Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як потрібно розрахуватися, щоб вам видали чек: нові правила 2021

21.01.2021

Обов’язкове введення РРО або касових апаратів відклали на рік, але значна частина бізнесу вже їх застосовує і видає чеки своїм клієнтам. У ДПС пояснили, що з 1 січня РРО не застосовують, якщо розраховуються дистанційно або через сервіс переказу коштів. Раніше про це заявляли в НБУ.

За яких умов покупець отримає чек. Якщо покупець розраховується готівкою на касі або банківською карткою через термінал, то він повинен отримати фіскальний чек, на якому буде дата, вартість покупки, а також найменування підприємця і адреса.

До речі, перевірити чек на справжність можна за допомогою державного онлайн-сервісу.
Тому, якщо покупець розраховується в супермаркеті або іншому фізичному магазині, то йому повинні видати чек. Складніше з інтернет-магазинами. Там все залежить від умов оплати.

Ви отримаєте фіскальний чек, якщо:

  • Інтернет-магазин має точку відділу, в якій ви можете оплатити товар/послугу готівкою або через термінал.
  • Кур’єр доставив товар і прийняв від вас оплату. Для цього він повинен мати портативний касовий апарат або фіскальний реєстратор.
  • Однак, якщо ви заплатили за товар або послугу за допомогою таких інструментів, чек від продавця вам не видаватимуть. Це буде вважатися банківською операцією: Сервіси переказу коштів і платіжні системи (LiqPay, Portmone, EasyPay, PayPong, Ipay.ua, City24); Онлайн-банкінг (Приват24, Ощад24, монобанк тощо).

Відповідне рішення прийняли в законі від 1 грудня 2020 року і воно набоало чинності 1 січня 2021 року. Напередодні Державна податкова служба вимагала формувати фіскальний чек в результаті оплат через онлайн-банкінг або інші дистанційні сервіси.

Що робити, якщо вам не видають чек. Іноді покупцям відмовляються видавати чек або видають його з порушеннями. В такому випадку можна звертатися до Державної податкової служби України:
за телефоном: 0800 501 007; або написати скаргу за адресою: idd@tax.gov.ua.

Зараз РРО обов’язково застосовують при продажу:

  • побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;
  • ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, каменів тощо;
  • лікарських засобів, виробів медичного призначення та при наданні платних послуг у сфері охорони здоров’я.

ФОП 2−4 груп повинні застосовувати РРО тільки, якщо їхній дохід перевищує 220 мінімальних зарплат, тобто 1,32 мільйона гривень на рік.

Але, незважаючи на те, чи зобов’язаний підприємець використовувати касові апарати чи ні, він обов’язково повинен видати чек, якщо про це просить покупець. Наприклад, в Києві на ринках міська рада зобов’язала торговців на ринках видавати чеки на вимогу покупця.

На такому чеку повинні бути дата, назва суб’єкта господарювання та ринку, номер або ряд місця торгівлі, ціна товару, прізвище продавця і підпис.

Якими бувають чеки. Раніше в Україні видавали тільки паперові фіскальні чеки. Але в 2020 році з прийняттям змін до закону, з’явилися електронні чеки, які можуть видавати підприємці, які використовують програмний РРО.

Клієнт може відсканувати QR-код на дисплеї або йому надішлють фіскальний чек на електронну пошту або номер телефону.

finance.ua/ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
«Тренди ринку праці» – новий сервіс Державної служби зайнятості
Знання тенденцій на ринку праці дозволить бути на крок попереду, ще краще розуміти принципи працевлаштування, навчання, перекваліфікації, отримання грантів та співпраці з роботодавцями Хочете знати, як змінюється ринок праці, які тенденції і що буде далі? Тепер це можливо разом із Державною сл...
12.09.2025
Затверджено порядок ведення Реєстру інтегрованих довкіллєвих дозволів
Єдиний реєстр інтегрованих довкільних дозволів є функціональним модулем «ЕкоСистеми»– національної онлайн-платформи, яка містить актуальну інформацію про стан довкілля. Реєстр створює для бізнесу «єдине вікно» отримання довкіллєвих дозволів, при цьому забезпечуючи ...
12.09.2025
Облікову ставку НБУ збережено на рівні 15,5 %
Інфляція закріплюється на траєкторії зниження, але все ще є високою. Зовнішня допомога надходить у достатніх обсягах для підтримання міжнародних резервів на належному рівні та фінансування дефіциту бюджету. Перебіг повномасштабної війни залишається основним ризиком для інфляційної динаміки та економ...
Кращі матеріали