Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зміни до Повідомлення про прийняття працівників на роботу

Кадрові питання

Що змінилося у формі та порядку повідомлення про прийняття працівників на роботу та чи всіх роботодавців це стосується?

Постановою КМУ від 23.08.2024 № 967 унесено зміни до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413, яка відтепер має назву «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником» (далі – Постанова № 413).

Відповідні зміни внесено і до форми Повідомлення про прийняття працівника на роботу (детальніше про порядок повідомлення та відповіді на актуальні запитання читайте у статті «Повідомляємо податкову про прийнятих працівників: відповіді на актуальні запитання»).

Зазначені зміни відбулися на виконання Закону від 25.04.2024 № 3680-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання праці домашніх працівників», згідно з яким КЗпП було доповнено новою главою XI-А «Праця домашніх працівників» (детальніше про домашніх працівників ми писали у статті «Домашні працівники: тепер усе буде згідно з КЗпП!»).

Наголосимо, що форма Повідомлення про прийняття працівників на роботу не зазнала суттєвих змін – до неї лише додано нову категорію – «домашні працівники».

Нагадаємо, що домашній працівник – це фізична особа, яка виконує домашню працю в межах трудових відносин з роботодавцем. А роботодавцем є фізична особа, яка є одним із членів домогосподарства та з якою домашній працівник уклав трудовий договір. Фізичні особи, які наймають на роботу домашніх працівників, повинні укладати з ними письмовий трудовий договір і, відповідно, подавати Повідомлення про прийняття на роботу.

Крім оновленої форми Повідомлення про прийняття працівників на роботу також затверджено форму окремого Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (додаток 2 до Постанови № 413). Як випливає з назви, це Повідомлення подають лише фізичні особи, які використовують працю домашніх працівників. У разі припинення трудового договору з домашнім працівником фізична особа, яка уклала з ним трудовий договір, повідомляє територіальний орган ДПС за місцем її податкової адреси (місцем проживання) про факт і підстави припинення укладеного з домашнім працівником трудового договору за формою згідно з додатком 2 до Постанови № 413 протягом трьох днів із дня його звільнення (абзац третій Постанови № 413).

Звертаємо увагу, що з 03.09.2024 на сайті ДПС з'явилися вже і нові електронні форми:

  • Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту (для юросіб – J3001004, для фізосіб – F3001004);
  • Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (для юросіб – J3001101, для ФОП – F3001101).

Отже, нові форми діють з 24.08.2024, а форму про припинення трудового договору подають лише фізичні особи, які використовували працю домашніх працівників.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Статті за темою
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
11.03.2025
Електронна та паперова трудова книжка: що треба знати працівнику та роботодавцю
Процес оцифрування трудових книжок триває з 2021 року та має закінчитися в червні 2026 року. Але на сьогодні багато роботодавців усе ще вносять записи до паперових трудових книжок та займаються обліком трудової діяльності в електронному вигляді. Розглянемо, в яких випадках кадровики повинні вносити ...
Популярне
20.03.2025
Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового сектору
Роботодавці найбільше цікавляться тим, як забронювати військовозобов’язаних, які вимоги установлено до цієї процедури. У статті розглянемо порядок бронювання військовозобов’язаних працівників в агропромисловому секторі, а також надання підприємствам агросфери статусу критично важливого.&...
13.03.2025
Бронювання працівників: покрокові дії
Під час воєнного стану бронювання працівників є одним із важливих завдань роботодавця, направленим на збереження трудового колективу. Але чи всі роботодавці можуть забронювати працівників та якої процедури потрібно дотриматися? Читайте про це у статті. Під час воєнного стану бронювання працівників є...
25.04.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 року до 05:29 7 серпня 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 9 травня 2025 рок...
Нове
22.04.2025
Передавання документів у разі припинення юридичної особи
У статті розглянемо, кому та в якому порядку передається документація в разі повної ліквідації юридичної особи й у разі її реорганізації, а також вимоги до приймання-передавання документів у разі зміни керівника юридичної особи та працівника, відповідального за її архів. У статті розглянемо, кому т...
16.04.2025
Підприємець-роботодавець: особливості ведення кадрової документації
Підприємці можуть виступати роботодавцями, але водночас повинні врахувати встановлені для них особливості оформлення кадрових документів. У статті розглянемо, що та як повинен оформляти підприємець стосовно своїх найманих працівників. Наші рекомендації та зразки допоможуть підприємцю правильно оформ...
01.04.2025
Заява працівника про альтернативний обмін документами
Як оформлюється заява працівника про обмін кадровими документами через засоби електронних комунікацій? Практична ситуація Як оформлюється заява працівника про обмін кадровими документами через засоби електронних комунікацій? Згідно з ч. 3 ст. 29 КЗпП ознайомлення працівників з наказами (розпорядже...
Кращі матеріали