Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Введення приватного будинку в експлуатацію: як оформити

22.02.2021

Завершальний етап будівництва приватного будинку - введення його в експлуатацію. Після цього нерухомість вже можна використовувати за призначенням і розпоряджатися нею.

Операція являє собою реєстрацію декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Послуга надається безкоштовно.

Введення об’єкта в експлуатацію – завершальний етап, що дозволяє згодом зареєструвати право власності на нього в Держреєстрі майнових прав.

Доки не пройдено процедуру введення в експлуатацію, власник не лише не може користуватися будинком за законом, але у нього не вийде укласти договори з місцевими комунальними організаціями про надання послуг.

Навіть якщо до будівлі вже підведені комунікації, вони не будуть запущені. Крім того, на такий будинок не можна оформити право власності. Це робиться вже після введення в експлуатацію. А значить, продати нерухомість, оформити її у спадок, використовувати як заставу, обміняти або провести будь-які інші операції також не вдасться.

За фактом до моменту введення в експлуатацію будівля вважається недобудом, і до неї застосовуються відповідні положення.

Штрафи. За використання будинку, не введеного в експлуатацію, передбачений штраф в розмірі 850 грн.
А в разі повторних порушень він зростає. Щоб зареєструвати декларацію про готовність приватного будинку до експлуатації, на руках треба мати такі документи: паспорт та код власника та співвласників ділянки; документ про право власності на землю; повідомлення про початок будівництва об’єкта. Це попередній пакет паперів. Крім нього також знадобиться технічний паспорт.

Як оформити. Етапи введення приватного будинку в експлуатацію:

  • подати документи державному органу через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через спеціальний онлайн-сервіс. Розглянутий порядок поширюється на приватні будинки з такими характеристиками: площу до 500 кв. м; наявність не більше двох поверхів крім мансарди.

Будинок повинен бути зведений на підставі будівельного паспорта.

Ще одна обов’язкова вимога – початок робіт повинно бути зареєстровано подачею відповідного повідомлення. Відповідно до закону й інструкції Мінрегіону для введення приватного будинку в експлуатацію потрібно пройти наступні етапи: Оформлення технічного паспорта на об’єкт. Замовте техпаспорт БТІ або у приватного ліцензованого спеціаліста.

Представник компанії проведе інвентаризацію об’єкта, перевірить його на відповідність параметрам, зазначеним у будівельному паспорті. На основі зібраної інформації, замірів він складе техпаспорт.

В документації буде показана інформація про розташування будинку, його основні технічні характеристики, конфігурація, розміри. Орієнтовна вартість послуги - від 1500 до 3500 грн. Вона залежить від площі будинку та розцінок компанії або індивідуального підприємця.

Реєстрація права власності. За фактом, до цього етапу будинок вже введено в експлуатацію. Але щоб стати його власником та мати можливість розпоряджатися майном, зареєструвати там місце проживання, укладати договори про надання комунальних послуг, залишається оформити документ про право власності. З цим питанням зверніться до державного реєстратора через ЦНАП або до нотаріуса, надавши паспорт, код, документи про введення будинку в експлуатацію та присвоєння поштової адреси.

Вартість реєстрації буде залежати від терміну проведення операції. Найшвидший варіант - за 2 години - обійдеться в 10 510 грн.

Найдовший займає до 5 робочих днів - у державного реєстратора коштує 210 грн.

Тепер будинок введений в експлуатацію, ви - його власник і вже можете повноцінно не лише користуватися цією нерухомістю, але й розпоряджатися нею. Укладіть договори з комунальними службами, вони під’єднають комунікації, підведені до об’єкта.

dom.ria.com

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
04.06.2025
Діяльність вантажного бізнесу трансформує Укрзалізниця
АТ «Укрзалізниця» розпочинає системну трансформацію взаємодії з вантажними клієнтами. АТ «Укрзалізниця» розпочинає системну трансформацію взаємодії з вантажними клієнтами. Першим кроком стала презентація результатів опитування щодо рівня задоволеності сервісом. Опитування про...
04.06.2025
Індустріальні парки України: дайджест новин за травень
Цікавитесь індустріальними парками? Новини за травень від Голови Комітету з питань економічного розвитку ВРУ. Заступник Голови Комітету з питань економічного розвитку Дмитро Кисилевський представив огляд головних подій у сфері розвитку індустріальних парків в Україні за травень. За минулий міс...
04.06.2025
Недобросовісна реклама та штрафи: контроль від Держпродспоживслужби
Держпродспоживслужба нагадує рекламодавцям про необхідність відповідального підходу до змісту реклами та дотримання вимог чинного законодавства. Заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор: «Найпоширеніші порушення в рекламі – це відсутність попередження про шкідливість сам...
Кращі матеріали