Перевірки підприємств з питань бронювання: таблиця-підказка
Питання перевірок бронювання на сьогодні є особливо актуальним. Тому далі пояснимо, що є підставою для таких перевірок, які органи можуть їх проводити, що саме вони можуть перевіряти. Відповідну інформацію для наочності наведемо в таблиці.
Підстави та періодичність перевірок підприємств, які забронювали працівників
На нашому порталі ми вже наводили питання, які можуть бути предметом перевірки військового обліку («Питання, які можуть бути предметом перевірки військового обліку: таблиця-підказка»).
Перевірки з питань бронювання дещо відрізняються від перевірок ведення військового обліку, хоча й мають багато спільного.
Звісно, головна відмінність у тому, що перевірки з питань бронювання можуть здійснюватися стосовно підприємств, установ, організацій, які причетні до бронювання, а перевірки з питань військового обліку – стосовно всіх юридичних осіб незалежно від причетності до бронювання.
Підставами для планових перевірок є попередньо затверджені розпорядженнями голів відповідних держадміністрацій чи міських голів плани перевірки стану організації та ведення військового обліку в держорганах, органах місцевого самоврядування (далі – ОМС), на підприємствах (крім СБУ та розвідувальних органів).
Підставою для позапланових перевірок є наявність заброньованих працівників або військовозобов’язаних працівників, яким видано мобілізаційні розпорядження.
Перевірки проводяться:
- один раз на чотири роки в держорганах, ОМС, на інших підприємствах, де немає заброньованих працівників;
-
щороку (у т. ч. позапланово) у держорганах, ОМС, на підприємствах, в установах та організаціях, в яких працюють військовозобов’язані:
– які заброньовані за цими органами, підприємствами на період мобілізації та на воєнний час;
– яким видані мобілізаційні розпорядження.
Перевірка стану організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів проводиться за питаннями, визначеними в додатку 31 до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів, затвердженого постановою КМУ від 30.12.2022 № 1487.
Питання, які можуть бути предметом перевірок бронювання, наведемо далі.
Кого перевірятимуть стосовно заброньованих працівників та з яких питань
Інформацію щодо перевірок бронювання, які здійснюватимуться районними (міськими) ТЦК, для наочності наведемо в таблиці:
Юридичні особи, в яких |
Питання щодо бронювання, |
1 |
2 |
Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад |
|
Органи місцевого самоврядування (крім сільських, селищних, міських рад, на виконавчі органи яких покладається ведення військового обліку) |
|
Підприємства, установи, організації (їх територіальні органи), заклади освіти, охорони здоров’я незалежно від підпорядкування і форми власності |
Що перевіряє держорган, який ухвалив рішення про надання статусу критично важливого підприємства?
Критерії та порядок, за якими здійснюється визначення підприємств, установ та організацій, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період, а також критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період, затверджені постановою КМУ від 27.01.2023 № 76 (далі – Постанова № 76, Критерії № 76), також містять умови стосовно перевірок. Так, держорган, який ухвалив рішення про визначення підприємства критично важливим, за потреби проводить перевірку на відповідність підприємства певним критеріям з дати ухвалення рішення про визначення підприємства критично важливим та здійснює моніторинг діяльності такого підприємства за звітний податковий період (п. 61 Критеріїв № 76).
Також перевіряється виконання вимоги абзацу третього п. 8 Порядку бронювання військовозобов’язаних на період мобілізації та на воєнний час, затвердженого Постановою № 76, стосовно нарахування заброньованим працівникам щомісячної заробітної плати в розмірі не менше 20 тис. грн.
Підприємства, які визнані критично важливими для забезпечення потреб ЗСУ, перевіряються держорганом на відповідність критеріям, що передбачені в п. 9 Критеріїв № 76, а також стосовно відсутності в їх статутному капіталі частки держави-агресора та/або держави-окупанта (п. 14 Критеріїв № 76).
Коментарі до матеріалу