Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Встановлення суміщення за різними посадами

Практична ситуація

На нашому підприємстві співробітниця, працює юристом але ми хочемо, щоб вона ще додатково виконувала обов’язки менеджера з персоналу. Чи можемо ми її встановити суміщення за різними посадами та як правильно нам це оформити?

Нагадаємо, що Порядок суміщення професій (посад) визначено ст. 105 КЗпП, та постановою Ради Міністрів СРСР від 04.12.1981 р. № 1145 «Про порядок та умови суміщення професій (посад)» (далі – Постанова № 1145). Наразі Постанова №1145, які були ухвалені за часів СРСР не втратила чинність.

Суміщення професій (посад) установлюється без звільнення від своєї основної роботи й допускається на одному і тому ж підприємстві, в установі, організації (далі – підприємтсва) за згодою працівника протягом встановленої законодавством тривалості робочого дня (робочої зміни), якщо це економічно доцільно і не веде до погіршення якості продукції, виконуваних робіт, обслуговування населення (п. 2 Постанови № 1145).

Працівникам, які виконують на тому ж підприємстві поряд зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткову роботу за іншою професією (посадою) без звільнення від своєї основної роботи, провадиться доплата за суміщення професій (посад) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника (ст. 105 КЗпП).

Крім того, Постановою № 1145 визначено, що суміщення допускається за згодою працівника протягом установленої законодавством тривалості робочого дня. Тобто воно може бути встановлено за заявою працівника або на підставі рішення роботодавцем затвердженого наказом ,з яким працівник ознайомлений та згодний.

Щоб правильно оформити суміщення у штатному розписі підприємства має бути передбачена вакансія. Також, для встановлення суміщення працівник повинен мати достатньо досвіду та певну кваліфікацію для якісного виконання як основної, так і суміщуваної роботи.

Також, суміщення може встановлюватися на певний строк (термін) або без обмеження по строках.

Розміри доплат за суміщення професій (посад) встановлюються на умовах, передбачених у колективному договорі. Якщо немає колективного договору, рішення про конкретний розмір доплати приймає роботодавець залежно від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт, витрат основного робочого часу. Відповідна норма передбачена ч.2 ст. 105 КЗпП. У наказі про встановлення суміщення необхідно вказати розмір доплати та зазначити, який обсяг додаткової роботи (обов’язків) повинен виконувати працівник.

Увага! Суміщення не є окремим трудовий договір (на відміну від сумісництва) тому в табелі обліку робочого часу працівник окремо не позначається.

Отже, суміщення допускається, якщо роботодавець вважає за доцільне встановити його працівнику за відповідною посадою працівника і за результатами її роботи якщо співробітник справляється із виконанням основних та додаткових обов’язків.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
20.06.2025
Зміни до законодавства про трудові відносини в умовах воєнного стану
Проаналізовано чергові зміни до Закону № 2136, зокрема щодо умов призупинення дії трудових договорів та кадрового діловодства, а також заборони на звільнення за прогул деяких категорій працівників в умовах воєнного стану. Президент підписав Закон від 01.05.2025 № 4412-IX «Про внесення змін до ...
05.06.2025
Як оформити на роботу директора: правила та нюанси
У статті розглянуто, яких законодавчих вимог потрібно дотримуватись при призначенні директора підприємства, а також наведено алгоритм дій при оформленні трудових відносин з директором. Якщо функції керівника підприємства виконуватиме найманий працівник, то при призначенні такої особи на посаду дирек...
Популярне
25.04.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 року до 05:29 7 серпня 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 рок...
28.04.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 07.08.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 16.04.2025 № 4356-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
10.04.2025
Санкції за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю
За невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – норматив) до роботодавців застосовуються адміністративно-господарські санкції, передбачені законодавством. У березні 2025 року роботодавці одержують розрахунки сум цих санкцій за невиконання нормативу у 202...
Нове
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
20.06.2025
Зміни до законодавства про трудові відносини в умовах воєнного стану
Проаналізовано чергові зміни до Закону № 2136, зокрема щодо умов призупинення дії трудових договорів та кадрового діловодства, а також заборони на звільнення за прогул деяких категорій працівників в умовах воєнного стану. Президент підписав Закон від 01.05.2025 № 4412-IX «Про внесення змін до ...
05.06.2025
Як оформити на роботу директора: правила та нюанси
У статті розглянуто, яких законодавчих вимог потрібно дотримуватись при призначенні директора підприємства, а також наведено алгоритм дій при оформленні трудових відносин з директором. Якщо функції керівника підприємства виконуватиме найманий працівник, то при призначенні такої особи на посаду дирек...
Кращі матеріали