления нарушений в ходе фактической проверки
Использование контролирующим органом данных Системы учета данных регистраторов расчетных операций (СУД РРО) при фактической проверке правомерно, поскольку эти данные – налоговая информация, отражающая расчетные операции налогоплательщика и может использоваться для установления нарушений законо...
08.09.2025
Как неприбыльщику отразить утрату (уничтожение) в результате боевых действий гуманитарной помощи, полученной от нерезидента
Как в Отчете об использовании доходов (прибыли) неприбыльной организации отразить утрату (уничтожение) в результате вооруженной агрессии российской федерации гуманитарной помощи, полученной от нерезидента?. Больше по теме: Имущество субъектов хозяйствования повреждено или уничтожено в результате бо...
08.09.2025
Улицу переименовали, но договор аренды не изменяли: нужно ли подавать форму № 20-ОПП и изменять регистрацию РРО/ПРРО
СХ необходимо подать заявление по форме № 20-ОПП с обновленной информацией об объекте налогообложения. После внесения изменений в данные о местонахождении (адресе) объекта налогообложения СХ проводит перерегистрацию РРО/ПРРО в контролирующем органе. Подробнее см. ниже. Больше по теме: Переименовали...
Лучшие материалы