Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як обкладати ПДВ операції при наданні послуг з гарантійного ремонту товару

Роз’яснення
14.05.2025

Яким чином обкладаються ПДВ операції з надання послуг з гарантійного ремонту товару?

Відповідно до пп. «а», «б» і «в» п. 185.1 Податкового кодексу (далі – ПК) об’єктом обкладення ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких, згідно зі ст. 186 ПК, розташоване на митній території Україні, та ввезення товарів на митну територію України.

При цьому згідно з пп. 14.1.191 ПК постачання товарів – це будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів затверджено постановою КМУ від 28.11.2023 № 1251 «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів» (далі – Порядок № 1251).

Пунктом 3 Порядку № 1251 визначено, що виробник (продавець) виконує гарантійні зобов’язання щодо товару, зокрема передбачені рекламою, шляхом здійснення безоплатного ремонту або заміни товару протягом гарантійного строку відповідно до Закону від 12.05.1991 № 1023-XII «Про захист прав споживачів».

Гарантійне обслуговування полягає у тому, що виробник (продавець, сервісний центр) протягом гарантійного строку в разі виявлення недоліку товару, який виник з вини його виробника (продавця), зобов’язується організувати гарантійний ремонт товару, який здійснюється за зверненням споживача безоплатно.

Взаємовідносини між виробниками, продавцями та сервісними центрами визначаються відповідними договорами.

Таким чином, при отриманні платником податку товару для здійснення гарантійного ремонту та, відповідно, подальшого повернення (передачі) його власнику (споживачу) після проведення такого гарантійного ремонту не відбувається операції з постачання товарів.

Отже, при здійсненні платником податку операції з повернення (передачі) власнику (споживачу) товару після проведення гарантійного ремонту об’єкта обкладення ПДВ не виникає, а тому обов’язок щодо нарахування податкових зобов’язань з ПДВ у такого платника за вказаною операцією відсутній.

При цьому операції платника податку з надання послуг із проведення гарантійного ремонту товарів є об’єктом обкладення ПДВ. База оподаткування таких операцій визначається виходячи із вартості таких послуг, які оплачуються виробником товарів, щодо яких проводився гарантійний ремонт.

ЗІР, категорія 101.02

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
14.05.2025
ДПС наклала штрафи на низку підприємств за розрахунки без використання РРО
Автошколам чотирьох областей надано штрафи за розрахунки без застосування РРО/ПРРО, невидання розрахункових документів за надані послуги та відсутність офіційного оформлення трудових відносин із найманими працівниками. Більше клієнтів, ніж відображено у доходах, та неоформлені працівники – так...
14.05.2025
Неповний перелік документів не повинен бути підставою для відмови в адмінсправі: Мін’юст
Основна мета принципу офіційності, запровадженого Законом від 17.02.2022 № 2073-IX, – спростити процедури для громадян, звільнивши їх від необхідності виконувати роль «кур’єра» між різними державними установами. З прийняттям Закону від 17.02.2022 № 2073-IX «Про адмініст...
14.05.2025
ФОП не надав інформацію на адвокатський запит: можливі наслідки
Апеляційний суд зобов’язав ФОП надати адвокату у відповідь на адвокатський запит інформацію з дотриманням вимог законодавства про захист конфіденційної та комерційної інформації, а також інформації щодо персональних даних. На Хмельниччині адвокат звернувся до суду з позовом до фізособи-підприє...
Кращі матеріали