Робота майбутнього: 10 навичок, які будуть затребувані в 2020 році
11.02.2016 3081 0 0
Нещодавно на Всесвітньому економічному форумі в Давосі були названі 10 професійних навичок, які будуть актуальні через 5 років. Мотиваційний письменник і антікоуч Лариса Парфентьева розповідає, чому вона була в захваті, коли побачила цей список. Читати всім, хто хоче дізнатися, куди піти вчитися і які професії будуть потрібні через 5 років.
У звіті про майбутнє професій, зробленому недавно на Всесвітньому економічному форумі в Давосі, названий список тих умінь, які будуть найбільш потрібними через 5 років. Список дуже цікавий, тому що показує дві значні тенденції розвитку людини, суспільства і культури. Які люди будуть на піку кар'єри через 5 років? Давайте подивимося і розберемося.
1. Комплексне багаторівневе рішення проблем (Complex problem solving)
Це означає, що людина здатна бачити суть проблем і розбиратися з причиною, а не з наслідком. Припустимо, приходить дама до лікаря і каже: «Хочу схуднути». А лікар такий почухав голову і каже: «Ну перестаньте їсти солодке». А там насправді проблема зовсім не в солодкому, а в ендокринній системі, режимі дня, психологічні проблеми в сім'ї і так далі. Загалом, цілий комплекс. Так ось, найбільш затребуваними будуть ті фахівці, які будуть володіти системним, цілісним підходом до вирішення будь-яких проблем, будуть знати, на що ще звернути увагу крім самого очевидного.
2. Критичне мислення (Critical thinking)
Це такий спосіб мислення, при якому людина ставить під сумнів інформацію, що надходить і навіть власні переконання. Це дуже корисна навичка, тому що питання «А, може, все працює зовсім не так, як ми припускаємо?» Допомагає розвитку.
3. Креативність в широкому сенсі (Creativity)
З моєї точки зору, творчий початок - це здатність бачити те, чого ще немає. Коли Мікеланджело запитали, як він створив статую Давида, скульптор відповів: «Я побачив ангела в шматку мармуру, і мені захотілося звільнити його».
4. Уміння управляти людьми (People management)
Майкл Джордан сказав геніальну фразу: «Талант виграє гри, а команда - чемпіонати». Управління людьми - це складна наука про те, як лідерам приймати головні рішення ... ні, не просто про підлеглих, а про Людей. Як мотивувати співробітників так, щоб вони бігли підтюпцем на роботу, а не з роботи? Як не помилитися в людині, приймаючи його на роботу, а підвищувати тих, хто цього заслуговує? Як розрулювати конфлікти всередині команди? Знати відповіді на всі ці питання - і значить володіти people management.
5. Взаємодія з людьми (Coordinating with others)
Це, мабуть, зрозуміло.
6. Емоційний інтелект (Emotional intelligence)
У 1995 році американський психолог Деніел Гоулман опублікував книгу «Емоційний інтелект», яка підірвала книжковий ринок і стала бестселером (хоча насправді теорія ЕІ з'явилася набагато раніше). Зараз під емоційним інтелектом розуміється здатність розуміти емоції, наміри і мотивацію інших людей і свої власні, а також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей.
7. Формування власної думки та прийняття рішень (Judgment and decision-making)
На цьому теж не будемо зупинятися - тут все ясно.
8. Клієнтоорієнтованість (Service orientation)
Судячи з прогнозів, сфера послуг в світі буде тільки зростати, а хороший сервіс завжди на вагу золота. На жаль, сервіс в Росії найлегше описати таким анекдотом: «Одна дама запитує іншу: - Ой, а де ви взяли цю косметику? - А он у тому магазині. - А народу багато? - Та ні нікого, навіть консультант кудись вийшов ».
9. Уміння вести переговори (Negotiation)
Це зрозуміло, чи не так?
10. Гнучкість розуму (Cognitive flexibility)
Когнітивна гнучкість - це здатність розуму швидко перемикатися з однієї думки на іншу, а також обмірковувати кілька речей одночасно. До речі, перевірити себе на когнітивну гнучкість ви можете за допомогою знаменитого тесту Струпа. Він дуже простий. Швидко скажіть назви кольорів, якими написані ці слова:
Що я бачу в цьому списку?
Я бачу, що 5 з 10 навичок стосуються вміння спілкуватися з людьми, домовлятися і керувати ними, розуміти і служити їм (це управління персоналом, взаємодія з людьми, переговори, клієнтоорієнтованість, емоційний інтелект).
Ще 4 сфери з 10 пов'язані зі здібностями мозку: умінням швидко міркувати, бачити суть, знаходити рішення проблем, генерувати нові проекти та ідеї (комплексне рішення проблем, креативність, когнітивна гнучкість, критичне мислення).
Висновок:
Якщо не знаєте, що вивчати, то вивчайте людей і їхні потреби, а також тренуйте свій мозок для складних когнітивних завдань. По-моєму, це здорово! Нарешті приходить час, коли сам Людина, його емоції, мотивації і розвиток стає головним в нашому світі.
Джерело: http://www.sncmedia.ru/career/rabota-....
.
Коментарі до матеріалу