Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як потрібно розрахуватися, щоб вам видали чек: нові правила 2021

21.01.2021

Обов’язкове введення РРО або касових апаратів відклали на рік, але значна частина бізнесу вже їх застосовує і видає чеки своїм клієнтам. У ДПС пояснили, що з 1 січня РРО не застосовують, якщо розраховуються дистанційно або через сервіс переказу коштів. Раніше про це заявляли в НБУ.

За яких умов покупець отримає чек. Якщо покупець розраховується готівкою на касі або банківською карткою через термінал, то він повинен отримати фіскальний чек, на якому буде дата, вартість покупки, а також найменування підприємця і адреса.

До речі, перевірити чек на справжність можна за допомогою державного онлайн-сервісу.
Тому, якщо покупець розраховується в супермаркеті або іншому фізичному магазині, то йому повинні видати чек. Складніше з інтернет-магазинами. Там все залежить від умов оплати.

Ви отримаєте фіскальний чек, якщо:

  • Інтернет-магазин має точку відділу, в якій ви можете оплатити товар/послугу готівкою або через термінал.
  • Кур’єр доставив товар і прийняв від вас оплату. Для цього він повинен мати портативний касовий апарат або фіскальний реєстратор.
  • Однак, якщо ви заплатили за товар або послугу за допомогою таких інструментів, чек від продавця вам не видаватимуть. Це буде вважатися банківською операцією: Сервіси переказу коштів і платіжні системи (LiqPay, Portmone, EasyPay, PayPong, Ipay.ua, City24); Онлайн-банкінг (Приват24, Ощад24, монобанк тощо).

Відповідне рішення прийняли в законі від 1 грудня 2020 року і воно набоало чинності 1 січня 2021 року. Напередодні Державна податкова служба вимагала формувати фіскальний чек в результаті оплат через онлайн-банкінг або інші дистанційні сервіси.

Що робити, якщо вам не видають чек. Іноді покупцям відмовляються видавати чек або видають його з порушеннями. В такому випадку можна звертатися до Державної податкової служби України:
за телефоном: 0800 501 007; або написати скаргу за адресою: idd@tax.gov.ua.

Зараз РРО обов’язково застосовують при продажу:

  • побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;
  • ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, каменів тощо;
  • лікарських засобів, виробів медичного призначення та при наданні платних послуг у сфері охорони здоров’я.

ФОП 2−4 груп повинні застосовувати РРО тільки, якщо їхній дохід перевищує 220 мінімальних зарплат, тобто 1,32 мільйона гривень на рік.

Але, незважаючи на те, чи зобов’язаний підприємець використовувати касові апарати чи ні, він обов’язково повинен видати чек, якщо про це просить покупець. Наприклад, в Києві на ринках міська рада зобов’язала торговців на ринках видавати чеки на вимогу покупця.

На такому чеку повинні бути дата, назва суб’єкта господарювання та ринку, номер або ряд місця торгівлі, ціна товару, прізвище продавця і підпис.

Якими бувають чеки. Раніше в Україні видавали тільки паперові фіскальні чеки. Але в 2020 році з прийняттям змін до закону, з’явилися електронні чеки, які можуть видавати підприємці, які використовують програмний РРО.

Клієнт може відсканувати QR-код на дисплеї або йому надішлють фіскальний чек на електронну пошту або номер телефону.

finance.ua/ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про факторинг Які перевірки, незважаючи на мораторій, таки проводитимуться Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та призову Для працівників певних категорій планують затвердити Порядок організації та проведення обов'язкових ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
05.08.2025
Скільки нового бізнесу відкрито у 2025 році
Понад 18 тисяч нових компаній зареєстровано за перше півріччя 2025 року в Україні за даними Єдиного державного реєстру. Це майже стільки ж, як і за аналогічний період торік, проте на третину менше, ніж до початку повномасштабної.  Більше за темою: Дозвільні документи для відкриття літнього май...
05.08.2025
Відновлено послугу з отримання витягу про несудимість: МВС
Працівнику потрібно надати витягів з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». Коли ця послуга звов запрацює? Більше за темою: Додаток ДІЯ до декларації з податку на прибуток Два варіанти сплати ко...
05.08.2025
Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові
З 09:00 6 серпня 2025 року змінюються кваліфіковані сертифікати, що використовуються платниками для підписання та шифрування повідомлень на ДПС (звітність тощо) з використанням Єдиного вікна подання електронної звітності та Електронного кабінету, а також для підписання повідомлень ДПС. Більше за тем...
Кращі матеріали