Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зміни до Повідомлення про прийняття працівників на роботу

Кадрові питання

Що змінилося у формі та порядку повідомлення про прийняття працівників на роботу та чи всіх роботодавців це стосується?

Постановою КМУ від 23.08.2024 № 967 унесено зміни до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413, яка відтепер має назву «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником» (далі – Постанова № 413).

Відповідні зміни внесено і до форми Повідомлення про прийняття працівника на роботу (детальніше про порядок повідомлення та відповіді на актуальні запитання читайте у статті «Повідомляємо податкову про прийнятих працівників: відповіді на актуальні запитання»).

Зазначені зміни відбулися на виконання Закону від 25.04.2024 № 3680-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання праці домашніх працівників», згідно з яким КЗпП було доповнено новою главою XI-А «Праця домашніх працівників» (детальніше про домашніх працівників ми писали у статті «Домашні працівники: тепер усе буде згідно з КЗпП!»).

Наголосимо, що форма Повідомлення про прийняття працівників на роботу не зазнала суттєвих змін – до неї лише додано нову категорію – «домашні працівники».

Нагадаємо, що домашній працівник – це фізична особа, яка виконує домашню працю в межах трудових відносин з роботодавцем. А роботодавцем є фізична особа, яка є одним із членів домогосподарства та з якою домашній працівник уклав трудовий договір. Фізичні особи, які наймають на роботу домашніх працівників, повинні укладати з ними письмовий трудовий договір і, відповідно, подавати Повідомлення про прийняття на роботу.

Крім оновленої форми Повідомлення про прийняття працівників на роботу також затверджено форму окремого Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (додаток 2 до Постанови № 413). Як випливає з назви, це Повідомлення подають лише фізичні особи, які використовують працю домашніх працівників. У разі припинення трудового договору з домашнім працівником фізична особа, яка уклала з ним трудовий договір, повідомляє територіальний орган ДПС за місцем її податкової адреси (місцем проживання) про факт і підстави припинення укладеного з домашнім працівником трудового договору за формою згідно з додатком 2 до Постанови № 413 протягом трьох днів із дня його звільнення (абзац третій Постанови № 413).

Звертаємо увагу, що з 03.09.2024 на сайті ДПС з'явилися вже і нові електронні форми:

  • Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту (для юросіб – J3001004, для фізосіб – F3001004);
  • Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (для юросіб – J3001101, для ФОП – F3001101).

Отже, нові форми діють з 24.08.2024, а форму про припинення трудового договору подають лише фізичні особи, які використовували працю домашніх працівників.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Статті за темою
19.05.2025
Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат
У статті розглянуто, як діяти в разі втрати, пошкодження чи відсутності доступу до паперової трудової книжки та як оформити її дублікат Паперові трудові книжки після їх оцифрування мають зберігатися в працівників. Але якщо відомості про трудову діяльність ще не були передані через вебпортал електрон...
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
Популярне
25.04.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 року до 05:29 7 серпня 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 рок...
28.04.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 07.08.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 16.04.2025 № 4356-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
10.04.2025
Санкції за невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю
За невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – норматив) до роботодавців застосовуються адміністративно-господарські санкції, передбачені законодавством. У березні 2025 року роботодавці одержують розрахунки сум цих санкцій за невиконання нормативу у 202...
Нове
19.05.2025
Трудова книжка втрачена чи зіпсована: як оформити дублікат
У статті розглянуто, як діяти в разі втрати, пошкодження чи відсутності доступу до паперової трудової книжки та як оформити її дублікат Паперові трудові книжки після їх оцифрування мають зберігатися в працівників. Але якщо відомості про трудову діяльність ще не були передані через вебпортал електрон...
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
Кращі матеріали