Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як оформити ПН у разі анулювання ПДВ-реєстрації?

14.02.2020 385 0 0

Коли ПДВ-реєстрація анулюється, платник повинен нарахувати податкові зобов’язання на товари (послуги), необоротні активи, за якими раніше був відображений податковий кредит, якщо вони не були використані в операціях, що обкладаються ПДВ. Це вимога п. 184.7 Податкового кодексу (далі – ПК).

Також, на думку податкової (ЗІР, категорія 101.03), податкові зобов’язання слід нарахувати і на суму дебіторської заборгованості за сплаченими, але не отриманими до дати анулювання ПДВ-реєстрації товарами (послугами) і необоротними активами, якщо суми ПДВ у складі такої оплати були включені до податкового кредиту.

Для нарахування податкових зобов’язань складається ПН, у якій:

  • у рядку «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини» – робиться позначка «Х» про те, що ПН не видається покупцеві, і зазначається тип причини «10»;
  • у графі «Отримувач (покупець)» – платник ПДВ зазначає власне найменування і умовний ІПН «600000000000», податковий номер не наводиться;
  • у графі «Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» – зазначаються номери і дати ПН, на підставі яких був відображений ПН;
  • у графі 4 «умовне позначення (українське)» – ставиться «грн»;
  • графи 3.1, 3.2, 3.3,5–9,12 – не заповнюються.

В Індивідуальній податковій консультації від 27.12.19 р. № 2183/6/99-00-07-03-02-15/ІПК (далі – ІПК № 2183) податкова розглянула питання, пов’язані з оформленням таких ПН. 

Запитання 1. Скільки зведених ПН можна скласти з нагоди анулювання ПДВ-реєстрації?

Відповідаючи на це запитання, податкова зазначає, що Порядком, затвердженим наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307 (далі – Порядок 1307), не заборонено в цій ситуації складати декілька зведених ПН. 

Проте незрозуміло, про які зведені ПН йдеться. Адже пп. 4 п. 10 Порядку № 1307 передбачено 4 ознаки зведених ПН. Але там немає коду ознаки для ПН, яка оформляється згідно з п. 184.7 ПК.

Можливо, податкова мала на увазі, що в одній ПН можна нарахувати податкові зобов’язання за всіма активами. Або ж скласти декілька таких ПН. Але при цьому вони будуть не зведеними, а звичайними ПН.

Запитання 2. Коли слід зареєструвати в ЄРПН ПН, складену для нарахування податкових зобов’язань у разі анулювання ПДВ-реєстрації?

Реєструвати в ЄРПН ПН та РК мають право тільки зареєстровані платники ПДВ. Отже, платник повинен зареєструвати ПН не пізніше дня анулювання своєї ПДВ-реєстрації.

Запитання 3. Як діяти платникові ПДВ у разі відмови в анулюванні ПДВ-реєстрації?

Тобто йдеться про те, що платник ПДВ подав заяву про анулювання своєї ПДВ-реєстрації, нарахував податкові зобов’язання, оформив ПН і зареєстрував її в ЄРПН. А податковий орган відмовив такому платникові в анулюванні його ПДВ-реєстрації (наприклад, на підставі п. 184.4 ПК). 

Податкова роз’яснює, що у цьому випадку платник ПДВ може відкоригувати нараховані податкові зобов’язання шляхом оформлення розрахунку коригування.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали