Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як НБУ працює зі зверненнями споживачів фінпослуг

05.03.2021

Національний банк оприлюднив звіт про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за 2020 рік. 

Згідно з ним, у другому півріччі 2020 року кількість звернень до НБУ зросла порівняно з першим півріччям. Причина – розширення повноважень Національного банку, який з 1 липня 2020 року став регулятором небанківських фінансових установ: фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок. 

Найчастіше споживачі звертаються до Національного банку щодо кредитів. 

Упродовж 2020 року Нацбанк отримав та опрацював 15904 письмових звернення. Головною темою письмових звернень громадян щодо роботи банків стали відносини за кредитними договорами – опрацьовано 2690 письмових звернень. Також у звітному періоді було отримано 1594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків, 946 – стосувались якості обслуговування в банках, 391 – відносин за депозитними договорами, 779 – інші питання. 

Серед найпоширеніших тем у зверненнях споживачів про роботу небанківських фінансових установ: відносини за кредитами – 3064, колекторська діяльність – 2171, відносини за обов’язковими видами страхування – 1271, відносини з кредитними спілками – 326, відносини за добровільними видами страхування – 228, щодо обробки персональних даних – 189, інші питання – 740 звернень.  

У близько 40% письмових звернень були виявлені ознаки порушень прав споживачів. Типові порушення прав споживачів були такі: 

  • агресивна поведінка колекторів; 
  • порушення правил обробки персональних даних споживачів; 
  • нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки під час отримання пенсійної чи зарплатної, страхування життя під час обміну валют тощо; 
  • зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;
  • неправомірні нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами; 
  • внесення неправомірних пунктів до тексту договору та порушення норм законодавства України. 

До контакт-центру споживачі найчастіше звертаються з питань роботи банків та небанківських фінансових установ. 

Упродовж 2020 року надійшло 33550 звернень. З них близько 9 тис. звернень стосувалися працюючих банків. Майже 6 тис. звернень – роботи небанківських фінансових установ, близько 2 тис. звернень – банків, які перебувають у процесі ліквідації. Інші питання до контакт-центру становили трохи менше 17 тисяч звернень. 

Найчастіші питання під час звернень телефоном до контакт-центру: відносини за кредитами банків та небанківських фінустанов, поширення та обробка персональних даних під час колекторської діяльності, грошовий обіг, отримання довідок, а також робота Національного банку. 

НБУ звертає увагу, що на його веб-сайті є тематична сторінка захисту прав споживачів фінансових послуг. Це розділ, в якому розміщено поради для клієнтів банків і небанківських фінансових установ, а також можна подати звернення про порушення прав споживачів.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
04.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 1 листопада починають діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації Президент підписав закони про продовження воєнного стану і загальної мобілізації Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
04.11.2025
Держприкордонслужба впроваджує спрощення транзиту в районі Паланки
ДПС повідомила, що вже з 1 листопада 2025 року впроваджено спрощені процедури проїзду ділянкою дороги Одеса-Рені через Паланку для громадян України чоловічої статі віком 18–60 років, зокрема мешканців Одеського, Білгород-Дністровського, Ізмаїльського та Болградського прикордонних районів ...
04.11.2025
Бізнес закликає продовжити дію дозволів на оброблення відходів до кінця 2026 року
Федерація роботодавців України пропонує Уряду продовжити термін дії дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів до 31 грудня 2026 року, аби запобігти зупиненню діяльності підприємств через бюрократичні затримки та відсутність належного законодавчого регулювання. Більше за темою: Чи треба ...
04.11.2025
Оформлення та продовження відстрочок: інфографіка від Міноборони
Міноборони пояснює детальніше, що саме змінюється з 1 листопада. Більше за темою: Відстрочка від призову на військову службу: порядок оформлення на практиці З 1 листопада 2025 року в Україні діє нова система оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. Зміни внесено до постанови КМУ від 1...
Кращі матеріали