Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Як трансформуватимуться санаторні школи-інтернати

31.08.2020 497 0 0

Стосовно реорганізації санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) у зв’язку із прийняттям Закону від 18.03.20 р. № 463-ІХ «Про повну загальну середню освіту» (далі – Закон № 463) МОН надало таку інформацію на адресу керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської держадміністрацій.

Із 01.08.20 р. набув чинності Закон від 13.07.20 р. № 764-ІХ «Про внесення зміни до пункту 3 розділу X «Перехідні та прикінцеві положення» Закону України «Про повну загальну середню освіту» щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі» (далі – Закон № 764).

Натепер для органів місцевої влади та місцевого самоврядування збільшилися перспективи розвитку мережі закладів загальної середньої освіти з урахуванням потреби громади та інтересів усіх учасників освітнього процесу. Отже, створено підґрунтя для поступового та «безболісного» реформування санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) шляхом зміни типу на один із типів закладів загальної середньої освіти, передбачених Законом № 764, або припинення їх функціонування шляхом реорганізації чи ліквідації.

Майно реорганізованих чи ліквідованих санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) відповідно до Закону № 764 має бути використане винятково для забезпечення здобуття дітьми та/або молоддю освіти, надання їм послуг у сфері соціального захисту, культури, спорту та/або охорони здоров’я.

Реорганізація чи перепрофілювання (зміна типу) санаторних шкіл (шкіл-інтернатів) має відбуватися відповідно до пріоритетів держави щодо реформування системи інституційного догляду та виховання дітей, з дотриманням вимог законодавства та рекомендацій, викладених у листі МОН від 25.06.20 р. № 1/9-350. 

До дня захисту прав дітей урядом прийнято низку нормативно-правових актів для забезпечення реалізації прав дітей на освіту, соціальний захист, охорону здоров’я та затверджено План заходів з реалізації II етапу Національної стратегії (розпорядження КМУ від 01.06.20 р. № 703-р). Реалізація II етапу Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2019–2024 роки (затверджена розпорядженням КМУ від 09.08.17 р. № 526-р, далі –

Стратегія) передбачає, зокрема, скорочення мережі закладів освіти з цілодобовим перебуванням учнів.

На виконання Стратегії постановою КМУ від 01.06.20 р. № 586 затверджено Порядок зарахування дітей на цілодобове перебування до закладів, які здійснюють інституційний догляд і виховання дітей (далі – Порядок № 586), де обласним, Київській міській державним адміністраціям доручено, зокрема:

  • упереджувати потрапляння дітей до закладів, що здійснюють інституційний догляд і виховання дітей;
  • сприяти приведенню установчих документів закладів освіти у відповідність із Законом № 463 з урахуванням положень Порядку № 586.

Цим Порядком визначено, що заклад загальної середньої освіти із пансіоном у його структурі, в якому передбачено цілодобове перебування протягом трьох місяців і більше одночасно понад 10 дітей, є інституційним закладом (за винятком ліцеїв, які забезпечують здобуття лише профільної середньої освіти).

Відтак з метою підготовки плану трансформації санаторної школи-інтернату необхідно провести оцінку потреб кожної дитини, зокрема влаштованої до закладу на цілодобове проживання. Зарахування дитини для здобуття освіти до реорганізованого закладу має здійснюватися з урахуванням норми ст. 55 Закону від 05.09.17 р. № 2145-VІІІ «Про освіту» щодо права батьків обирати заклад освіти та в порядку, установленому МОН відповідно до типу закладу освіти.

Зарахування дитини для навчання із проживанням у пансіоні (інтернаті) закладу освіти має здійснюватися на підставі направлення структурного підрозділу освіти місцевої держадміністрації або органу місцевого самоврядування, у сфері управління якого перебуває заклад, за наявності рішення органу опіки та піклування, прийнятого на підставі рекомендації комісії з питань захисту прав дитини за місцем проживання/перебування дитини.

Керівник закладу зобов’язаний ознайомити батьків (осіб, які їх замінюють) з порядком зарахування дитини на цілодобове перебування до закладу, поінформувати про їх обов’язки щодо виховання, утримання дитини та своєчасне вибуття дитини із закладу відповідно до визначеного в заяві строку.

Зарахування дитини на цілодобове перебування до закладу освіти здійснюється на період, що не перевищує одного навчального року для дітей шкільного віку та шести місяців – для дітей дошкільного віку.

У разі зарахування учня після початку навчального року час його цілодобового перебування в закладі не може перевищувати поточного навчального року. Така норма не поширюється на вихованців закладів освіти із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. 

Заклад освіти, до якого зараховується дитина на цілодобове перебування, зобов’язаний вести облік таких дітей. Директор закладу освіти несе персональну відповідальність за ведення обліку дітей, зарахованих на цілодобове перебування до закладу.

Відрахування дитини з цілодобового перебування в закладі здійснюється за заявою батьків чи осіб, які їх замінюють, які ініціювали влаштування дитини до закладу, або з інших підстав у порядку, встановленому законодавством. 

Якщо батьки чи особи, які їх замінюють, не звернулися з відповідною заявою у визначений строк, керівник закладу зобов’язаний повідомити про це службу у справах дітей.

Лист МОН від 22.07.20 р. № 1/9-391.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали