Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як оформити надання щорічної відпустки працівнику, що працює за суміщенням?

Практична ситуація

Працівник, якому встановлено суміщення професій, планує взяти щорічну відпустку. Як у такій ситуації правильно оформити надання відпустки і чи потрібно видавати два накази про надання відпустки – і за основною посадою, і за суміщенням?

Суміщення професій (посад) регулюється нормами ст. 105 КЗпП, постанови Ради Міністрів СРСР від 04.12.1981 № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» та Інструкції щодо застосування постанови Ради Міністрів СРСР від 4 грудня 1981 р. № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)», затвердженої постановою Державного комітету СРСР з праці та соціальних питань, Мінфіну СРСР і ВЦРПС від 14.05.1982 № 53-ВЛ. Два останніх документи наразі є чинними відповідно до постанови Верховної Ради від 12.09.1991 № 1545-XII «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» у частині, що не суперечить Конституції та законодавству України.

Тож під суміщенням професій (посад) розуміють виконання працівником на тому ж підприємстві поряд зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) без звільнення від основної роботи (ст. 105 КЗпП).

У разі суміщення професій (посад) окремий трудовий договір не укладається, на відміну від сумісництва (ці два поняття часто плутають, тому детальніше про різницю між суміщенням і сумісництвом див. у статті «Суміщення чи сумісництво: що краще вибрати роботодавцеві»). Тож щорічна відпустка за суміщуваною професією (посадою) окремо не надається.

Отже, якщо працівник, який працює в порядку суміщення, планує взяти щорічну відпустку, слід видати лише один наказ про надання відпустки у звичайному порядку.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
20.06.2025
Зміни до законодавства про трудові відносини в умовах воєнного стану
Проаналізовано чергові зміни до Закону № 2136, зокрема щодо умов призупинення дії трудових договорів та кадрового діловодства, а також заборони на звільнення за прогул деяких категорій працівників в умовах воєнного стану. Президент підписав Закон від 01.05.2025 № 4412-IX «Про внесення змін до ...
05.06.2025
Як оформити на роботу директора: правила та нюанси
У статті розглянуто, яких законодавчих вимог потрібно дотримуватись при призначенні директора підприємства, а також наведено алгоритм дій при оформленні трудових відносин з директором. Якщо функції керівника підприємства виконуватиме найманий працівник, то при призначенні такої особи на посаду дирек...
Популярне
25.04.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 року до 05:29 7 серпня 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 рок...
28.04.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 07.08.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 16.04.2025 № 4356-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
10.04.2025
Санкції за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю
За невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – норматив) до роботодавців застосовуються адміністративно-господарські санкції, передбачені законодавством. У березні 2025 року роботодавці одержують розрахунки сум цих санкцій за невиконання нормативу у 202...
Нове
23.06.2025
Працевлаштування іноземців: нюанси оформлення
У статті розглянуто, яких вимог законодавства потрібно дотримуватися роботодавцям у разі прийняття на роботу іноземців, а також які документи слід оформити як роботодавцю, так й працівнику-іноземцю. Українська компанія хоче запросити на роботу спеціаліста, який є іноземним громадянином. Як оформити ...
20.06.2025
Зміни до законодавства про трудові відносини в умовах воєнного стану
Проаналізовано чергові зміни до Закону № 2136, зокрема щодо умов призупинення дії трудових договорів та кадрового діловодства, а також заборони на звільнення за прогул деяких категорій працівників в умовах воєнного стану. Президент підписав Закон від 01.05.2025 № 4412-IX «Про внесення змін до ...
05.06.2025
Як оформити на роботу директора: правила та нюанси
У статті розглянуто, яких законодавчих вимог потрібно дотримуватись при призначенні директора підприємства, а також наведено алгоритм дій при оформленні трудових відносин з директором. Якщо функції керівника підприємства виконуватиме найманий працівник, то при призначенні такої особи на посаду дирек...
Кращі матеріали