Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

«Терміни» іншомовного походження, що допомагають україномовному бізнес-середовищі

31.01.2019

За інформацією з сайту protocol.ua існують багато «термінів» іншомовного походження, що допомагають україномовному бізнес-середовищі.

Зокрема,  два таких терміни, з використанням яких бізнес стає ефективнішим, а реалізація бізнес-процесів простішою. А саме: «mediation» та «feedback».

Що ж таке «mediation»?

Медіація (англ. mediation – посередництво) - вид альтернативного та конфіденційного врегулювання спорів, метод вирішення спорів із залученням посередника (медіатора), який допомагає сторонам конфлікту налагодити процес комунікації і проаналізувати конфліктну ситуацію таким чином, щоб вони самі змогли обрати той варіант рішення, який би задовольняв інтереси і потреби усіх учасників конфлікту.

У всьому світі медіація є однією з найпопулярніших форм врегулювання конфліктів.  Медіація в бізнес процесах розділяється на два основні напрямки, в кожному з яких дотримується правило Конфіденційності:

а) Комерційна медіація - процес вирішення спорів у сфері господарських правовідносин, корпоративного управління та інші, між сторонами, які не підпорядковані одна одній.

б) Медіація в організації - процес вирішення конфліктів, в якому сторони - представники однієї організації.

Один із британський дослідників розділяє медіацію в бізнесі на: «медіацію спору» і «медіацію угоди».

Медіація спору - застосовується у тих випадках, коли конфлікт уже виник.

Медіація угоди - застосовується, на етапі, коли конфлікту не існує, з метою уникнення його виникнення в майбутньому.

До вашої уваги переваги використання медіації при вирішенні конфліктів та врегулювання спорів:

1. Медіація дає змогу уникнути затяжних судових процедур, дозволяє вирішити конфлікт за кілька тижнів, а не років, а також відповідно до розкладу, вигідного сторонам, а незалежно від дат, призначених судом.

2. Медіація завжди конфіденційна.

3. При конструктивному вирішенні конфлікту відсутня можливість програшу, оскільки учасники самостійно розробляють та узгоджують необхідні їм рішення.

4. Медіація дозволяє значно заощадити фінанси та інші ресурси.

5. Використання медіативних принципів при вирішенні конфліктів в бізнесі дозволяє зберегти міцні партнерські стосунки між конфліктуючими сторонами.

6. Меціації властиві неформальність та гнучкість процедури.

7. Характерним для медіації є можливість впливати на результат незалежно від норм законодавства та інших обставин, а також убезпечити від виникнення подібних конфліктів у майбутньому.

8. Медіація гарантія виконання рішення (у випадку успішної медіації).

Практика застосування медіації в комерційних, організаційних та корпоративних спорах, показує, що багато конфліктних ситуацій виникають через негативний та не конструктивний «feedback».

В зв’язку з чим, для медіатора, як посередника при вирішенні конфліктних ситуацій, а також для роботодавців й підприємців, важливо не тільки розуміти, а й правильно застосовувати «feedback».

Отже, другим терміном є «feedback», або ж українською «зворотній зв’язок».

Представники бізнесу все частіше застосовують «feedback» в своїй щоденній роботі з партнерами по бізнесу, власниками бізнесу, керівниками, колегами та підлеглими. Але не всі знають як правильно та конструктивно формулювати зворотній зв`язок, щоб його ефективність була максимальною, в зв’язку з чим відносини часто можуть зіпсуватись.

Як же з максимальною ефективністю давати  «feedback», щоб не образити співрозмовника, не вплинути негативно на його бачення, думку, ініціативу, креативність чи мотивацію? Який зворотній зв’язок є «позитивний», а який «негативний»? Як дати зворотній зв’язок таким чином, щоб він був конструктивним та ефективним.

Позитивний зворотний зв'язок впливає на систему таким чином, що збільшує вихідний результат її функціонування. Позитивний «feedback» призводить до генерації в системі бізнесу.

Негативний зворотний зв'язок впливає на систему таким чином, що зменшує вихідний результат її функціонування та призводить до зниження коефіцієнта підсилення системи.

На практиці ці обидва підходи невірні, адже співрозмовники, яких тільки вихваляють, ніколи не дізнаються, як вони можуть поліпшити свою роботу, і в результаті не реалізують свій потенціал повною мірою. В свою чергу, мотивація тих, хто удостоюється лише негативних відгуків і не отримує визнання, зводиться до нуля, як наслідок - зміна партнерства або місця роботи.

Мабуть слід зупинитись на конструктивному зворотному зв'язку — це «feedback», який характеризується грамотним поєднанням похвали за досягнення і пропозицій щодо поліпшення роботи. Для надання конструктивного зворотного зв'язку, співрозмовники повинні оволодіти мистецтвом важких розмов із вмінням пропонувати значущу похвалу тільки певною потрібною мірою.

Для конструктивного зворотного «feedback» слід розуміти, що саме робить його конструктивним, тобто ефективно-корисним. Для цього рекомендується використовувати п'ять складових, а саме:

Particularized/Конкретизованість

Слід проводити розмову стосовно тільки однієї події. Уважно слідкуйте за діалогом, щоб випадково не згадувати інші схожі події та ситуації.

Справжність/правдивість

Зворотний зв'язок, незалежно від того, позитивний він чи негативний, має бути чесним і достовірним. Не треба хвалити неохоче, або, що гірше, надто грубо висловлюватись про помилку.

Своєчасність

Питання, які виникають - розглядаються як тільки вони з'являються, а не після того, як негативні звички закріпилися. Стосовно досягнень, вони повинні аналізуватися та оцінюватись, поки ще свіжі та перебувають в пам'яті партнера та/або працівника.

bonum paratum/добре підготовлений

Перед тим, як дати «feedback» - приділіть час для того, щоб підготуватися до зустрічі. Намагайтесь використовувати факти та аналітичні дані, щоб обґрунтувати свої позитивні та негативні коментарі.

Інколи й критики не завадить

Більшість «personality» скоріше ладні отримувати негативний зворотний зв'язок, ніж взагалі залишитись без нього.

Пам’ятайте, що основною метою «feedback» є залучення його отримувача до дії, а також мотивація та результативність, стимулювання до подальшого розвитку.

Feedback – це мистецтво, яке завжди спрямоване на інтерес та потреби людини, окремої ситуації, водночас реалізоване в чітких часових та тематичних межах.

protocol.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
06.06.2025
Додаткові 200 млн грн виділено на програму часткової компенсації за українську техніку та обладнання
У рамках програми покупці отримують компенсацію 15 % від вартості техніки (без ПДВ), придбаної у виробників із затвердженого переліку. Більше за темою: Часткова компенсація витрат на придбання генератора: які наслідки в бухобліку та оподаткуванні? Кабмін ухвалив рішення виділити додатково 200 ...
06.06.2025
Продовжено пільговий режим для імпорту української сталі та заліза до ЄС
Рада ЄС продовжила дію сприятливого режиму торгівлі з Україною залізом і виробами зі сталі після 6 червня 2025 року. Таке рішення спрямоване на підтримку української економіки, яка зазнає серйозних втрат внаслідок збройної агресії рф.  Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оформлення...
06.06.2025
Який режим торгівлі з ЄС після 05.06.2025
5 червня 2025 року закінчився термін дії заходів з тимчасової лібералізації торгівлі, запроваджених ЄС в односторонньому порядку до імпорту товарів з України Регламентом (ЄС) 2024/1392 Європейського Парламенту та Ради від 14 травня 2024 року.  Більше за темою: Експорт товарів і послуг: оф...
Кращі матеріали