Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

«Терміни» іншомовного походження, що допомагають україномовному бізнес-середовищі

31.01.2019

За інформацією з сайту protocol.ua існують багато «термінів» іншомовного походження, що допомагають україномовному бізнес-середовищі.

Зокрема,  два таких терміни, з використанням яких бізнес стає ефективнішим, а реалізація бізнес-процесів простішою. А саме: «mediation» та «feedback».

Що ж таке «mediation»?

Медіація (англ. mediation – посередництво) - вид альтернативного та конфіденційного врегулювання спорів, метод вирішення спорів із залученням посередника (медіатора), який допомагає сторонам конфлікту налагодити процес комунікації і проаналізувати конфліктну ситуацію таким чином, щоб вони самі змогли обрати той варіант рішення, який би задовольняв інтереси і потреби усіх учасників конфлікту.

У всьому світі медіація є однією з найпопулярніших форм врегулювання конфліктів.  Медіація в бізнес процесах розділяється на два основні напрямки, в кожному з яких дотримується правило Конфіденційності:

а) Комерційна медіація - процес вирішення спорів у сфері господарських правовідносин, корпоративного управління та інші, між сторонами, які не підпорядковані одна одній.

б) Медіація в організації - процес вирішення конфліктів, в якому сторони - представники однієї організації.

Один із британський дослідників розділяє медіацію в бізнесі на: «медіацію спору» і «медіацію угоди».

Медіація спору - застосовується у тих випадках, коли конфлікт уже виник.

Медіація угоди - застосовується, на етапі, коли конфлікту не існує, з метою уникнення його виникнення в майбутньому.

До вашої уваги переваги використання медіації при вирішенні конфліктів та врегулювання спорів:

1. Медіація дає змогу уникнути затяжних судових процедур, дозволяє вирішити конфлікт за кілька тижнів, а не років, а також відповідно до розкладу, вигідного сторонам, а незалежно від дат, призначених судом.

2. Медіація завжди конфіденційна.

3. При конструктивному вирішенні конфлікту відсутня можливість програшу, оскільки учасники самостійно розробляють та узгоджують необхідні їм рішення.

4. Медіація дозволяє значно заощадити фінанси та інші ресурси.

5. Використання медіативних принципів при вирішенні конфліктів в бізнесі дозволяє зберегти міцні партнерські стосунки між конфліктуючими сторонами.

6. Меціації властиві неформальність та гнучкість процедури.

7. Характерним для медіації є можливість впливати на результат незалежно від норм законодавства та інших обставин, а також убезпечити від виникнення подібних конфліктів у майбутньому.

8. Медіація гарантія виконання рішення (у випадку успішної медіації).

Практика застосування медіації в комерційних, організаційних та корпоративних спорах, показує, що багато конфліктних ситуацій виникають через негативний та не конструктивний «feedback».

В зв’язку з чим, для медіатора, як посередника при вирішенні конфліктних ситуацій, а також для роботодавців й підприємців, важливо не тільки розуміти, а й правильно застосовувати «feedback».

Отже, другим терміном є «feedback», або ж українською «зворотній зв’язок».

Представники бізнесу все частіше застосовують «feedback» в своїй щоденній роботі з партнерами по бізнесу, власниками бізнесу, керівниками, колегами та підлеглими. Але не всі знають як правильно та конструктивно формулювати зворотній зв`язок, щоб його ефективність була максимальною, в зв’язку з чим відносини часто можуть зіпсуватись.

Як же з максимальною ефективністю давати  «feedback», щоб не образити співрозмовника, не вплинути негативно на його бачення, думку, ініціативу, креативність чи мотивацію? Який зворотній зв’язок є «позитивний», а який «негативний»? Як дати зворотній зв’язок таким чином, щоб він був конструктивним та ефективним.

Позитивний зворотний зв'язок впливає на систему таким чином, що збільшує вихідний результат її функціонування. Позитивний «feedback» призводить до генерації в системі бізнесу.

Негативний зворотний зв'язок впливає на систему таким чином, що зменшує вихідний результат її функціонування та призводить до зниження коефіцієнта підсилення системи.

На практиці ці обидва підходи невірні, адже співрозмовники, яких тільки вихваляють, ніколи не дізнаються, як вони можуть поліпшити свою роботу, і в результаті не реалізують свій потенціал повною мірою. В свою чергу, мотивація тих, хто удостоюється лише негативних відгуків і не отримує визнання, зводиться до нуля, як наслідок - зміна партнерства або місця роботи.

Мабуть слід зупинитись на конструктивному зворотному зв'язку — це «feedback», який характеризується грамотним поєднанням похвали за досягнення і пропозицій щодо поліпшення роботи. Для надання конструктивного зворотного зв'язку, співрозмовники повинні оволодіти мистецтвом важких розмов із вмінням пропонувати значущу похвалу тільки певною потрібною мірою.

Для конструктивного зворотного «feedback» слід розуміти, що саме робить його конструктивним, тобто ефективно-корисним. Для цього рекомендується використовувати п'ять складових, а саме:

Particularized/Конкретизованість

Слід проводити розмову стосовно тільки однієї події. Уважно слідкуйте за діалогом, щоб випадково не згадувати інші схожі події та ситуації.

Справжність/правдивість

Зворотний зв'язок, незалежно від того, позитивний він чи негативний, має бути чесним і достовірним. Не треба хвалити неохоче, або, що гірше, надто грубо висловлюватись про помилку.

Своєчасність

Питання, які виникають - розглядаються як тільки вони з'являються, а не після того, як негативні звички закріпилися. Стосовно досягнень, вони повинні аналізуватися та оцінюватись, поки ще свіжі та перебувають в пам'яті партнера та/або працівника.

bonum paratum/добре підготовлений

Перед тим, як дати «feedback» - приділіть час для того, щоб підготуватися до зустрічі. Намагайтесь використовувати факти та аналітичні дані, щоб обґрунтувати свої позитивні та негативні коментарі.

Інколи й критики не завадить

Більшість «personality» скоріше ладні отримувати негативний зворотний зв'язок, ніж взагалі залишитись без нього.

Пам’ятайте, що основною метою «feedback» є залучення його отримувача до дії, а також мотивація та результативність, стимулювання до подальшого розвитку.

Feedback – це мистецтво, яке завжди спрямоване на інтерес та потреби людини, окремої ситуації, водночас реалізоване в чітких часових та тематичних межах.

protocol.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ПФУ та Держпраці затвердили річні плани перевірок на 2026 рік Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати Закон про Державний бюджет на 2026 рік прийнято Бізнес зм...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
10.12.2025
Україна та ОЕСР: чи вдасться державі подолати корупцію
Україна стане асоційованим членом Робочої групи ОЕСР з питань хабарництва. Про це заявили на Національному антикорупційному форумі «Integrity 2030: антикорупційна стратегія майбутнього». Про що йдеться – читайте в цьому матеріалі. Більше за темою: Успішне ТЦУ: від аналізу до звітн...
10.12.2025
Долучайтесь до грантової підтримки відкритих ІТ
Гранти для українських інтернет-технологій від Європейської комісії та Швейцарського державного секретаріату з питань освіти, досліджень та інновацій: хто може взяти участь? Більше за темою: Облік грантів та міжнародної технічної допомоги Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на приб...
10.12.2025
Реалізація сигарет без акцизу: штрафи БЕБ
БЕБ скерувало до суду справу щодо незаконного продажу сигарет без марок акцизного податку. Які санкції та штрафи передбачає порушення? Більше за темою: Дохід ФОП: як (не)втратити «алко-тютюнову» ліцензію Детективи Територіального управління Бюро економічної безпеки в Одеській області за...
Кращі матеріали