Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як заповнити Звіт про використання доходів неприбуткової організації, якщо гуманітарна допомога залишається у цій організації

31.05.2024

Відповідно до ст. 1 Закону від 22.10.1999 № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» (далі – Закон № 1192) гуманітарна допомога – цільова адресна безоплатна допомога у грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами з мотивів гуманності отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують допомоги у зв’язку із соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, скрутним фінансовим становищем, введенням воєнного або надзвичайного стану, виникненням надзвичайної ситуації або тяжкою хворобою конкретної фізичної особи, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. 

Частиною 1 ст. 3 Закону № 1192 визначено, що підставою для започаткування процедури визнання допомоги гуманітарною є письмова пропозиція донора про її надання. 

Підставою для здійснення гуманітарної допомоги в Україні є письмова згода отримувача гуманітарної допомоги на її одержання. Отримувач гуманітарної допомоги має такі самі права на її використання, що і набувач гуманітарної допомоги (ч. 2 ст. 3 Закону № 1192). 

Визнання товарів (робіт, послуг) гуманітарною допомогою здійснюється спеціально уповноваженими державними органами з питань гуманітарної допомоги у кожному конкретному випадку з урахуванням особливостей, визначених ст. 6 Закону № 1192. 

Відповідно до ст. 1 Закону № 1192 отримувачами гуманітарної допомоги – є юридичні особи, а також акредитовані представництва іноземних держав, міжнародних та іноземних гуманітарних організацій в Україні (без створення юридичної особи), визначені у встановленому КМУ порядку отримувачами гуманітарної допомоги: 

  • громадські об’єднання, у тому числі громадські об’єднання ветеранів війни, громадські об’єднання осіб з інвалідністю, підприємства та організації, засновані ними та створені у порядку, визначеному Законом від 22.03.2012 № 4572-VI «Про громадські об’єднання», – для здійснення їхньої статутної діяльності без мети одержання прибутку;
  • неприбуткові державні та комунальні підприємства, установи, організації та органи місцевого самоврядування; 
  • центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, та/або інший уповноважений центральний орган виконавчої влади – для забезпечення сил цивільного захисту, що підпорядковані таким органам; 
  • Товариство Червоного Хреста України та його обласні і місцеві організації із статусом юридичної особи, через які це товариство здійснює свою діяльність відповідно до Статуту Товариства Червоного Хреста України та Закону від 28.11.2002 № 330-IV «Про Товариство Червоного Хреста України»; 
  • благодійні організації, утворені у порядку, визначеному Законом від 05.06.2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації»; 
  • релігійні організації, зареєстровані у порядку, визначеному Законом від 23.04.1991 № 987-XII «Про свободу совісті та релігійні організації»; 
  • установи, підприємства, заклади незалежно від форми власності, що здійснюють реабілітацію осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю відповідно до державних соціальних нормативів у сфері реабілітації, надавачі соціальних послуг, внесені до Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг; 
  • надавачі медичних та/або реабілітаційних послуг незалежно від форми власності, що уклали договір про медичне обслуговування населення з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, заклади охорони здоров’я, що належать до сфери управління суб’єктів сектору безпеки і оборони; 
  • відокремлені підрозділи іноземних неурядових організацій, акредитовані в Україні; 
  • представництва міжнародних міжурядових організацій в Україні (без створення юридичної особи); 
  • дипломатичні представництва, консульські установи іноземних держав в Україні. 

Набувачами гуманітарної допомоги – є фізичні та юридичні особи, які потребують допомоги і яким вона безпосередньо надається. Набувачі гуманітарної допомоги із статусом юридичної особи визначаються відповідно до пп. «а», «б», «в», «г», «ґ», «д», «е», «є» п. 5 ст. 1 Закону № 1192. 

Зазначені юридичні особи можуть бути віднесені до неприбуткових організацій, що не є платниками податку на прибуток підприємств за умови, що такі організації відповідають вимогам п. 133.4 Податкового кодексу України (далі – ПК).  

При цьому відповідно до абзацу першого пп. 133.4.2 ПК доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. 

Водночас ст. 11 Закону № 1192 встановлено, що бухгалтерський облік гуманітарної допомоги та відповідна звітність здійснюються отримувачами гуманітарної допомоги та набувачами гуманітарної допомоги (юридичними особами) у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. У разі відсутності обліку щодо отримання та цільового використання гуманітарної допомоги вона вважається використаною не за цільовим призначенням. 

Отримувач гуманітарної допомоги і набувач гуманітарної допомоги (юридична особа) щомісячно в установленому порядку подають до відповідного спеціально уповноваженого державного органу з питань гуманітарної допомоги звіти про наявність та розподіл гуманітарної допомоги до повного використання всього обсягу отриманої гуманітарної допомоги. 

Крім того, відповідно до вимог абзацу дев’ятого п. 46.2 ПК неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п. 133.4 ПК, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та річну фінансову звітність. 

Форма Звіту затверджена наказом Мінфіну від 17.06.2016 № 553 (у редакції наказу Мінфіну від 28.04.2017 № 469). 

Додаток ГД до рядків 1.6.2 ГД, 2.4.2 ГД та 3.1 ГД Звіту подають неприбуткові організації, що є як отримувачами гуманітарної допомоги, визначені у встановленому КМУ порядку, так і неприбуткові організації – набувачі гуманітарної допомоги. 

У разі отримання гуманітарної допомоги та якщо за цільовим призначенням гуманітарна допомога залишається у неприбуткової організації (отримувача чи набувача), то неприбуткова організація (отримувач чи набувач) таку гуманітарну допомогу відображає:  

  • у графах 2–9 розд. ІІ «Отримано гуманітарну допомогу за звітний (податковий) рік» додатка ГД до Звіту. При цьому, сумарне значення вартості отриманої гуманітарної допомоги, що відображається у графі 9 «Вартість гуманітарної допомоги», переноситься у рядок 1.6.2 ГД «гуманітарна допомога» основної частини Звіту.  

При цьому слід відмітити, що набувачем графи 10–12 додатка ГД до Звіту щодо даних митної декларації, за якою було здійснено ввезення товарів на митну територію України, не заповнюються; 

  • у графах 2–9 розд. ІІІ «Розподілено гуманітарну допомогу за цільовим призначенням за звітний (податковий) рік» додатка ГД до Звіту із зазначенням, зокрема, найменування та кількості фактично розподіленої (використаної) гуманітарної допомоги тощо. Сумарне значення показників графи 8 «Вартість гуманітарної допомоги» переноситься до рядка 2.4.2 ГД «гуманітарна допомога» основної частини Звіту. 

При цьому набувачем графа 9 щодо дати та номера акта передачі гуманітарної допомоги не заповнюється. 

Поряд з цим зазначаємо, що зазначений розділ заповнюється отримувачем також у випадку, якщо такий отримувач залишає гуманітарну допомогу за цільовим призначенням на свої потреби. 

Якщо отримувач планує надати гуманітарну допомогу надавачу у наступних звітних періодах, то у такому випадку розд. ІІІ додатка ГД до Звіту не заповнюється; 

  • у графах 2–7 розд. V «Залишок нерозподіленої гуманітарної допомоги на кінець звітного (податкового) року» додатка ГД до Звіту. Значення показників розділу V мають дорівнювати позитивному значенню відповідних граф цього розділу, розрахованих за формулою розд. II – (розд. III + розд. IV). Зазначений розділ заповнюється у разі наявності залишку нерозподіленої гуманітарної допомоги на кінець звітного (податкового) року.  

Також слід відмітити, що показники розд. V додатка ГД до Звіту за звітний (податковий) період переноситься до розд. І «Залишок нерозподіленої гуманітарної допомоги на початок звітного (податкового) року» додатка ГД до Звіту за наступний звітний (податковий) період. 

Розділ ІV «Гуманітарна допомога, використана не за цільовим призначенням, за звітний (податковий) рік» додатка ГД до Звіту заповнюється у разі розподілу гуманітарної допомоги не за цільовим призначенням, або у разі відсутності бухгалтерського обліку отримання та цільового використання гуманітарної допомоги із відображенням інформації у графах 2–7. Сумарне значення показників графи 7 переноситься у рядок 3.1 ГД основної частини Звіту. 

При поданні до контролюючих органів Звіту необхідно надати доповнення, передбачене п. 46.4 ПК з відповідним поясненням щодо заповнення додатка ГД до Звіту, яке може бути складене за довільною формою, із зазначенням про факт подання такого доповнення у спеціально відведеному місці Звіту.

ГУ ДПС в Івано-Франківській області


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
22.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до Порядку обчислення середньої зарплати Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників Верховна Рада схвалила в цілому зміни до ПК щодо квартального податкового розрахунку для ФОП ДПС відповідає на актуальні...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
26.07.2025
Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії
Показник середньої заробітної плати (доходу) в Україні, яка враховується для обчислення пенсії, за червень 2025 року становить 22 336,81 грн. Більше за темою: Стаж працівників для пільгових пенсій 25 липня 2025 року Пенсійним фондом затверджено показник середньої заробітної плати (до...
25.07.2025
ДПС роз’яснила особливості врахування зарплати при сплаті внесків до НПФ за працівника
Заробітна плата для цілей розд. IV ПК – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом. Яку заробітну плату потрібно враховувати роботодавцю-рези...
25.07.2025
Ідентифікатор форми останньої декларації разом із додатками 1 і 2 для ФОП – єдинника першої – другої груп, який припиняє підприємницьку діяльність
Форму податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця затверджено наказом Мінфіну від 19.06.2015 № 578. Більше за темою: Мобілізований підприємець зник безвісти: чи можна припинити підприємницьку діяльність? За яким ідентифікатором форми подається (у т. ч. д...
Кращі матеріали