Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідаційна звітність. Форми ліквідаційного балансу

10.12.2019

Платник податків зобов’язаний повідомляти контролюючим органам за місцем обліку такого платника про його ліквідацію або реорганізацію протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення (крім випадків, коли обов’язок здійснювати таке повідомлення покладено законом на орган державної реєстрації).

При цьому, відповідно до п. 7 ст. 111 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання органам ДПС документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку. До моменту затвердження ліквідаційного балансу ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає та подає контролюючим органам звітність за останній звітний період.

Після завершення розрахунків з кредиторами ліквідаційна комісія (ліквідатор) складає ліквідаційний баланс, забезпечує його затвердження учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, та забезпечує подання органам ДПС.

Враховуючи те, що окремої форми для ліквідаційного балансу не встановлено, то ліквідаційний баланс складається:

  • юридичними особами усіх форм власності (крім банків та бюджетних установ) за формою № 1;
  • мікропідприємствами, малими підприємствами, які визнані такими відповідно до Закону України від 16.07.1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», непідприємницькими товариствами, представництвами іноземних суб’єктів господарської діяльності та підприємствами, які ведуть спрощений бухгалтерський облік доходів та витрат відповідно до податкового законодавства, за формою № 1-м або № 1-мс;
  • суб’єктами бухгалтерського обліку в державному секторі за формою № 1-дс;
  • банками за формою затвердженою Інструкцією про порядок складання та оприлюднення фінансової звітності банків України, затвердженою постановою НБУ України від 24.10.2011 року № 373.

Отже, до зняття з обліку юридичної особи як платника податків, зборів, обов’язкових платежів ліквідаційна комісія (ліквідатор) зобов’язана здійснювати розрахунок зобов’язань щодо таких податків, зборів, обов’язкових платежів, сплачувати їх і подавати відповідну звітність. При цьому ліквідатор складає та подає до органів ДПС податкову звітність за останній звітний період, на який припадає дата такої ліквідації (у тому числі якщо ліквідація припадає на середину звітного періоду), зокрема, податкову декларацію з податку на прибуток підприємств.

Податкова декларація з податку на прибуток підприємств подається за  звітний період квартал або рік в терміни, встановлені п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України (далі - ПКУ).

У поданій ліквідаційній податковій декларації з податку на прибуток у розділі «Особливі відмітки» обов’язково має бути позначка в рядку декларація «платника податку, що подає декларацію за останній податковий (звітний) рік у періоді, на який припадає дата його ліквідації».

Крім того, обов’язковим додатком до такої декларації та її невід’ємною частиною є фінансова звітність підприємства, що складається та подається відповідно до п. 46.2 ст. 46 ПКУ. 

kyiv.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Відповідальність за порушення законодавства про охорону праці
Передбачено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та матеріальну відповідальність у разі порушення працівниками законодавства про охорону праці. Закон від 14.10.1992 № 2694-XII «Про охорону праці» передбачає кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та матеріальну відповідальніст...
01.07.2025
Чи потрібна ФОП електронна трудова книжка
Електронна трудова книжка може спростити процедуру підтвердження стажу та нарахування пенсійних виплат. Більше за темою: Електронні та паперові трудові книжки: що краще обрати та як використовувати Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат Зміни до законодавства про трудові відно...
01.07.2025
Чи припиняються трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання
Трудові відносини при передачі суб’єкта господарювання не припиняються, а продовжуються з набувачем. Більше за темою: Правомірність продовження дії строкового трудового договору Чи можна достроково розірвати трудовий договір із практикантом? Зміни до законодавства про трудові відносини в ум...
Кращі матеріали