Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мінагрополітики про перехід на електронні ТТН

23.02.2022

Вже 1 серпня 2022 року обов'язковим стане використання електронної форми товарно-транспортної накладної для всіх вантажних перевезень територією України.

Про це розповів заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Тарас Дзьоба в інтерв’ю для «AgroPolit.com».

«Товарно-транспортна накладна (ТТН) це єдиний для всіх учасників транспортного процесу документ, призначений для обліку товарів, що переміщуються, розрахунків за такі переміщення, який є обов'язковим для оформлення та підписання всіма учасниками процесу перевезень. Основною перевагою е-ТТН стане використання безпаперового документообігу та спрощення процесу обміну ТТН між сторонами процесу вантажних перевезень, зокрема в агросекторі», - пояснив Тарас Дзьоба.

Він розповів, що механізм, який є зараз, дуже залежний від «людського фактору» – папірці часто губляться чи з ними стається плутанина, бізнес втрачає гроші.

«Перехід на електронну форму ТТН дозволить спростити процес оформлення вантажу, зекономить час та ресурси, мінімізує зловживання, зокрема корупційні, на різних рівнях через прозорість системи, та матиме позитивний екологічний вплив. Крім того, після повноцінного впровадження системи е-ТТН, вдасться знизити кількість порушень вагового контролю на дорогах в агросекторі», - прокоментував він.

Відповідно до даних Міністерства інфраструктури, щороку бізнес заощаджуватиме на друці та відправленні паперових ТТН понад 500 млн грн. Наразі Мінінфраструктури

веде активне обговорення з представниками бізнесу та провайдерами електронного документообігу про оптимальну вартість створення і передачі ТТН в електронній формі. Водночас варто наголосити, що до завершення тестового періоду створення е-ТТН буде безоплатним.

Він зазначив, оскільки е-ТТН стане обов’язковим вже 1 серпня 2022 року, уже зараз компаніям варто обирати провайдера електронного документообігу (ЕДО), з яким вони б хотіли працювати, та починати перелаштовувати свої бізнес-процеси під вимоги е-ТТН. Тобто це наявність кваліфікованого електронного підпису для усіх учасників процесу перевезень: вантажовідправника, перевізника, вантажоодержувача або їх представників. КЕП повинні бути в осіб-представників учасників е-ТТН, що відповідальні за здійснення господарських операцій на кожному етапі перевезення.

«Щодо захисту даних е-ТТН, то вони міститимуться у захищеному реєстрі товарно-транспортних накладних Міністерства інфраструктури України. Система не накопичуватиме дані про ціну, кількість товару тощо. Її завданням буде зібрати реєстраційні дані про учасників процесу перевезень, точки, з якої та в яку прямує товар, вагу товару та його групу – загальна чи спеціальна, а також номерні знаки автомобіля, який буде здійснювати перевезення», - додав заступник з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Тарас Дзьоба.

https://minagro.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
30.05.2025
AI сервіс експрес-аналізу ділової репутації контрагентів: нова послуга «ПриватБанку»
Відкрито послугу миттєвого експрес-аналізу ділової репутації діючих та потенційних контрагентів у веб версії та мобільному застосунку «Приват24 для бізнесу».  Більше за темою: Електронний документообіг: узгодження із контрагентами Українські підприємці та компанії, що мають ра...
30.05.2025
Грант для переробних підприємств: як податися та що можна отримати
Розглянемо, як подати заявку на отримання грантів у межах програми «Гранти для переробних підприємств». Більше за темою: Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Роботи виконуються на кошти гранта ЄС: коли застосовувати пільгу з ПДВ Міністерство економіки сх...
30.05.2025
Що змінилось та хто має пройти повторне оцінювання інвалідності
З 1 квітня 2025 року окремі категорії осіб мають обов'язково пройти оцінювання повсякденного функціонування. Це стосується тих, кому статус інвалідності було надано до впровадження нової системи, і хто з поважних причин не пройшов повторного огляду у встановлений строк. Більше за темою: Санкці...
Кращі матеріали