Бути бухгалтером не можна здаватися. Де поставити кому?
21.03.2016 3399 0 1
Так уже повелося, що наша сім'я пов'язала своє життя з бухгалтерією. В цьому році ми будемо відзначати з чоловіком наш 34 рік спільного життя, з них 32 роки були присвячені цій професії. Багато що, що відбувається в ній хорошого або поганого, нам дуже знайоме. Але найбільше, що нас приваблює в ній - це звичайно ж бухгалтера, люди, які створюють цю професію. Адже будь-яка робота - це перш за все люди.
Якщо подивитися на саму професію бухгалтера, то з одного боку - це дуже затребувана професія, так як бухгалтер потрібно на кожному підприємстві. У будь-який, навіть найменшої компанії, обов'язково є посада бухгалтера, оскільки цей фахівець проводить розрахунок окладів, нарахування заробітної плати співробітникам, виконує розрахунок податкових відрахувань, собівартості продукції, проводить рахунки від постачальників і субпідрядників і ще чого багато іншого. Але з іншого боку - ми спостерігаємо, що це - не особливо значуща професія і не тільки останнім часом, але як виявилося вже не одне століття.
Читаючи романи класиків раз у раз потрапляєш на опис такого собі клерка бухгалтера в нарукавниках, черствого дріб'язкового зануду, який просиджує з ранку до вечора за конторкою і з яким завжди більше всіх треба.
Чому такий розрив - між попитом і пропозицією?
Давайте подивимося на проблеми цієї професії, що заважає бухгалтерам бути щасливими і робити свою роботу високої якості.
Як кажуть самі бухгалтера про свою роботу (приведу прямий текст витягів з листів, які ми отримуємо від самих бухгалтерів):
• постійні зміни законодавства, тільки звикнеш, розберешся, на тобі, знову все заново
• як вимикати логіку в заповненні декларацій, оскільки її вимкнув законодавець раніше, при створенні форми?
• головбухам платять, як рядовим менеджерам на складах, працюю на голому ентузіазмі
• не уявляю, як бухгалтер може бути щасливою людиною, ворогу не побажаю бухгалтерської долі
• постійний стрес від законодавців. Зараз бухгалтер крім бухгалтера, повинен бути економістом, хіміком, фізиком, юристом, програмістом, менеджером
• бухгалтер - така професія, яка жорстко зав'язана на датах. Ти не можеш вибачитися в податковій і здати звіти після лікарняного. Тобі потрібно день і ніч в будь-якому стані і настрої робити те, за що тобі платять гроші. А гроші бухгалтеру платять в першу чергу за те, щоб підприємство не штрафували податківці та інші фіскальні органи.
• будучи присутнім нещодавно на семінарі з бухгалтерського обліку, звернула увагу на своїх колег. Така приреченість в очах! Ми просто змирилися з думкою, що нам потрібно вигризати право бухгалтером. Я не хочу писати про нелогічність, неточності, невідповідності, часом безглуздості нашого законодавства. Про те, що ми живемо в постійному стресі і з почуттям постійної незавершеності. Якщо мене читає бухгалтер - він точно знає про що я! Він знає, як це - прокинутися вночі з думкою, що щось не зроблено, або зроблено не так. Як кожен раз ставити під сумнів свої ж дії. Як перемикати мозок з бухгалтерського обліку на податковий. Як вимикати логіку в заповненні декларацій, оскільки її вимкнув законодавець раніше, при створенні форми. Як пояснити простими словами директора, що тебе хвилює, і спосіб вирішення твоїх проблем.
• некоректно складені нормативно-правові акти, які трактуються так як вигідно контролюючим органам, а не платникам податків. В результаті, час, який хотів би присвятити свою роботу, свого професійного росту доводиться витрачати на писанини у вигляді листів зі всілякими поясненнями, відписками, а також на боротьбу у відстоюванні своєї позиції і правильності своєї точки зору
• незрозумілість і недоречність нововведень в його податковому аспекті, які замість того, щоб полегшити роботу, тільки її ускладнюють, а метою цих нововведень є формування більш прозорої економіки, які навпаки роблять так, що більшість придумує все нові і нові схеми, щоб обійти цю систему і ухилитися від сплати податку, від нарахування заробітної плати в повному її ступеня без зарплати в «конвертах», так само і зарплата в цих так би мовити «конвертах» є прикрою для мене, так як я особисто тільки за, щоб відрахування в бюджет йшли від повної зарплати, а не від частини, яку встановлюють роботодавці
• ДЕ-юре податкова - це контролююча державна організація, яка повинна обслуговувати і консультувати платників податків в правильному веденні обліку і як результат правильної консультації, повинен забезпечити казну податками. Де-факто це караючий орган, який вимагає від тебе то чого немає, штрафує за те чого не було, і в образі на це вже планує смикати тебе за рік про невиконання плану, який їм ще не надали зверху. Людський фактор призвів до того в останній день декларації з прибутку та інших річних звітів повинні сидіти і клепати статзвіти.
• А ще один дуже хороший аспект бухгалтерської роботи - це звичайно колективи бухгалтерії. Напевно, через таку педантичною специфіки, колектив бухгалтерії завжди складається практично з одних жінок. І як представник того ж прекрасної статі, чесно зізнаюся, прекрасною статтю ми є виключно поза роботою. Сідаючи в робоче крісло, а якщо це ще й крісло керівника, нас неодмінно починає дратувати шрифт листи написаного підлеглим, хвора колега (так як вона посміла! Мені за неї тепер працювати!) І тому подібні абсурдні речі. Ну і звичайно постійно охоплює непереборне відчуття, що саме я розумніший за всіх і працюю більше всіх. Не буду говорити, що всі ми такі, але як правило в кожному колективі є така леді, і похід на роботу всіх її колег стає на кшталт подвигу
Чому так відбувається? Чому ж більшість нинішніх бухгалтерів так страждають від своєї роботи, що і ворогу не побажають бухгалтерської частки? Чому більшість керівників часто незадоволені роботою свого бухгалтера і навіть не уявляють в чому полягає цінність їх праці?
Можливо всі ці труднощі невдоволення як однієї, так і іншої сторони відбуваються, тому що не знають основної причини всіх цих проблем - а саме, в чому полягає головне призначення бухгалтера, який його стандарт життя, в чому полягають його основні повноваження, щоб зробити своє життя і життя свого підприємства щасливою і бути справжнім професіоналом своєї справи.
Пам'ятайте текст гасла, який був вивішений в залі клубу міста Васюки, де Остап Бендер давав місцевим любителям шахів сеанс одночасної гри на 160 дошках.
"Справа допомоги потопаючим - справа рук самих потопаючих". Фраза є фактичною пародію на відомі слова Карла Маркса, часто цитувалися радянською пропагандою тих років: «Звільнення робітників має бути справою самих робітників» .Іносказательно: вирішувати свої проблеми кожен повинен сам або разом з товаришами по нещастю.
Це ж можна сказати і про нас, бухгалтерів - "Щасливе життя бухгалтера повинна бути справою самого бухгалтера". Щоб уможливити щасливе життя всім бухгалтерам, які хочуть зробити свою роботу своїм хобі необхідно виконувати обов'язково дві умови:
Перше - це зрозуміти, що чужих проблем не буває, якщо зараз це є ваша проблема, значить вона є і у інших таких же як і ви бухгалтерів. Не можна залишатися зі своєю проблемою сам на сам і самому придумувати як виходити з неї. Необхідно знаходити місця спілкування, професійні спільноти, клуби бухгалтерів, бути ініціатором у вирішенні багатьох питань, виявляти і піднімати проблеми, обговорювати їх з іншими членами спільноти, брати участь у формуванні пропозицій щодо їх вирішення. У той же час в цих клубах виробляти правила і стандарти бухгалтерської роботи, щоб піднімати престиж цієї професії і повертати їй заслужений статус.
Друге - повністю робити правильний, а не формальний облік, за який несеш відповідальність. Це потрібно для того, щоб показувати акціонерам і керівництву компанії на явних прикладах, про те, що потрібно користуватися цими даними, тільки вони є достовірними і перевіреними, тому що є фактами, а не домислами. Якщо цього не робити, то рано чи пізно це призведе до банкрутства і невиконання зобов'язань перед своїми клієнтами, партнерами та акціонерами.
Виконуючи ці дві умови можна сказати, що щасливе життя буде бачитися в таких розкладах (знову ж таки - це взято з листів бухгалтерів, які ми отримуємо):
• Ви є членом престижного професійного співтовариства і горді тим, що ваша думка враховується під час подання пропозицій до законодавчих органів
• завдяки вашій участі в професійних співтовариствах ми маємо прозоре законодавство, без подвійних стандартів,
• ваша робота - це не робота щодо обчислення податків і реєстрації нікому не потрібних податкових накладних, десятків декларацій. Ваша робота - це вибір кращого рішення для збереження і примноження активів вашої компанії
• Ви можете правильно читати і розуміти законодавство, це вас виручає і в не бухгалтерська життя
• всі зміни законодавства дозволяють вам не стояти на місці, а постійно самовдосконалюватися і дізнаватися щось нове, у вас дуже велике прагнення до навчання
• вам ніколи нудьгувати, постійна зайнятість це плюс, тому що немає часу для порожніх розмов і непотрібних думок
• ви координуєте всі процеси в бухгалтерії і є одним з центрів прийняття рішень в компанії - це круто, до вашої думки прислухаються акціонери, керівництво і менеджмент компанії
• ви просто в захваті від того, що всі дані красиво і правильно формують підсумкові звіти, вся «первинка» введена правильно. «Первинка», як "пазли", потрібно врахувати багато дрібниць, які повинні співпасти
• у вас хороший контроль і ви хороший менеджер, ви довіряєте своїм підлеглим і делегіруете їм роботу. Так, це як диригент або тренер. Диригент не грає на всіх інструментах, а тренер не грає за гравців. Главбух- це менеджер по роботі з людьми.
• ви хороший аналітик і можете прорахувати будь-яку угоду, ви добре розумієте і відчуваєте симфонію цифр, часто доводиться думати і це «фітнес для мозку»
• ви дуже організована людина, у вас є планування свого часу, тому що вам багато потрібно встигнути
• ви плануєте свій час і виділяєте витрати на відвідування бухгалтерських конгресів, форумів і конференцій, це дає натхнення, спілкування з колегами і видно ваш внесок в розвиток професії
• ваша сім'я, не відчуває вашої відсутності, тому що гарне планування дозволяє вам приділяти увагу чоловікові, дітям, батькам, вони пишаються вашими успіхами на роботі і люблять вас
• ви приділяєте увагу своєму здоров'ю і зовнішньому вигляду і плануєте для цього час, тому що це дозволяє вам привертати до себе позитивне увагу інших і бути задоволеною собою
• ви обожнюєте коли у вашій бухгалтерії і супутніх службах (менеджери, юристи) думаючі "профі", коли ідея керівника починає своє життя в ваших документах з півслова, тобто - Є команда !.
• ви отримуєте кайф, коли дивлячись у свій баланс всюди бачите логіку і впевнені в тому, що на кожен "нетямущий" погляд контролера є документ, довідка, підшивка їх же роз'яснень, наказ з "новим правилом" роботи.
• ви щасливі на роботі, тому що отримуєте визнання важливості своєї роботи для спільної справи працівниками підприємства і керівництва, де ви працюєте.
Чи не правда райдужна картинка вийшла? Багато з вас, які читають ці рядки можуть сказати, що так не буває, це тільки в казках або в якомусь іншому нереальному світі.
Насправді це можливо. Давайте подивимося, що ж дозволить вам отримувати задоволення від роботи і стати справжнім професіоналом своєї справи.
Так от 13 кроків, які ви повинні робити, щоб ваше життя почала змінюватися на краще
1. В першу чергу полюбити свою професію і себе в ній, усвідомити, що бухгалтерія є вашим призначенням і це та професія, яку ви не дарма вибрали. Тільки займаючись улюбленою справою можна досягти успіху.
2. Чітко прописати бачення своєї ідеальної роботи і життя
3. Мати мети кар'єрного зростання і розуміти куди йдете
4. Встановлювати високе розуміння з усім колективом, керівництвом і зводити до мінімуму розбіжності
5. В досконало володіти такими навичками як:
• складання правильної облікової політики компанії, яка буде основним правилом ведення фінансів в компанії
• вибір найкращого програмного забезпечення для організації та ведення податкового і бухгалтерського обліку
• створення команди кваліфікованих співробітників бухгалтерії, які якісно роблять свою роботу
• Чудово організувати своє робоче місце і систему зберігання файлів
• Правильно управляти своїм часом
6. Правильно налагодити відносини з контролюючими органами
7. Знати стратегію підприємства, плани її реалізації і розуміти свою роль в реалізації цієї стратегії.
8. Знати, що вам потрібно зробити, щоб забезпечити безпеку як свою, так і всього підприємства
9. Знати які помилки бухгалтера призводять до кримінальних справ
10. Розуміти як проводити оцінку ризиків, як працювати з інвестиціями.
11. Мати програму постійного навчання та підвищення кваліфікації
12. Бути наставником для своїх підлеглих і знати як передавати досвід своїм помічникам
13. Знати як правильно поєднувати роботу і особисте життя.
Вже одне те, що ви знаєте які кроки вам потрібно зробити для того, щоб бути щасливим займаючись улюбленою справою, допоможе вам по-іншому подивитися на свої проблеми і отримати впевненість у своїх силах.
Тепер у вас є картина, який може бути життя справжнього бухгалтера-професіонала і тепер ви господар ваших змін на краще.
А ми вам в цьому допоможемо і дамо практичні поради, що потрібно зробити, щоб втілити в життя вашу мрію - впевнений в собі бухгалтер-професіонал, якого цінують і поважають його колеги, керівництво і партнери, робить внесок в розвиток престижу професії бухгалтера та чудово поєднує роботу й особисте життя.
Джерело: https://www.facebook.com/notes/светлана-позова/быть-бухгалтером-нельзя-сдаваться-где-поставить-запятую/1112062028826931#
Коментарі до матеріалу