Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

"Автоцивілка" в Україні може подорожчати

Редакція

05.07.2016 150 0 0

Поліси обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності можуть подорожчати. Президія Моторного (транспортного) страхового бюро України затвердила нові коригувальні коефіцієнти для розрахунку вартості "автоцивілки".

Відповідне рішення було прийнято 9 червня, повідомив FinClub джерело на страховому ринку. Відзначимо, на сайті МТСБУ про прийняте рішення не повідомляється.

Базовий страховий платіж не змінюється - 407 грн. Основні зміни торкнуться коефіцієнта К2, який визначає вартість страхування в залежності від місця реєстрації транспортного засобу.

Найбільше постраждають мешканці передмість і міст - супутників Києва: Борисполя, Боярки, Броварів, Бучі, Василькова, Вишгорода, Вишневого, Ірпеня та Софіївської Борщагівки (про це йдеться в проекті документа, який є у розпорядженні FinClub). Якщо зараз їх коригувальний коефіцієнт становить 1-2,5, то новими правилами передбачено його підвищення до 2,3-3,4.

Більше доведеться платити і жителям Львова: автори розрахунків «прирівняли» їх до мешканців Одеси та Харкова. Якщо раніше для львівського транспортного засобу К2 становив 1,8-2,8, то пропонується - 2,55-3,6 (для Одеси і Харкова коефіцієнт незначно виросте з рівня 2,3-3,5). Мінімальний коригувальний коефіцієнт для Києва виріс з 3,2 до 3,4. Незначно виростуть коригувальні коефіцієнти і для інших населених пунктів.

Зміни торкнуться також транспорту для перевезення пасажирів, а також таксі: коефіцієнт К3 виросте з 1,1-1,5 до 2-4. Планується ввести новий коефіцієнт для автомобілів до 2000 року випуску: страховики зможуть страхувати такі транспортні засоби з коефіцієнтом 0,9.

Від нових правил постраждають і безаварійні водії. Якщо раніше страховик міг встановлювати для них знижку в розмірі 50% від вартості поліса, то незабаром знижка не буде перевищувати 20%.

Приймаючи це рішення, президія зобов'язав дирекцію в двотижневий термін подати документи на узгодження в Нацкомфінпослуг. Але документи все ще не були спрямовані в комісію.

Нововведення торкнеться і власників електромобілів. У діючих правових актах немає правил страхування електромобілів, а базовий критерій при страхуванні традиційних транспортних засобів - об'єм двигуна - до електромобілів непридатний. Тому, за рекомендацією регулятора, страховики орієнтувалися на потужність електромобіля, після чого підбирали аналогічні по потужності автомобілі з двигуном внутрішнього згоряння і при розрахунку страховки для електромобіля орієнтувалися на них.

Зараз же пропонується для електромобілів встановити коефіцієнти, прив'язані ні до обсягу двигуна, а до його потужності. Коефіцієнт для автомобілів потужністю до 50 кВт складе 1-1,25 (еквівалент обсягу двигуна до 1600 куб. См), 51-100 кВт - 1,22-1,53 (аналог двигуна 160-2000 куб. См), 101-120 кВт - 1,31-1,64 (2001-3000 куб. см), від 121 кВт - 1,68-2,1 (від 3001 куб. см).

Більшість компаній і зараз де-факто працюють за новими тарифами. «По суті, в МТСБУ хочуть узаконити з невеликими коригуваннями ті положення, які вже рік діють як рекомендації МТСБУ», - вважає генеральний директор асоціації «Страховий бізнес» В'ячеслав Черняховський.

В кінці березня минулого року президія МТСБУ рекомендував страховикам відмовитися від мінімальних коригувальних коефіцієнтів. Тоді вартість ОСАЦВ зросла в середньому на 30-35%. «Деякі, м'яко кажучи, не зовсім добросовісні компанії можуть ігнорувати рекомендації МТСБУ, при цьому механізмів впливу на таких учасників ринку у бюро практично немає. Якщо ж ці правила будуть затверджені Нацкомфінпослуг, не виконувати їх буде складніше », - говорить топ-менеджер однієї з СК. За рахунок того, що всі компанії перейдуть на нові правила, середня вартість ОСАЦВ, за попередніми розрахунками, виросте всього на 5%.

Джерело: http://zib.com.ua/ru/124491-avtograzh...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали