Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Робота майбутнього: 10 навичок, які будуть затребувані в 2020 році

11.02.2016

Нещодавно на Всесвітньому економічному форумі в Давосі були названі 10 професійних навичок, які будуть актуальні через 5 років. Мотиваційний письменник і антікоуч Лариса Парфентьева розповідає, чому вона була в захваті, коли побачила цей список. Читати всім, хто хоче дізнатися, куди піти вчитися і які професії будуть потрібні через 5 років.
У звіті про майбутнє професій, зробленому недавно на Всесвітньому економічному форумі в Давосі, названий список тих умінь, які будуть найбільш потрібними через 5 років. Список дуже цікавий, тому що показує дві значні тенденції розвитку людини, суспільства і культури. Які люди будуть на піку кар'єри через 5 років? Давайте подивимося і розберемося.

 

1. Комплексне багаторівневе рішення проблем (Complex problem solving)
Це означає, що людина здатна бачити суть проблем і розбиратися з причиною, а не з наслідком. Припустимо, приходить дама до лікаря і каже: «Хочу схуднути». А лікар такий почухав голову і каже: «Ну перестаньте їсти солодке». А там насправді проблема зовсім не в солодкому, а в ендокринній системі, режимі дня, психологічні проблеми в сім'ї і так далі. Загалом, цілий комплекс. Так ось, найбільш затребуваними будуть ті фахівці, які будуть володіти системним, цілісним підходом до вирішення будь-яких проблем, будуть знати, на що ще звернути увагу крім самого очевидного.

2. Критичне мислення (Critical thinking)
Це такий спосіб мислення, при якому людина ставить під сумнів інформацію, що надходить і навіть власні переконання. Це дуже корисна навичка, тому що питання «А, може, все працює зовсім не так, як ми припускаємо?» Допомагає розвитку.

3. Креативність в широкому сенсі (Creativity)
З моєї точки зору, творчий початок - це здатність бачити те, чого ще немає. Коли Мікеланджело запитали, як він створив статую Давида, скульптор відповів: «Я побачив ангела в шматку мармуру, і мені захотілося звільнити його».

4. Уміння управляти людьми (People management)
Майкл Джордан сказав геніальну фразу: «Талант виграє гри, а команда - чемпіонати». Управління людьми - це складна наука про те, як лідерам приймати головні рішення ... ні, не просто про підлеглих, а про Людей. Як мотивувати співробітників так, щоб вони бігли підтюпцем на роботу, а не з роботи? Як не помилитися в людині, приймаючи його на роботу, а підвищувати тих, хто цього заслуговує? Як розрулювати конфлікти всередині команди? Знати відповіді на всі ці питання - і значить володіти people management.

5. Взаємодія з людьми (Coordinating with others)
Це, мабуть, зрозуміло.

6. Емоційний інтелект (Emotional intelligence)
У 1995 році американський психолог Деніел Гоулман опублікував книгу «Емоційний інтелект», яка підірвала книжковий ринок і стала бестселером (хоча насправді теорія ЕІ з'явилася набагато раніше). Зараз під емоційним інтелектом розуміється здатність розуміти емоції, наміри і мотивацію інших людей і свої власні, а також уміння управляти своїми емоціями та емоціями інших людей.

7. Формування власної думки та прийняття рішень (Judgment and decision-making)
На цьому теж не будемо зупинятися - тут все ясно.

8. Клієнтоорієнтованість (Service orientation)
Судячи з прогнозів, сфера послуг в світі буде тільки зростати, а хороший сервіс завжди на вагу золота. На жаль, сервіс в Росії найлегше описати таким анекдотом: «Одна дама запитує іншу: - Ой, а де ви взяли цю косметику? - А он у тому магазині. - А народу багато? - Та ні нікого, навіть консультант кудись вийшов ».

9. Уміння вести переговори (Negotiation)
Це зрозуміло, чи не так?

10. Гнучкість розуму (Cognitive flexibility)
Когнітивна гнучкість - це здатність розуму швидко перемикатися з однієї думки на іншу, а також обмірковувати кілька речей одночасно. До речі, перевірити себе на когнітивну гнучкість ви можете за допомогою знаменитого тесту Струпа. Він дуже простий. Швидко скажіть назви кольорів, якими написані ці слова:

 

Що я бачу в цьому списку?
Я бачу, що 5 з 10 навичок стосуються вміння спілкуватися з людьми, домовлятися і керувати ними, розуміти і служити їм (це управління персоналом, взаємодія з людьми, переговори, клієнтоорієнтованість, емоційний інтелект).
Ще 4 сфери з 10 пов'язані зі здібностями мозку: умінням швидко міркувати, бачити суть, знаходити рішення проблем, генерувати нові проекти та ідеї (комплексне рішення проблем, креативність, когнітивна гнучкість, критичне мислення).

Висновок:
Якщо не знаєте, що вивчати, то вивчайте людей і їхні потреби, а також тренуйте свій мозок для складних когнітивних завдань. По-моєму, це здорово! Нарешті приходить час, коли сам Людина, його емоції, мотивації і розвиток стає головним в нашому світі.

Джерело: http://www.sncmedia.ru/career/rabota-....

.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
04.07.2025
Коли працівник може вимагати запровадження для нього дистанційної роботи
Працівник може вимагати від роботодавця тимчасове, строком до двох місяців, переведення на дистанційну роботу, якщо на робочому місці стосовно нього були вчинені дії, що містять ознаки дискримінації. Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може працівник вимагати зап...
04.07.2025
Державне агентство з управління резервами України розпочинає діяльність
Уряд дав «зелене світло» початку діяльності Державного агентства з управління резервами України (ДАУР) як центрального органу виконавчої влади.  Його діяльність спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра – Міністра екон...
04.07.2025
Судова процедура санації боржника: що це і як відбувається
Коли підприємство не справляється з фінансовим зобов’язаннями – це ще не вирок. Законом передбачений реальний інструмент для збереження бізнесу – санація. БІльше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Коли підприємство не справляється з фінансови...
Кращі матеріали