Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Вживання тютюнових і нікотинових виробів в Україні: результати опитування

14.03.2024

12 березня громадська організація «Життя» разом з дослідниками Київського міжнародного інституту соціології (КМІС) презентувала результати всеукраїнського опитування «Вживання тютюнових і нікотинових виробів та ставлення до антитютюнових заходів», проведеного в листопаді – грудні 2023 року в рамках регулярного «Омнібусу». 

За даними опитування, на сьогодні в Україні 30 % населення вживають тютюнові або нікотинові вироби: 43 % чоловіки та 20 % жінки. Щоденними курцями є 24,5 % українців (36 % чоловіків, 15 % жінок). 

На сьогодні фіксуємо, що рівень куріння в Україні залишається стабільним (фактично не змінюється відсоток курців), проте є тенденція до зростання споживання тютюнових і нікотинових виробів серед жіночого населення – у 2019 році 9,8 % українок вживали тютюн та нікотин, на сьогодні – 14,8 % (дані обох опитувань не можна порівнювати прямо, оскільки під час дослідження були використані різні методики, та все ж тенденцію можна відслідкувати). Серед молодих жінок віком 18–29 років ця цифра вдвічі вища – 28,4 %. Тобто на сьогодні фактично кожна третя дівчина є залежною від нікотину. 

Серед щоденних споживачів 79 % курять сигарети промислового виробництва. Далі йдуть тютюнові вироби для електричного нагрівання (18 %) і електронні сигарети (14 %). Вживання ТВЕН та електронних сигарет більш поширене серед молодих респондентів: 37 % молоді віком 18–29 років вживають тютюнові вироби для електричного нагрівання, 36 % – електронні сигарети. Жінки частіше аніж чоловіки вживають тютюнові вироби для електричного нагрівання (27 % проти 13 %) та  електронні сигарети (25 % проти 11 %). 

«Результати опитування демонструють, що більшість молодих людей в Україні звертають увагу на рекламу тютюнових і нікотинових виробів, хоча велика її частина на сьогодні вже є забороненою. Також ми вперше спостерігаємо паритет між споживачами тютюну та нікотину серед чоловіків та жінок у групі 18–29 років, проте якщо для чоловіків зберігається сталість показників, то для жіночого населення відбулося значне зростання», – підкреслив Олександр Щербатюк, дослідник, координатор проєктів Київського міжнародного інституту соціології. 

Опитування показало, що найбільше помічає рекламу тютюну та нікотину саме молоде населення – 73 % молоді віком 18–29 років. Далі цей показник знижується з кожною віковою групою і падає до 19 % серед респондентів у віці 70 років і старше. Це підтверджує, що реклама тютюнових та нікотинових виробів спрямована на наймолодшу вікову групу чоловіків та жінок. 

Демонстрація тютюнових і нікотинових виробів у місцях торгівлі є основним каналом реклами цієї продукції – 32 % опитаних зазначили, що помічають її. На другому місці банерна реклама в інтернеті (23 %) та персональні сторінки у соціальних медіа (20 %). Рекламу на вулиці бачили 14 %. Найчастіше респонденти спостерігали рекламу традиційних сигарет і сигарет для нагрівання (35 %), 31 % наражалися на рекламу пристроїв для нагрівання тютюну, 24 % – електронних сигарет і ще 10 % – нікотинових снюсів. 

Більшість українців підтримують антитютюнові заходи для запобігання початку вживання тютюну з боку молоді. 

Абсолютна більшість  респондентів підтримують заборону реклами брендів електронних пристроїв для куріння та електронних сигарет (79 %) та заборону видимого розміщення пачок тютюнових виробів у місцях торгівлі (77 %). Дві третіх опитаних підтримують заборону ароматизованих тютюнових виробів (67 %) і підвищення податків для зменшення цінової доступності для дітей (65 %). Запровадження стандартизованої упаковки підтримують 61 % респондентів. 

КМІС


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
28.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС затвердила Реєстр великих платників податків на 2026 рік Рада продовжила строки військового стану та мобілізації Чи вносити зміни до ЄДР, якщо змінено назву населеного пункту: лист Мін’юсту Чи призведе до втрати стажу неоцифрування трудової книжки ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
31.10.2025
«Обрій» – нова цифрова система пошуку роботи
Цифрова екосистема «Обрій» для людини – це простий онлайн-маршрут: звернення, рекомендації, супровід до роботи; для бізнесу – менше паперу, менше витрат та ефективніший найм; для держави й громад – якісні оперативні дані для рішень і таргетованих програм. Більше за темо...
31.10.2025
Нідерланди відкрили грантову програму для підтримки України
Метою грантової програми є підтримка пріоритетних проєктів, що реалізуються партнерствами за участю підприємств та організацій для полегшення тиску на український державний сектор шляхом сприяння зусиллям з відбудови України та сталому відновленню її економіки та суспільства.  Більше за темою: ...
31.10.2025
Альтернативний метод вирішення спорів з ДПС: підписано Меморандум з Радою бізнес-омбудсмена
Результатом підписання Меморандуму має стати зменшення конфліктів та зміцнення довіри між бізнесом та владою. Больше по теме: Як оскаржити відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування: таблиця-підказка Припинення дії ліцензії на зберігання пального, роздрібну торгівлю алко...
Кращі матеріали