Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Фондом соцстраху відновлені планові перевірки страхувальників

22.03.2019

Фондом соцстраху України з березня 2019 року відновлено проведення планових перевірок страхувальників щодо використання ними коштів Фонду. Водночас, система контролю отримала нові ризикоорієнтовані підходи, що мають на меті зменшити навантаження на страхувальників (роботодавців) та упередити можливі порушення.

Планові перевірки проводяться фахівцями Фонду виключно за умови наявності вагомих приводів, які чітко визначені напрацьованими ризикоорієнтованими критеріями. Тобто перевірки здійснюються лише тоді, коли страхувальник дає для цього об’єктивні підстави. Це дозволяє як не допустити тиск на законослухняних роботодавців, так і забезпечити захист Фонду від неправомірних видатків. Наприклад, підставою для перевірки може бути суттєве зростання кількості днів тимчасової непрацездатності на підприємстві, відсутність повідомлення про виплату коштів застрахованим особам упродовж трьох місяців з дня проведення фінансування Фондом за умови, що страхувальник не зміг пояснити цю затримку, системні порушення тощо11:03 22.03.2019.

Квартальні плани-графіки проведення планових перевірок розміщуються на веб-порталах робочих органів виконавчої дирекції Фонду в областях та місті Києві.

З метою підвищення ефективності системи соціального страхування, зменшення навантаження на страхувальників та забезпечення прозорості аудиту, з 2019 року скасовано щоквартальний звіт по використанню коштів Фонду за формою Ф4-ФСС з ТВП. Натомість, з 01.10.2018 р. було розширено форму заяви-розрахунку та почала працювати система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам – повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою роботодавці подають упродовж місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві.

Крім того, з жовтня 2018 року Фондом було впроваджено систему попереднього контролю правильності нарахування виплат, яка дозволила мінімізувати можливі помилки при визначенні страхувальниками розміру допомоги та страхових виплат. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють попередній контроль правильності нарахування виплат та у разі виявлення помилок надають рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволяє уникнути частини штрафів, які раніше могли накладатись на роботодавця у разі виявлення неправомірного використання коштів Фонду під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків.

Плани-графіки на ІІ квартал 2019 року проведення планових перевірок розміщуються на веб-порталах робочих органів виконавчої дирекції Фонду:

у м. Києві;

у Волинській області;

у Луганській області;

в Харківській області;

в Донецькій області;

у Сумській області;

у Полтавській області;

в Дніпропетровській області;

у Запорізькій області;

в Чернігівській області;

у Черкаській області;

у Кіровоградській області;

в Миколаївській області;

в Херсонській області;

в Одеській області;

у Вінницькій області;

у Житомирській області;

у Рівненській області;

в Хмельницькій області;

у Тернопільській області;

в Чернівецькій області;

у Івано-Франківській області;

в Закарпатській області;

у Львівській області.

http://www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
23.05.2025
Виключати з реєстру відомості про підсанкційного бенефіціара не можна – Верховний Суд
Верховний Суд висловив позицію стосовно того, що державний реєстратор повинен відмовити у проведенні реєстраційної дії щодо зміни кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи з підсанкційної особи на іншу, якщо новий кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи вже зареєстрований за законодав...
23.05.2025
Штраф за відсутність документів у рейсових автобусах: що вирішив суд
Постанова про накладення адміністративно-господарського штрафу визнана правомірною. Сума штрафних санкцій склала 34 000 грн. Укртрансбезпека інформує про судову практику Верховного Суду у справах щодо оскарження штрафів за порушення у сфері безпеки на автомобільному транспорті. Суть справи Під час...
23.05.2025
Боротьба з легалізацією коштів: викрито мережу з оборотом 764 млн грн
Завершено досудове розслідування щодо керівників великих мереж роздрібної торгівлі, які надавали послуги з ухилення від сплати податків та легалізації коштів, одержаних злочинним шляхом. Детективи Головного підрозділу детективів Бюро економічної безпеки України завершили досудове розслідування щод...
Кращі матеріали