Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як потрібно розрахуватися, щоб вам видали чек: нові правила 2021

21.01.2021

Обов’язкове введення РРО або касових апаратів відклали на рік, але значна частина бізнесу вже їх застосовує і видає чеки своїм клієнтам. У ДПС пояснили, що з 1 січня РРО не застосовують, якщо розраховуються дистанційно або через сервіс переказу коштів. Раніше про це заявляли в НБУ.

За яких умов покупець отримає чек. Якщо покупець розраховується готівкою на касі або банківською карткою через термінал, то він повинен отримати фіскальний чек, на якому буде дата, вартість покупки, а також найменування підприємця і адреса.

До речі, перевірити чек на справжність можна за допомогою державного онлайн-сервісу.
Тому, якщо покупець розраховується в супермаркеті або іншому фізичному магазині, то йому повинні видати чек. Складніше з інтернет-магазинами. Там все залежить від умов оплати.

Ви отримаєте фіскальний чек, якщо:

  • Інтернет-магазин має точку відділу, в якій ви можете оплатити товар/послугу готівкою або через термінал.
  • Кур’єр доставив товар і прийняв від вас оплату. Для цього він повинен мати портативний касовий апарат або фіскальний реєстратор.
  • Однак, якщо ви заплатили за товар або послугу за допомогою таких інструментів, чек від продавця вам не видаватимуть. Це буде вважатися банківською операцією: Сервіси переказу коштів і платіжні системи (LiqPay, Portmone, EasyPay, PayPong, Ipay.ua, City24); Онлайн-банкінг (Приват24, Ощад24, монобанк тощо).

Відповідне рішення прийняли в законі від 1 грудня 2020 року і воно набоало чинності 1 січня 2021 року. Напередодні Державна податкова служба вимагала формувати фіскальний чек в результаті оплат через онлайн-банкінг або інші дистанційні сервіси.

Що робити, якщо вам не видають чек. Іноді покупцям відмовляються видавати чек або видають його з порушеннями. В такому випадку можна звертатися до Державної податкової служби України:
за телефоном: 0800 501 007; або написати скаргу за адресою: idd@tax.gov.ua.

Зараз РРО обов’язково застосовують при продажу:

  • побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;
  • ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, каменів тощо;
  • лікарських засобів, виробів медичного призначення та при наданні платних послуг у сфері охорони здоров’я.

ФОП 2−4 груп повинні застосовувати РРО тільки, якщо їхній дохід перевищує 220 мінімальних зарплат, тобто 1,32 мільйона гривень на рік.

Але, незважаючи на те, чи зобов’язаний підприємець використовувати касові апарати чи ні, він обов’язково повинен видати чек, якщо про це просить покупець. Наприклад, в Києві на ринках міська рада зобов’язала торговців на ринках видавати чеки на вимогу покупця.

На такому чеку повинні бути дата, назва суб’єкта господарювання та ринку, номер або ряд місця торгівлі, ціна товару, прізвище продавця і підпис.

Якими бувають чеки. Раніше в Україні видавали тільки паперові фіскальні чеки. Але в 2020 році з прийняттям змін до закону, з’явилися електронні чеки, які можуть видавати підприємці, які використовують програмний РРО.

Клієнт може відсканувати QR-код на дисплеї або йому надішлють фіскальний чек на електронну пошту або номер телефону.

finance.ua/ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
06.10.2025
Стане доступною інформація про перегляд даних громадян в реєстрах
Українці будуть отримувати сповіщення у застосунку «Дія» про те, хто та з якою метою звертався до їх даних у реєстрах. Це не стосується випадків, пов’язаних з розслідуванням злочинів, контррозвідкою, боротьбою із тероризмом або досудовим розслідуванням. Уряд ухвалив постанову, яка ...
06.10.2025
За 9 місяців закрилося ФОП на 11 % більше у порівнянні з минулим роком
Ознайомтеся разом з нами динаміку відкриття та закриття ФОП за поточний рік. Більше за темою: Після припинення діяльності підприємець не звільняється від сплати боргу з ЄСВ Понад 225 тисяч нових ФОПів зареєстровано за 9 місяців 2025 року за даними Єдиного державного реєстру. Це майже стільки ж, як ...
03.10.2025
Автоматичне стягнення боргу та покращення роботи СМКОР: ДПС розповіла про плани
ДПС спільно із Мінцифри працює над розширенням податкових сервісів для громадян у Дії. Про розвиток послуг говорили на традиційній зустрічі команди ДПС із 55 бізнес-асоціаціями та інститутами громадянського суспільства. Серед тем розмови: тестування нових систем, законодавчі ініціативи і зміни до ро...
Кращі матеріали