Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Удосконалено розгляд скарг у сфері держреєстрації

30.01.2020

Удосконалено розгляд скарг у сфері госрегістраціі.Последніе нововведення унеможливлюють схеми, які використовували рейдери для присвоєння чужого майна через державні реєстри, в тому числі землі і врожаю.

Однією зі складових рейдерства в агросфері була підробка документів, які подаються для державної реєстрації, і використання прогалин, які існували в законодавстві.

Зокрема, в даний час на законодавчому рівні діють норми, що передбачають обов'язкове використання спеціальних бланків нотаріальних документів, зводить до мінімуму можливість підробки документів. Крім того, була введена і діє багатофакторна аутентифікація для держреєстраторів як захист від несанкціонованих проникнень в реєстри, а також нові штрафи за порушення порядку проведення державної реєстрації. При цьому встановлено оновлені критерії, за якими буде визначатися ступінь відповідальності державного реєстратора за допущене порушення у сфері державної реєстрації, що має поставити остаточну крапку в роботі чорних реєстраторів. Однак найголовніше, що з 02.11.2019 р комунальні підприємства та їх філії позбавлені права здійснювати реєстраційні дії.

Також на початку грудня парламент прийняв законопроект «Про внесення змін до Земельного кодексу України та деяких інших законодавчих актів щодо протидії рейдерству», який передбачає, що власник земельної ділянки в односторонньому порядку може вимагати нотаріального посвідчення договору оренди, про що він вносить відповідні відомості до державного реєстру. Зараз вищезгаданий закон вже підписав Президент.

У той же час у випадках, коли навіть ці запобіжні заходи не зупиняють рейдерів, існує швидкий механізм скасування незаконних реєстраційних дій - це оскарження таких дій в Міністерство юстиції України в порядку подачі скарги на рішення і дії державних реєстраторів нерухомості і бізнесу.

Згідно з нововведеннями, введених і реалізованих новою командою Міністерства, було проведено повне оновлення і перезавантаження діяльності Мін'юсту в сфері розгляду скарг на рішення і дії державних реєстраторів.

Замість Антирейдерського комісії була створена принципово новий колегіальний орган, який повинен забезпечити належне, якісне і прозоре виконання функцій, покладених на Мін'юст в зв'язку з розглядом скарг у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу. Таким органом стала Колегія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації. Крім того, в новій редакції прийнятий Порядок розгляду відповідних скарг. З прийняттям вищезгаданого редакції Порядку Мін'юст отримав можливість забезпечити в окремих випадках оперативний одноособовий розгляд скарг, не вимагає часу на збір Колегії та призначення її засідання.

Зараз Мін'юст майже не відмовляє в прийнятті скарги до розгляду з формальних недоліки в її оформлені. Разом з цим з кожним днем ​​зменшується фактичний термін розгляду скарг - завдяки прийнятої Урядом постанові, Мін'юст отримав можливість реагувати на найбільш грубі й очевидні порушення закону державними реєстраторами протягом 24 годин з моменту надходження скарги шляхом одноосібного скасування незаконного реєстраційної дії Міністром без скликання Колегії.

minjust.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
28.06.2025
Які послуги Дії можуть використовувати компанії
Цифровізація – це стандарт, за яким уже працюють бізнес і установи. Паспорт – без сканів. Підпис – без ручки. Дані – без ручного введення.  Цифрові сервіси Дії вже інтегрували понад 25 000 бізнесів та установ. Вони ідентифікують клієнтів, підписують документи онлайн, пе...
27.06.2025
Особливості звільнення документів від легалізації та апостилювання
Звільнення офіційних документів від вимоги легалізації чи іншого додаткового посвідчення (апостиля) на підставі відповідних положень міжнародних договорів України не скасовує вимоги щодо надання засвідченого перекладу документа на офіційну мову держави, на території якої документ пред’являєтьс...
27.06.2025
Як працює програма компенсації 25 % вартості української сільгосптехніки
Програма діє відповідно до постанови КМУ від 01.03.2017 № 130 і є одним з інструментів реалізації політики «Зроблено в Україні», спрямованої на підтримку внутрішнього виробництва, локалізацію і розвиток промислового потенціалу. Більше за темою: Компенсація від держави за придбання ...
Кращі матеріали