Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як в. о. керівника може подати звітність, якщо керівника мобілізовано та закінчився строк чинності КЕП

25.03.2024

Яким чином особа, яка виконує обов’язки керівника (має право підпису згідно даних ЄДР), може подати податкову звітність в електронному вигляді, якщо керівник, який зазначений в ЄДР, мобілізований або перебуває на тимчасово окупованій території та закінчився строк чинності КЕП (УЕП) керівника та внесення змін в ЄДР про нового керівника немає можливості? 

Статтею 65 Господарського кодексу зазначено, що для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) безпосередньо або через уповноважені органи чи наглядова рада такого підприємства (у разі її утворення) призначає (обирає) керівника підприємства, який є підзвітним власнику, його уповноваженому органу чи наглядовій раді. Керівник підприємства, головний бухгалтер, члени наглядової ради (у разі її утворення), виконавчого органу та інших органів управління підприємства відповідно до статуту є посадовими особами цього підприємства. Статутом підприємства посадовими особами можуть бути визнані й інші особи. 

Процедура державної реєстрації, внесення змін до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр) здійснюється відповідно до Закону від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» (далі – Закон № 755). 

Єдиний державний реєстр – створений з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб – підприємців. 

Відповідно до ст. 9 Закону № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться відомості про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо, які, зокрема, містять дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи. 

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться відповідно до ст. 25 Закону № 755 на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації та судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі. 

Відповідно до ст. 63–66 Податкового кодексу (далі – ПК) взяття на облік, внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру отриманих у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами ДПС, згідно із Законом № 755. 

Отже, першоджерелом відомостей про юридичну особу, у тому числі про керівника юридичної особи є Єдиний державний реєстр. 

Враховуючи викладене, інформація про зміну керівника юридичної особи може бути проведена контролюючим органом на підставі відповідних відомостей, отриманих з Єдиного державного реєстру. 

Разом з тим, під час внесення до Єдиного державного реєстру відомостей про керівника юридичної особи та про інших осіб (за наявності), які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, можуть вноситись дані про наявність обмежень щодо представництва юридичної особи. Наприклад, «опис обмежень» може містити дані про тимчасове зупинення дії трудового договору з керівником до закінчення терміну (строку) перебування на військовій службі у зв’язку з призовом за мобілізацією та тимчасове покладення обов’язків керівника на іншу особу. 

У такому випадку та оскільки відомості стосовно «опису обмежень» керівника юридичної особи у порядку інформаційної взаємодії не надходять з Єдиного державного реєстру до ДПС, дані про керівника можуть бути змінені на особу, яка згідно з «описом обмежень» в Єдиному державному реєстрі тимчасово виконує обов’язки керівника, за зверненням платника податків до контролюючого органу за основним місцем обліку. 

Разом з тим, електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до норм ПК (п. 42.6 ПК) та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 03.08.2017 за № 959/30827 (далі – Порядок № 557). 

Платник податків стає суб’єктом електронного документообігу після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». 

Згідно з п. 2 розд. ІІ Порядку № 557 платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557. 

У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у п. 7 розд. ІІ Порядку № 557, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується (п. 8 розд. ІІ Порядку № 557). 

Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа (п. 9 розд. ІІ Порядку № 557). 

Керівник платника податків визначає, змінює перелік уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації через електронний кабінет від імені платника податків, та визначає їхні повноваження (абзац другий п. 42.6 ПК). 

Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, платник (керівник) повідомляє про таких осіб контролюючий орган, на обліку в якому перебуває платник, шляхом направлення повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (далі – Повідомлення) в електронному вигляді за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 557. 

До Повідомлення вноситься інформація про підписувача (підписувачів), якому (яким) надається право підпису електронних документів. 

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється виключно у випадках, передбачених четвертим абзацом п. 42.6 ПК, зокрема, отримання інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника платника податків. 

ЗІР, категорія 129.03


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
14.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято новий закон щодо організації трудових відносин в умовах воєнного стану Оновлено Довідник умовних кодів товарів Аванс і зарплата: строки виплати ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 06.10.2025 Оновлено перелік кодів орга...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
14.10.2025
Видача працівникові трудової книжки в день звільнення
Звільняється працівник: чи є особливості видання йому на руки трудової книжки та додаткових документів? Більше за темою: Електронна та паперова трудова книжка: що треба знати працівнику та роботодавцю Стаття 47 КЗпП зобов’язує роботодавця в день звільнення працівника видати йому копію наказу ...
14.10.2025
Тривалість робочого часу та відпочинку в умовах воєнного стану
Скільки тривають робочий час і відпочинок? Чи є особливості їх впровадження в умовах воєнного стану? Більше за темою: Норми тривалості робочого часу – 2025 Чи можна у воєнний період збільшити тривалість робочого часу працівникам культури? Норми тривалості робочого часу та важливі події в жо...
14.10.2025
Чи потрібно мати КЕП при завантаженні скан-копій трудової книжки якщо є Дія.Підпис
Хотів оцифрувати трудову книжку на порталі Пенсійного фонду. Після того як увів усі необхідні дані, прикріпив скановані копії документів і натиснув «Підписати та відправити в ПФУ», з’являється вікно «Зчитування приватного ключа». Чому з’являється це повідомлення? ...
Кращі матеріали