Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як підзвітній фінансовій установі виправити помилку у поданій заяві про взяття на облік для цілей багатосторонньої угоди CRS та які дії у разі її помилкового подання

Роз’яснення
16.07.2024

Як підзвітній фінансовій установі виправити помилку у раніше поданій заяві про взяття на облік підзвітних фінансових установ для цілей багатосторонньої угоди CRS (далі – Заява) та які дії ПФУ у разі помилкового подання Заяви? 

Механізм взяття на облік фінансових агентів, які є підзвітними фінансовими установами (далі – ПФУ) для цілей Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки та загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки, зняття їх з обліку та внесення змін до відомостей, отриманих для їх обліку визначається Порядком взяття на облік та зняття з обліку фінансових агентів, які є підзвітними фінансовими установами для цілей багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки та загального стандарту звітності та належної перевірки інформації про фінансові рахунки, затвердженого наказом Мінфіну від 30.08.2023 № 468, зареєстрованого у Міністерстві юстиції 14.09.2023 за № 1618/40674 (далі – Порядок № 468). 

Взяттю на облік у ДПС підлягають усі фінансові установи, які є ПФУ для цілей Багатосторонньої угоди CRS та Загального стандарту звітності CRS (п. 3 розд. І Порядку № 468). 

Взяття на облік, зняття з обліку та внесення змін до відомостей ПФУ здійснюється шляхом подання заяви про взяття на облік/зняття з обліку ПФУ / внесення змін до відомостей про ПФУ (далі – Заява), форма якої наведена у додатку 1 до Порядку № 468, в електронній формі через електронний кабінет платника податків або іншими засобами електронного зв’язку з дотриманням вимог Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (пп. 1, 8 розд. ІІ Порядку № 468). 

Заява подається за таким типами: 

  • «про взяття на облік»; 
  • «про внесення змін про ПФУ»; 
  • «про зняття з обліку». 

Якщо ПФУ бажає виправити самостійно виявлені помилки у раніше поданій Заяві «Про взяття на облік», то їй необхідно подати Заяву «Про внесення змін до відомостей про ПФУ». 

Заміна ПФУ, яка подає звітність за іншу Організацію, яка відповідає визначенню ПФУ, врегульовано п. 20 розд. ІІ Порядку № 468. Так, якщо відповідно до закону чи договору відбувається заміна особи, відповідальної за подання звіту про підзвітні рахунки за зареєстровану Організацію-ПФУ, яка є корпоративним інвестиційним фондом чи іншою Організацією, визначеною у пп. 2 п. 3 розд. ІІ, переведення відповідної Організації-ПФУ з обліку від однієї ПФУ до іншої (нової) ПФУ здійснюється шляхом внесення змін до Переліку ПФУ у порядку, визначеному розд. III Порядку № 468. 

У разі помилкової подачі заяви «Про взяття на облік», ПФУ необхідно подати заяву «Про зняття з обліку», заповнивши її відповідно до правил, визначених Порядком № 468. У цьому випадку до заяви «Про зняття з обліку» додаються пояснення щодо допущеної помилки та копії документів, що підтверджують факти викладені в заяві. ДПС може запросити додаткові документи у разі необхідності. 

ДПС розглядає заяву «Про зняття з обліку» з дотриманням вимог п. 16–18 розд. ІІ Порядку № 468. 

У разі помилково поданої заяви про внесення змін до облікових даних, ПФУ подає нову заяву з достовірною інформацією. 

ЗІР, категорія 116.08


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
15.09.2025
Чи вимагати трудову книжку при працевлаштуванні сумісника
Надамо відповідь на наступні запитання: чи має надати трудову книжку працівник при працевлаштуванні за сумісництвом та який документ має надати працівник замість трудової книжки. Більше за темою: Особливості оформлення на роботу сумісника Чи має надати трудову книжку працівник при працевлаштуванні ...
15.09.2025
Передоручення: як правильно оформити довіреність на передачу повноважень
Розглянемо, що таке передоручення; яка форма довіреності, виданої в порядку передоручення; умови та особливості оформлення коли передоручення втрачає чинність; порядок скасування довіреності тощо. Більше за темою: Як оформити довіреність на підписання ТТН та інших документів посередником, який відв...
15.09.2025
Як заповнити додаток 1 до декларації екоподатку в частині викидів двоокису вуглецю у разі перевищення їх обсягу (500 тонн) протягом поточного року
Розрахунок за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення здійснюється у додатку 1 до Декларації. При цьому для кожного стаціонарного джерела забруднення складається два окремих додатка 1, один з яких – для декларування податкових зобов’язань з ек...
Кращі матеріали