Нагадуємо, що на сьогодні в Україні листок непрацездатності формується програмними засобами в Електронному реєстрі листків непрацездатності (далі – ЕРЛН) на підставі медичного висновку в разі ідентифікації пацієнта як застрахованої особи в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – РЗО). Після створення медичного висновку та його відправлення до ЕРЛН на контактний номер телефона застрахованої особи надійдуть два СМС-повідомлення:
- від Е-Health щодо створення медичного висновку про тимчасову непрацездатність із зазначенням його номера;
- від Пенсійного фонду України щодо формування е-лікарняного, його номера та періоду дії.
Звертаємо увагу, що СМС-повідомлення про підтвердження відкриття е-лікарняного може не надійти у випадках, якщо:
- особа не авторизувалася в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ та не підключила сервіс дистанційного інформування від ПФУ;
- в особистому кабінеті вказано неактуальний номер телефону;
- особа офіційно не працевлаштована та в РЗО відсутні дані про сплату єдиного соціального внеску;
- особа не є застрахованою і її дані відсутні в РЗО;
- роботодавець не подав дані про працівника для внесення в РЗО;
- в обліковій картці застрахованої особи зазначені некоректні, помилкові, неактуальні відомості (змінилися персональні дані).
У разі відсутності електронного листка непрацездатності необхідно:
-
крок 1 – перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ коректність персональних даних. З метою актуалізації даних необхідно особисто або за допомогою засобів вебпорталу ПФУ подати до територіального органу ПФУ Анкету застрахованої особи та документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу;
-
крок 2 – звернутися до роботодавця для перевірки даних щодо трудових відносин, а саме:
- чи своєчасно подано звіт щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за працівників;
- чи подано повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу за будь-якими типами трудових договорів. У порядку міжвідомчого обміну інформація надходить до ПФУ;
- у разі переведення працівника на іншу посаду чи вказано дату початку роботи на новій посаді з проставленням ознаки «1» у графі «Переведено, призначено на іншу посаду або роботу, переміщено до іншого підрозділу». Зазначення дати припинення на попередній посаді та підстави про звільнення призводить до помилки формування е-лікарняного;
- чи вірно сформовано додаток 5 щодо осіб, які тривалий час знаходяться у соціальних відпустках по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного або шестирічного віку.
Повідомляємо, якщо Податкові розрахунки страхувальником своєчасно не подано або подано з помилками, то наступного дня після граничного терміну подання створення листка непрацездатності по особі, яку не було звільнено у попередньому звітному періоді, буде неможливо;
-
крок 3 – за результатами дій відповідно до кроку 2 перевірити в особистому кабінеті застрахованої особи та/або страхувальника на вебпорталі електронних послуг Фонду коректність відображення даних про трудові відносини, поданих страхувальником;
-
крок 4 – звернутись до лікаря з проханням перевірки правильності внесення у декларацію пацієнта з лікарем паспортних даних та реєстраційного номера облікової картки платника податків.
Після виправлення даних в РЗО за зверненням пацієнта протягом 7 днів після дати закриття електронного листка непрацездатності, лікар може повторно відправити сформований медичний висновок до ЕРЛН ПФУ для створення лікарняного листка.
ГУ ПФУ в Луганській області