Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як НБУ працює зі зверненнями споживачів фінпослуг

05.03.2021

Національний банк оприлюднив звіт про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за 2020 рік. 

Згідно з ним, у другому півріччі 2020 року кількість звернень до НБУ зросла порівняно з першим півріччям. Причина – розширення повноважень Національного банку, який з 1 липня 2020 року став регулятором небанківських фінансових установ: фінансових, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів та кредитних спілок. 

Найчастіше споживачі звертаються до Національного банку щодо кредитів. 

Упродовж 2020 року Нацбанк отримав та опрацював 15904 письмових звернення. Головною темою письмових звернень громадян щодо роботи банків стали відносини за кредитними договорами – опрацьовано 2690 письмових звернень. Також у звітному періоді було отримано 1594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків, 946 – стосувались якості обслуговування в банках, 391 – відносин за депозитними договорами, 779 – інші питання. 

Серед найпоширеніших тем у зверненнях споживачів про роботу небанківських фінансових установ: відносини за кредитами – 3064, колекторська діяльність – 2171, відносини за обов’язковими видами страхування – 1271, відносини з кредитними спілками – 326, відносини за добровільними видами страхування – 228, щодо обробки персональних даних – 189, інші питання – 740 звернень.  

У близько 40% письмових звернень були виявлені ознаки порушень прав споживачів. Типові порушення прав споживачів були такі: 

  • агресивна поведінка колекторів; 
  • порушення правил обробки персональних даних споживачів; 
  • нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки під час отримання пенсійної чи зарплатної, страхування життя під час обміну валют тощо; 
  • зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;
  • неправомірні нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами; 
  • внесення неправомірних пунктів до тексту договору та порушення норм законодавства України. 

До контакт-центру споживачі найчастіше звертаються з питань роботи банків та небанківських фінансових установ. 

Упродовж 2020 року надійшло 33550 звернень. З них близько 9 тис. звернень стосувалися працюючих банків. Майже 6 тис. звернень – роботи небанківських фінансових установ, близько 2 тис. звернень – банків, які перебувають у процесі ліквідації. Інші питання до контакт-центру становили трохи менше 17 тисяч звернень. 

Найчастіші питання під час звернень телефоном до контакт-центру: відносини за кредитами банків та небанківських фінустанов, поширення та обробка персональних даних під час колекторської діяльності, грошовий обіг, отримання довідок, а також робота Національного банку. 

НБУ звертає увагу, що на його веб-сайті є тематична сторінка захисту прав споживачів фінансових послуг. Це розділ, в якому розміщено поради для клієнтів банків і небанківських фінансових установ, а також можна подати звернення про порушення прав споживачів.

bank.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
16.05.2025
Зовнішня торгівля України товарами за І квартал 2025 року
За І квартал 2025 року експорт товарів становив 9 952,7 млн дол. США, або 93,1 % порівняно із І кварталом 2024 року, імпорт – 18 467,5 млн дол. США, або 114,7 %. Негативне сальдо склало 8 514,8 млн дол. США (за І квартал 2024 року також негативне – 5 399,1 млн дол. США).  ...
16.05.2025
Як реформи в сфері захисту довкілля вплинуть на бізнес
«Зелений» перехід, сталі рішення та впровадження найкращих доступних технологій – це не перешкоди для роботи економіки, а вимога часу та нові можливості розвитку. Міністр захисту довкілля та природних ресурсів України Світлана Гринчук обговорила найбільш гострі питання з представни...
16.05.2025
Стратегія розвитку фінансового сектору: Рада з фінансової стабільності схвалила зміни
Рада з фінансової стабільності (далі – РФС) на засіданні 13 травня зосередилася на підготовці до восьмого перегляду програми розширеного фінансування з Міжнародним валютним фондом та ухвалила низку рішень.  По-перше, РФС схвалила зміни до Стратегії розвитку фінансового сектору України, з...
Кращі матеріали