Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ДПС намагається врегулювати проблеми мобілізованих ФОП та ветеранів

07.04.2025

Державна податкова служба України запроваджує комплекс заходів для врегулювання податкових питань мобілізованих ФОП та ветеранів. Напрацьовуються пропозиції щодо змін у законодавстві, в регіонах будуть створені робочі групи, які надаватимуть консультації.

Відповідне питання він обговорив під час селекторної наради з територіальними управліннями.

Руслан Кравченко розповів, що минулого  тижня під час зустрічі із бізнесом на Хмельниччині до нього звернувся ветеран, який порушив проблему мобілізованих ФОП. ФОПи першої – другої груп щомісячно авансом мають сплачувати єдиний податок і військовий збір. Щоб уникнути автоматичних нарахувань, слід подати заяву про неможливість виконання податкових обов’язків. Однак під час мобілізації та служби підприємець навряд чи думає про це. Через що виникає податковий борг.

На сьогодні понад 3 тис. мобілізованих ФОП мають податковий борг майже 30 млн гривень. Вони можуть бути звільнені від сплати податків, якщо подадуть заяву за місцем податкової реєстрації протягом 10 днів після демобілізації.  На практиці вкластися в такий термін вкрай важко.

«Вже визначили конкретні заходи, щоб допомогти підприємцям, які стали на захист країни: ДПС напрацьовує свої пропозиції до законодавства, щоб збільшити терміни подання заяви. Найближчим часом передамо їх до Мінфіну, ініціювали підписання протоколу з Міноборони, щоб мати точну інформацію щодо мобілізованих ФОП та допомогти їм», – наголосив Руслан Кравченко. 

Він також підкреслив, що на рівні ДПС реалізовуються такі оперативні кроки:

  • регіони отримають переліки ФОП, яким нараховується єдиний  податок та військовий збір, та які ймовірно не можуть виконувати свої податкові обов’язки. Кожна історія має бути відпрацьована;
  • проводимо інвентаризацію скарг та листів ФОПів щодо списання  нарахованих податкових зобов’язань з дати їх мобілізації, проаналізуємо результати їх розгляду в регіонах;
  • територіальні управління мають створити робочі групи та «гарячі лінії» для надання консультацій мобілізованим ФОП, які не можуть виконувати податкові обов’язки, чи членам їхніх родин;
  • упродовж квітня мобілізовані ФОП та члени їхніх родин мають бути поінформовані про існуючі механізми, визначені законодавством, щодо уникнення негативних наслідків від несплати податків;
  • вся актуальна інформація має бути розміщена в Центрах обслуговування платників. Мають бути також залучені до інформування ЦНАП, громади, ТЦК, обласні військові адміністрації.

«Працюємо над тим, щоб питання, пов’язані з податковими зобов’язаннями мобілізованих ФОПів та ветеранів, були врегульовані справедливо та без бюрократії», – додав Голова ДПС.

ДПС


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
04.12.2025
«Акт повернення майна» створює ризик повторного порушення прав попри анулювання реєстраційних дій
Адміністративне анулювання реєстраційних дій не усуває ризику повторного порушення, адже сам акт і пов’язані з ним правочини формально залишаються чинними. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Ракета пошкодила, але не знищила ОЗ: фіксація та облік Списання майна, знищеного внаслідок воєнн...
04.12.2025
Держпідтримка аграріїв не повною мірою відповідала принципам доступності та відкритості: висновки Рахункової палати
Про це йдеться у висновках Рахункової палати за результатами аудиту відповідності державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників вимогам доступності та прозорості. Більше за темою: Як кошти державної підтримки впливають на частку сільгосптоваровиробництва? Актуалізуємо облікову політик...
04.12.2025
Як повідомляти працівників про розміри оплати праці
Ця інформація має надаватися в письмовій формі разом із заробітною платою або бути доступною працівникові для ознайомлення. Більше за темою: Работники выполняют работу на дому: куда платить налоги с зарплаты? Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати? Відповідно до ст....
Кращі матеріали