Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як НБУ працює зі зверненнями споживачів фінпослуг

05.03.2021

Національний банк оприлюднив звіт про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за 2020 рік. 

Згідно з ним, у другому півріччі 2020 року кількість звернень до НБУ зросла порівняно з першим півріччям. Причина – розширення повноважень Національного банку, який з 1 липня 2020 року став регулятором небанківських фінансових установ: фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок. 

Найчастіше споживачі звертаються до Національного банку щодо кредитів. 

Упродовж 2020 року Нацбанк отримав та опрацював 15904 письмових звернення. Головною темою письмових звернень громадян щодо роботи банків стали відносини за кредитними договорами – опрацьовано 2690 письмових звернень. Також у звітному періоді було отримано 1594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків, 946 – стосувались якості обслуговування в банках, 391 – відносин за депозитними договорами, 779 – інші питання. 

Серед найпоширеніших тем у зверненнях споживачів про роботу небанківських фінансових установ: відносини за кредитами – 3064, колекторська діяльність – 2171, відносини за обов’язковими видами страхування – 1271, відносини з кредитними спілками – 326, відносини за добровільними видами страхування – 228, щодо обробки персональних даних – 189, інші питання – 740 звернень.  

У близько 40% письмових звернень були виявлені ознаки порушень прав споживачів. Типові порушення прав споживачів були такі: 

  • агресивна поведінка колекторів; 
  • порушення правил обробки персональних даних споживачів; 
  • нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки під час отримання пенсійної чи зарплатної, страхування життя під час обміну валют тощо; 
  • зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;
  • неправомірні нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами; 
  • внесення неправомірних пунктів до тексту договору та порушення норм законодавства України. 

До контакт-центру споживачі найчастіше звертаються з питань роботи банків та небанківських фінансових установ. 

Упродовж 2020 року надійшло 33550 звернень. З них близько 9 тис. звернень стосувалися працюючих банків. Майже 6 тис. звернень – роботи небанківських фінансових установ, близько 2 тис. звернень – банків, які перебувають у процесі ліквідації. Інші питання до контакт-центру становили трохи менше 17 тисяч звернень. 

Найчастіші питання під час звернень телефоном до контакт-центру: відносини за кредитами банків та небанківських фінустанов, поширення та обробка персональних даних під час колекторської діяльності, грошовий обіг, отримання довідок, а також робота Національного банку. 

НБУ звертає увагу, що на його веб-сайті є тематична сторінка захисту прав споживачів фінансових послуг. Це розділ, в якому розміщено поради для клієнтів банків і небанківських фінансових установ, а також можна подати звернення про порушення прав споживачів.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Реформа податкової: бізнес за впровадження антикорупційних механізмів
Представлено опитування великого бізнесу щодо проблем взаємодії із податковою та очікувань від реформи ДПС. Про що йшлося і які висновки – дивіться нижче. Більше за темою: Перевірки-2025: коли діє мораторій? Мораторій на безпідставні перевірки - 2025: що змінилося? Корупційні ризики залишают...
18.09.2025
Дайджест новин «Бізнес без бар’єрів» за серпень 2025 року
«Бізнес без бар’єрів» – спільнота компаній, які об’єдналися навколо ініціативи першої леді Олени Зеленської «Без бар’єрів», спрямованої на створення рівних можливостей для всіх українців. «Бізнес без бар’єрів» – спільнота компан...
18.09.2025
ІТ-компанії з інновацій у сфері держпослуг можуть отримати до 150 тис. євро
Україна стрімко цифровізує державні послуги, однак інституції часто стикаються з труднощами у швидкому впровадженні інновацій у відповідь на нові виклики. Саме тому GovTech Lab Ukraine відкриває для стартапів (серії А+) і технологічних компаній – як українських, так і міжнародних – можли...
Кращі матеріали