Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Введення приватного будинку в експлуатацію: як оформити

22.02.2021

Завершальний етап будівництва приватного будинку - введення його в експлуатацію. Після цього нерухомість вже можна використовувати за призначенням і розпоряджатися нею.

Операція являє собою реєстрацію декларації про готовність об’єкта до експлуатації. Послуга надається безкоштовно.

Введення об’єкта в експлуатацію – завершальний етап, що дозволяє згодом зареєструвати право власності на нього в Держреєстрі майнових прав.

Доки не пройдено процедуру введення в експлуатацію, власник не лише не може користуватися будинком за законом, але у нього не вийде укласти договори з місцевими комунальними організаціями про надання послуг.

Навіть якщо до будівлі вже підведені комунікації, вони не будуть запущені. Крім того, на такий будинок не можна оформити право власності. Це робиться вже після введення в експлуатацію. А значить, продати нерухомість, оформити її у спадок, використовувати як заставу, обміняти або провести будь-які інші операції також не вдасться.

За фактом до моменту введення в експлуатацію будівля вважається недобудом, і до неї застосовуються відповідні положення.

Штрафи. За використання будинку, не введеного в експлуатацію, передбачений штраф в розмірі 850 грн.
А в разі повторних порушень він зростає. Щоб зареєструвати декларацію про готовність приватного будинку до експлуатації, на руках треба мати такі документи: паспорт та код власника та співвласників ділянки; документ про право власності на землю; повідомлення про початок будівництва об’єкта. Це попередній пакет паперів. Крім нього також знадобиться технічний паспорт.

Як оформити. Етапи введення приватного будинку в експлуатацію:

  • подати документи державному органу через Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) або через спеціальний онлайн-сервіс. Розглянутий порядок поширюється на приватні будинки з такими характеристиками: площу до 500 кв. м; наявність не більше двох поверхів крім мансарди.

Будинок повинен бути зведений на підставі будівельного паспорта.

Ще одна обов’язкова вимога – початок робіт повинно бути зареєстровано подачею відповідного повідомлення. Відповідно до закону й інструкції Мінрегіону для введення приватного будинку в експлуатацію потрібно пройти наступні етапи: Оформлення технічного паспорта на об’єкт. Замовте техпаспорт БТІ або у приватного ліцензованого спеціаліста.

Представник компанії проведе інвентаризацію об’єкта, перевірить його на відповідність параметрам, зазначеним у будівельному паспорті. На основі зібраної інформації, замірів він складе техпаспорт.

В документації буде показана інформація про розташування будинку, його основні технічні характеристики, конфігурація, розміри. Орієнтовна вартість послуги - від 1500 до 3500 грн. Вона залежить від площі будинку та розцінок компанії або індивідуального підприємця.

Реєстрація права власності. За фактом, до цього етапу будинок вже введено в експлуатацію. Але щоб стати його власником та мати можливість розпоряджатися майном, зареєструвати там місце проживання, укладати договори про надання комунальних послуг, залишається оформити документ про право власності. З цим питанням зверніться до державного реєстратора через ЦНАП або до нотаріуса, надавши паспорт, код, документи про введення будинку в експлуатацію та присвоєння поштової адреси.

Вартість реєстрації буде залежати від терміну проведення операції. Найшвидший варіант - за 2 години - обійдеться в 10 510 грн.

Найдовший займає до 5 робочих днів - у державного реєстратора коштує 210 грн.

Тепер будинок введений в експлуатацію, ви - його власник і вже можете повноцінно не лише користуватися цією нерухомістю, але й розпоряджатися нею. Укладіть договори з комунальними службами, вони під’єднають комунікації, підведені до об’єкта.

dom.ria.com

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
25.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2026 рік  Президент підписав Закон щодо поєднання батьківства з професійною діяльністю Записи у трудовій книжці: внесення та виправлення Пропонують внести зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського това...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
28.11.2025
НБУ виставив на продаж 129 земельних ділянок
НБУ виставив на повторні відкриті торги в електронній системі «Прозорро.Продажі» 129 земельних ділянок.  Більше за темою: Купівля-продаж нерухомості: які податки слід сплатити та як відобразити в бухобліку Як підготуватися до укладення договору купівлі-продажу земельної ділянки НБ...
28.11.2025
НБУ заборонив двом популярним фінкомпаніям надання послуг через інтернет-сервіси та брендовані відділення
НБУ ухвалив рішення про заборону діяльності з торгівлі валютними цінностями та надання фінансових платіжних послуг компаніям ТОВ «ФК «ОБМІН24» та ТОВ «ФК «ІКС ЧЕНДЖ». Більше за темою: Продаж, купівля та обмін безготівкової інвалюти: облікові нюанси НБУ ухвал...
27.11.2025
Оновлено вимоги до бізнес-планів для участі в програмах фінансової підтримки МСП
Єдиний підхід спрощує подання документів і робить розгляд заявок швидшим та прозорішим. Наступним кроком стане створення інтерактивного шаблону бізнес-плану з підказками, автоматичними розрахунками та вбудованими джерелами даних, щоб полегшити підготовку документів підприємцям з різним рівнем ф...
Кращі матеріали