Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що робити у разі відмови в реєстрації речових прав на нерухоме майно

08.05.2025

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (ДРРП) – це єдина державна система, яка зберігає інформацію про зареєстровані права на нерухомість. Внесення відомостей про нерухоме майно до ДРРП є офіційним визнанням і підтвердженням державою речових прав на нерухоме майно.

Для державної реєстрації прав на нерухомість людина може звернутися:

  • до державного реєстратора, який перебуває у трудових відносинах з виконавчим органом сільської, селищної та міської ради, Київської, Севастопольської міської, районної, районної у містах Києві та Севастополі державною адміністрацією;
  • Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП);
  • державної нотаріальної контори або приватного нотаріуса;
  • через портал «Дія» (у разі держреєстрації прав на нерухоме майно (відмінне від земельної ділянки), реєстрацію яких проведено до 01.01.2013 відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення). Зазначена послуга наразі доступна у 21 областях. Недоступна – в Донецькій, Луганській, Херсонській областях та м. Києві. Людина обов’язково повинна мати  кваліфікований електронний підпис.

Існують випадки, коли за наявності певних підстав державний реєстратор може відмовити в проведенні державної реєстрації прав. Серед них, зокрема:

  • відсутність необхідних документів;
  • помилки у документах;
  • майно вже зареєстроване на іншу особу;
  • майно під забороною відчуження.

За наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав.

Якщо особа вважає, що порушили її право, вона може оскаржити таку відмову, звернувшись до:

1) територіальних органів Мін’юсту. З відповідною скаргою можна звернутися протягом двох місяців з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатись про порушення своїх прав.

Скарга подається у письмовій формі та має містити відомості:

  • про прізвище, ім’я, по батькові (найменування) скаржника, його місце проживання (місцезнаходження);
  • номер телефону та/або адресу електронної пошти;
  • суть (реквізити) оскаржуваного рішення, дій або бездіяльності;
  • обставини, якими обґрунтовується порушення прав скаржника;
  • відомості про дату, коли скаржник дізнався про порушення своїх прав;
  • прохання (вимоги) скаржника та дату складення скарги.

Скарга має бути підписана скаржником або його представником та може бути подана в електронній формі за умови підписання її кваліфікованим електронним підписом.

Час розгляду скарги становить не більше 45 днів від дня надходження;

2) суду. Судове оскарження відмови є альтернативою адміністративному оскарженню. Водночас слід наголосити, що відповідно до п. 3 ч. 6 ст. 37 Закону від 01.07.2004 № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» відкрите за заявою скаржника судове провадження з того ж предмета і з тих же підстав, унеможливлює розгляд скарги у сфері державної реєстрації Міністерством юстиції України.

Для звернення до суду необхідні такі документи:

  • позовна заява;
  • копія рішення про відмову;
  • докази, що підтверджують неправомірність відмови.

Суд може скасувати відмову та зобов’язати реєстратора здійснити реєстрацію.

Інформація станом на 07.05.2025

Мін’юст

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
08.05.2025
Як на підприємстві створити комісію з питань охорони праці
Основним завданням Комісії з питань охорони праці є захист законних прав та інтересів працівників у галузі охорони праці. Рішення Комісії оформлюється протоколом і має рекомендаційний характер. З метою забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні будь-яких п...
08.05.2025
Порядок зняття з обліку ФО – суб’єктів незалежної професійної діяльності
Щоб бути офіційно знятим з обліку, треба подати заяву до податкової служби за місцем податкового обліку за формою № 8-ОПП. До заяви обов’язково додаються документи, що підтверджують припинення діяльності або зміну її форми. Фізична особа, яка здійснювала незалежну професійну діяльність (наприк...
08.05.2025
Перенесення декретних відпусток: що має знати роботодавець
Вагітні жінки, які працюють, можуть переносити невикористані дні відпустки. Відповідно до Закону від 13.07.2023 №3238-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей використання відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами» вагітні жінки, які працюють,...
Кращі матеріали