Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як оформити ПН у разі анулювання ПДВ-реєстрації?

Коли ПДВ-реєстрація анулюється, платник повинен нарахувати податкові зобов’язання на товари (послуги), необоротні активи, за якими раніше був відображений податковий кредит, якщо вони не були використані в операціях, що обкладаються ПДВ. Це вимога п. 184.7 Податкового кодексу (далі – ПК).

Також, на думку податкової (ЗІР, категорія 101.03), податкові зобов’язання слід нарахувати і на суму дебіторської заборгованості за сплаченими, але не отриманими до дати анулювання ПДВ-реєстрації товарами (послугами) і необоротними активами, якщо суми ПДВ у складі такої оплати були включені до податкового кредиту.

Для нарахування податкових зобов’язань складається ПН, у якій:

  • у рядку «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» – робиться позначка «Х» про те, що ПН не видається покупцеві, і зазначається тип причини «10»;
  • у графі «Отримувач (покупець)» – платник ПДВ зазначає власне найменування і умовний ІПН «600000000000», податковий номер не наводиться;
  • у графі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» – зазначаються номери і дати ПН, на підставі яких був відображений ПН;
  • у графі 4 «умовне позначення (українське)» – ставиться «грн»;
  • графи 3.1, 3.2, 3.3,5–9,12 – не заповнюються.

В Індивідуальній податковій консультації від 27.12.19 р. № 2183/6/99-00-07-03-02-15/ІПК (далі – ІПК № 2183) податкова розглянула питання, пов’язані з оформленням таких ПН. 

Запитання 1. Скільки зведених ПН можна скласти з нагоди анулювання ПДВ-реєстрації?

Відповідаючи на це запитання, податкова зазначає, що Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307 (далі – Порядок 1307), не заборонено в цій ситуації складати декілька зведених ПН. 

Проте незрозуміло, про які зведені ПН йдеться. Адже пп. 4 п. 10 Порядку № 1307 передбачено 4 ознаки зведених ПН. Але там немає коду ознаки для ПН, яка оформляється згідно з п. 184.7 ПК.

Можливо, податкова мала на увазі, що в одній ПН можна нарахувати податкові зобов’язання за всіма активами. Або ж скласти декілька таких ПН. Але при цьому вони будуть не зведеними, а звичайними ПН.

Запитання 2. Коли слід зареєструвати в ЄРПН ПН, складену для нарахування податкових зобов’язань у разі анулювання ПДВ-реєстрації?

Реєструвати в ЄРПН ПН та РК мають право тільки зареєстровані платники ПДВ. Отже, платник повинен зареєструвати ПН не пізніше дня анулювання своєї ПДВ-реєстрації.

Запитання 3. Як діяти платникові ПДВ у разі відмови в анулюванні ПДВ-реєстрації?

Тобто йдеться про те, що платник ПДВ подав заяву про анулювання своєї ПДВ-реєстрації, нарахував податкові зобов’язання, оформив ПН і зареєстрував її в ЄРПН. А податковий орган відмовив такому платникові в анулюванні його ПДВ-реєстрації (наприклад, на підставі п. 184.4 ПК). 

Податкова роз’яснює, що у цьому випадку платник ПДВ може відкоригувати нараховані податкові зобов’язання шляхом оформлення розрахунку коригування.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Зарплата працівників-дистанційників менша ніж на стаціонарі: чи правомірно
Маєте стаціонарних і дистанційних працівників і хочете останнім зменшити оплату праці? Чи можливо це зробити? Більше за темою: Дистанційна та надомна робота: чи є право на трудові пільги? Що має зробити роботодавець у разі переведення з дистанційного режиму на офісний або навпаки? Підприємство пер...
18.09.2025
Чи мають кредитори право на майно без спадкоємців
Якщо спадкоємців за заповітом чи законом немає, вони усунені від права спадкування, не встигли прийняти спадщину або відмовилися від неї, тоді доля майна вирішується у судовому порядку. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Помер підприємець: що робити працівникам і спадкоємцям? Один із спадкоєм...
18.09.2025
Чи подає СГ щомісячні декларації з плати за землю на територіях активних бойових дій
СГ не зобов’язаний подавати щомісячні звітні податкові декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) починаючи з 01.06.2024 (перший звітний період – травень 2024 рік) та річні звітні декларації (перший зв...
Кращі матеріали