Як оформити надання щорічної відпустки працівнику, що працює за суміщенням?
Практична ситуація
Працівник, якому встановлено суміщення професій, планує взяти щорічну відпустку. Як у такій ситуації правильно оформити надання відпустки і чи потрібно видавати два накази про надання відпустки – і за основною посадою, і за суміщенням?
Суміщення професій (посад) регулюється нормами ст. 105 КЗпП, постанови Ради Міністрів СРСР від 04.12.1981 № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» та Інструкції щодо застосування постанови Ради Міністрів СРСР від 4 грудня 1981 р. № 1145 «Про порядок і умови суміщення професій (посад)», затвердженої постановою Державного комітету СРСР з праці та соціальних питань, Мінфіну СРСР і ВЦРПС від 14.05.1982 № 53-ВЛ. Два останніх документи наразі є чинними відповідно до постанови ВР від 12.09.1991 № 1545-XII «Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР» у частині, що не суперечить Конституції та законодавству України.
Тож під суміщенням професій (посад) розуміють виконання працівником на тому ж підприємстві поряд зі своєю основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) без звільнення від основної роботи (ст. 105 КЗпП).
У разі суміщення професій (посад) окремий трудовий договір не укладається, на відміну від сумісництва (ці два поняття часто плутають, тому детальніше про різницю між суміщенням і сумісництвом див. у статті «Суміщення чи сумісництво: що краще вибрати роботодавцеві»). Тож щорічна відпустка за суміщуваною професією (посадою) окремо не надається.
Отже, якщо працівник, який працює в порядку суміщення, планує взяти щорічну відпустку, слід видати лише один наказ про надання відпустки у звичайному порядку.
Коментарі до матеріалу