Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ДПС роз’яснює ключові правила та порядок анулювання реєстрації платника ПДВ

Роз’яснення
28.11.2025

Анулювання реєстрації платника ПДВ відбувається у випадках, коли підприємство або ФОП більше не відповідають вимогам для перебування в реєстрі платників ПДВ, припиняють діяльність або переходять на спрощену систему оподаткування.

Порядок анулювання визначено ст. 184 Податкового кодексу України та Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Мінфіну від 14.11.2014 № 1130.

Коли реєстрацію можуть анулювати

Реєстрація платника ПДВ підлягає анулюванню, якщо:

  • загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг за останні 12 місяців менша за 1 млн грн і платник подає заяву про анулювання;
  • підприємство або ФОП припиняє діяльність та затверджує ліквідаційний чи розподільчий баланс;
  • платник переходить на спрощену систему оподаткування, що не передбачає сплату ПДВ;
  • протягом 12 місяців не подаються декларації з ПДВ та/або подаються декларації без операцій;
  • є рішення суду про недійсність установчих документів, ліквідацію чи позбавлення статусу суб’єкта господарювання;
  • платник – фізична особа померла, визнана недієздатною чи безвісно відсутньою;
  • припинилася дія договору, на підставі якого особу було зареєстровано платником ПДВ.

У випадках припинення діяльності або переходу на єдиний податок без ПДВ анулювання проводиться автоматично.

Як подати заяву

Для анулювання реєстрації платник подає заяву за формою № 3-ПДВ до контролюючого органу за місцем обліку. Документ можна подати і в електронному вигляді.

Результат розгляду заяви

Протягом 10 календарних днів після отримання заяви контролюючий орган:

  • анулює реєстрацію за наявності визначених підстав;
  • пропонує подати нову заяву, якщо у документі є помилки чи відсутні дані;
  • відмовляє, якщо немає законних підстав або платник зобов’язаний бути зареєстрованим.

Якщо заява не подається

За наявності підстав для анулювання контролюючий орган складає документ за формою № 6-РПДВ, один примірник якого надсилається платнику, та анулює реєстрацію платника ПДВ. Інформація про анулювання з’являється в електронному кабінеті.

Яка дата анулювання

Анулювання реєстрації відбувається з дати:

  • подання заяви або прийняття рішення контролюючого органу;
  • зазначеної у судовому рішенні;
  • припинення дії договору чи ліквідації;
  • державної реєстрації припинення юрособи чи ФОП;
  • переходу на єдиний податок без ПДВ.

Що змінюється після анулювання

Особа, реєстрацію якої анульовано:

  • позбавляється права на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту,
  • не може складати податкові накладні.

ДПС

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
25.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2026 рік  Президент підписав Закон щодо поєднання батьківства з професійною діяльністю Записи у трудовій книжці: внесення та виправлення Пропонують внести зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського това...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
28.11.2025
Які зміни в оподаткуванні чекаємо через вимоги МВФ
У своєму телеграм-каналі депутат Я. Железняк повідомив про вимоги МВФ, які викладені у прес-релізі: «Окрім реалізації стратегії реструктуризації боргу для відновлення боргової стійкості, влада також зобов’язалася активізувати зусилля щодо запобігання ухиленню від сплати податків і мінімі...
27.11.2025
Чи є підставою для призначення лікарняних паперовий листок непрацездатності
Відтепер паперовий листок непрацездатності є підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, так само як і електронний. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Лікарняні та декретні сумісникам у 2025 році: коли та як оплачувати Лікарняний після відпустки для догляду за дитиною: ...
27.11.2025
Яка площа землі обкладається земельним податком для єдинників другої – третьої груп, які надають в оренду її частину
Якщо платниками єдиного податку першої – третьої груп у договорі оренди (найму), позички не визначений розмір земельної ділянки або невраховані вимоги ст. 286 ПКУ, то вказані платники сплачують земельний податок за всю земельну ділянку. Якщо у договорі оренди (найму), позички визначений розмір...
Кращі матеріали