Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Експорт с/г товарів, куплених у населення. Як підтвердити походження?

21.09.2017

Для того, щоб скористатися перевагами вільної торгівлі, експортерам потрібно підтвердити українське походження товару. Це доволі просто зробити тим, у кого є власні поля. А як бути трейдерам, які скуповують продукцію у населення?

17 липня 2017 року Рада ЄС підтримала надання Україні додаткових торгових преференцій. ЄС надав Україні додаткові квоти на безмитну торгівлю деякими продовольчими товарами, а також зняв ввізні мита для ряду промислових товарів.

Це рішення є ще одним сигналом для українських підприємців активізувати торгівлю з ЄС - великим та платоспроможним ринком.

Нагадаю, що з 2014 року Україна торгує з ЄС за пільговими правилами. Спочатку ми користувалися режимом автономних преференцій, а з 01.01.2016 торгуємо в рамках Угоди про асоціацію. Угода про асоціацію передбачає, що Європейський Союз поступово зменшує ставки ввізних мит на українські товари.

Визначальною умовою безмитної торгівлі є підтвердження українського походження товару. Походження підтверджується сертифікатом перевезення товару EUR.1, який видає митниця. У деяких випадках походження товару також підтверджує і "декларація-інвойс", але у цій статті зупинимося тільки на сертифікаті EUR.1.

Товари отримують українське походження, якщо вони (1) цілком вироблені на території України або (2) отримані з матеріалів, які пройшли достатню обробку в Україні. Для с/г товарів у більшості випадків необхідно підтверджувати факт виробництва на території України.

Щоб отримати сертифікат EUR.1 експортер повинен надати митниці підтверджуючі документи. Угода про асоціацію містить дуже узагальнений опис таких документів (ст.28 Протоколу І Угоди). Конкретний пакет документів експортер формує в залежності від товару, критеріїв його походження та специфіки власного виробництва.

Якщо експортер самостійно виробляє товари з власної сировини чи має поля для вирощування с/г культур, то у нього зазвичай не виникає особливих труднощів підтвердити походження товару. Однак, що робити підприємцям, які скуповують с/г продукцію у населення і вже у складі більшої партії експортують її?

Зі схожою проблемою зіштовхнулися зернотрейдери та виробники олії.

За сприяння Української зернової асоціації і Міністерства аграрної політики та продовольства, Державна фіскальна служба України дозволила використовувати узагальнені форми документів для підтвердження походження олії, зерна та продуктів його переробки.

ДФС погодила чотири форми документів:

    Довідка експортера зерна.

    Довідка експортера/виробника зерна.

    Довідка експортера олій.

    Довідка експортера продуктів переробки зерна.

Суть цих документів доволі проста - підприємство повинно надати відомості про своїх постачальників, номери договорів та кількість зерна (насіння), придбаного за цими договорами.

Експортер заявляє, що це зерно (насіння) цілком вирощене та зібране на території України і бере на себе відповідальність за достовірність цих даних.

Підприємства-експортери, які закуповують с/г продукцію у населення, також можуть використовувати подібні довідки експортера. Їм потрібно скласти реєстр продавців, який би дозволив ідентифікувати їхніх постачальників.

Документи буде оцінювати митниця перед видачею сертифіката EUR.1. У такому випадку рішення приймається завжди суб’єктивно. Тому рекомендую обов’язково уточнити вимоги до вказаних документів у інспектора тієї митниці, де плануєте подавати митну декларацію.

Якщо підприємство постійно здійснює експорт товарів, куплених у населення, то можна узгодити вимоги митниці до документів про походження шляхом отримання індивідуальної митної консультації. Порядок отримання цих консультацій визначений у статті 21 Митного кодексу України. Пам’ятайте, що строк надання консультації - 30 календарних днів. Окрім цього, не завжди вдається з першого разу отримати відповідь на всі запитання. Причини цього можуть бути різні: неправильно/неточно сформульоване запитання, митниця не хоче давати конкретну відповідь. Тому подбайте про консультацію заздалегідь і формулюйте правильно запитання.

Джерело: http://www.proagro.com.ua/news/opinio...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
03.07.2025
Уряд розширив перелік товарів, які підлягатимуть локалізації під час публічних закупівель
Уряд розширив перелік товарів переробної промисловості, які підлягатимуть вимозі щодо мінімального ступеня локалізації під час публічних закупівель. Уряд розширив перелік товарів переробної промисловості, які підлягатимуть вимозі щодо мінімального ступеня локалізації під час публічних закупівель. Рі...
03.07.2025
Працівник вимагає запровадити дистанційну роботу: дії роботодавця
У разі запровадження дистанційної роботи працівник самостійно визначає робоче місце та несе відповідальність за забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці на ньому. Більше за темою: Направлення у відрядження працівника-дистанційника Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи Чи може праці...
03.07.2025
Е-повідомлення про помилкову сплату платежів: роз’яснення ДПС
З метою підвищення рівня інформування платників податків про суми помилково сплачених податкових платежів, єдиного внеску в Електронному кабінеті платника розроблено та впроваджено новий сервіс «Е-повідомлення». Більше за темою: Заблоковано помилково оформлену ПН: чи можна не подавати д...
Кращі матеріали