Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Хто перевіряє стан ведення військового обліку на підприємстві і яка відповідальність за порушення

03.11.2022

На «гарячу профспілкову лінію» звертаються з питанням хто саме здійснює перевірки стану ведення військового обліку на підприємстві і яка відповідальність за порушення в цій сфері.

Чинним законодавством передбачено, що роботодавці (підприємства усіх форм власності) мають вести військовий облік.

Перелік обов'язків роботодавця вказано в Законі України «Про військовий обов'язок і військову службу» та деталізовано в п. 37 Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов'язаних затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 грудня 2016 року № 921 (надалі — Постанова № 921).

Відповідно до п. 53 Постанови № 921, розпорядженнями голів райдержадміністрацій, міських голів міст обласного значення щороку затверджують:

  • плани перевірок стану військового обліку на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць;
  • завдання з методичного забезпечення військового обліку й підвищення кваліфікації посадових осіб, відповідальних за організацію та ведення військового обліку.

Керуючись вказаними планами, районні (міські) ТЦК та СП (військкомати) щороку проводять перевірки підприємств, які перебувають на території їхньої відповідальності та в яких працюють військовозобов'язані, що заброньовані за ними, а також військовозобов'язані, які мають мобілізаційні розпорядження. Решту підприємств перевіряють раз на три роки (п. 78 Постанови № 921).

Одночасно слід звернути увагу, що окрім районних (міських) ТЦК та СП (військкоматів) повноваження щодо перевірки стану ведення військового обліку покладено, зокрема, на:

  1. Центральні органи виконавчої влади та інші держоргани, які відповідно до затверджених ними планів проводять щороку перевірку стану військового обліку на підприємствах, в установах й організаціях, які перебувають у сфері їхнього управління (п. 79 Постанови № 921).
  2. Облдержадміністрації, які у взаємодії з обласними військовими комісаріатами можуть здійснювати перевірку держорганів, підприємств, установ й організацій, що перебувають на території їхньої відповідальності (п. 80 Постанови № 921).
  3. Оперативні командування, які відповідно до затвердженого Генштабом Збройних сил плану проводять перевірку держорганів, підприємств, установ й організацій, що перебувають у межах зони відповідальності згідно з військово-адміністративним поділом території України (п. 76 Постанови № 921).

Отже, у випадку виявлення порушення під час перевірки стану ведення військового обліку вищезазначеними органами, на роботодавця може бути накладений адміністративний штраф.

Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі — КУпАП), передбачена наступна відповідальність для роботодавців за порушення у сфері військового обов'язку та військового обліку, а саме:

Стаття 2101 КУпАП «Порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію», яка передбачає штраф:

1. за перше порушення:

  • для громадян від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн. - 3 400 грн.)
  • для посадових осіб від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн. - 5 100 грн.)

2. за повторне протягом року вчинення порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, а також вчинення такого порушення в особливий період:

  • для громадян від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн. - 5 100 грн.)
  • для посадових осіб від 300 до 500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 100 грн. - 8 500 грн.).

https://www.fpsu.org.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
24.12.2025
Фінансова підтримка для культурних проєктів
Дедлайн подання заявок на грантову програму «Флагманські події» – 22 лютого 2026 року (18:00). Програма має на меті підтримати реалізацію проєктів із широким суспільним резонансом, які залучають значну кількість учасників та аудиторій, відображають ключові цінності української куль...
24.12.2025
Який порядок заповнення заяви за формою № 1-ОПП у разі (не)включення юрособи в Реєстр ВПП
Великі платники податків, які не обліковуються в територіальних органах ДПС, що здійснюють податкове супроводження ВПП, зобов’язані не пізніше 1 грудня поточного року подати форму № 1-ОПП з позначкою в полі «включення до Реєстру» до тероргану ДПС, що здійснює податкове супроводженн...
24.12.2025
Державний реєстр дезінфекційних засобів: актуальні дані за рік
МОЗ інформує про реєстр дезінфекційних засобів за останній рік. Про що мова та як бізнесу ним користуватися – в цьому матеріалі. Більше за темою: Прострочені ветпрепарати та інші медичні відходи на сільгосппідприємстві: особливості обліку та списання Державний реєстр дезінфекційних засобів (д...
Кращі матеріали