Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Зміни до Повідомлення про прийняття працівників на роботу

Кадрові питання

Що змінилося у формі та порядку повідомлення про прийняття працівників на роботу та чи всіх роботодавців це стосується?

Постановою КМУ від 23.08.2024 № 967 унесено зміни до постанови КМУ від 17.06.2015 № 413, яка відтепер має назву «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником» (далі – Постанова № 413).

Відповідні зміни внесено і до форми Повідомлення про прийняття працівника на роботу (детальніше про порядок повідомлення та відповіді на актуальні запитання читайте у статті «Повідомляємо податкову про прийнятих працівників: відповіді на актуальні запитання»).

Зазначені зміни відбулися на виконання Закону від 25.04.2024 № 3680-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання праці домашніх працівників», згідно з яким КЗпП було доповнено новою главою XI-А «Праця домашніх працівників» (детальніше про домашніх працівників ми писали у статті «Домашні працівники: тепер усе буде згідно з КЗпП!»).

Наголосимо, що форма Повідомлення про прийняття працівників на роботу не зазнала суттєвих змін – до неї лише додано нову категорію – «домашні працівники».

Нагадаємо, що домашній працівник – це фізична особа, яка виконує домашню працю в межах трудових відносин з роботодавцем. А роботодавцем є фізична особа, яка є одним із членів домогосподарства та з якою домашній працівник уклав трудовий договір. Фізичні особи, які наймають на роботу домашніх працівників, повинні укладати з ними письмовий трудовий договір і, відповідно, подавати Повідомлення про прийняття на роботу.

Крім оновленої форми Повідомлення про прийняття працівників на роботу також затверджено форму окремого Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (додаток 2 до Постанови № 413). Як випливає з назви, це Повідомлення подають лише фізичні особи, які використовують працю домашніх працівників. У разі припинення трудового договору з домашнім працівником фізична особа, яка уклала з ним трудовий договір, повідомляє територіальний орган ДПС за місцем її податкової адреси (місцем проживання) про факт і підстави припинення укладеного з домашнім працівником трудового договору за формою згідно з додатком 2 до Постанови № 413 протягом трьох днів із дня його звільнення (абзац третій Постанови № 413).

Звертаємо увагу, що з 03.09.2024 на сайті ДПС з'явилися вже і нові електронні форми:

  • Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту (для юросіб – J3001004, для фізосіб – F3001004);
  • Повідомлення про припинення трудового договору з домашнім працівником (для юросіб – J3001101, для ФОП – F3001101).

Отже, нові форми діють з 24.08.2024, а форму про припинення трудового договору подають лише фізичні особи, які використовували працю домашніх працівників.

Коментарі до матеріалу
Всього коментарів 3
Відсортовано:
Статті за темою
25.09.2025
Копії та витяги з наказів та протоколів: як оформити
Ця консультація про те, як правильно оформити копії та витяги із службових документів. Кадровикам часто доводиться робити копії чи витяги з документів, але не всі знають, як правильно їх оформити. Найчастіше працівники відділу кадрів мають справу з копіями та витягами з наказів та протоколів, тому р...
25.08.2025
Чи може працівник подати до ПФУ свою паперову трудову книжку для оцифрування без участі роботодавця?
Відповідаємо на запитання, чи може працівник самостійно подати свою паперову трудову книжку до ПФУ для оцифрування.  Практична ситуація На підприємстві у багатьох працівників ще не оцифровані трудові книжки. Чи мають вони право самостійно подати до ПФУ свої паперові трудові? Так, мають право....
13.08.2025
Табелювання працівників в окремих ситуаціях
У статті розглянуто не врегульовані законодавством особливості заповнення Табеля обліку використання робочого часу в окремих ситуаціях.  Роботодавці зобов’язані забезпечувати достовірний облік виконуваної працівниками роботи. З цією метою ведеться Табель обліку використання робочого часу....
Популярне
01.08.2025
Воєнний стан продовжено: що треба знати кадровику?
Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 року до 05:29 5 листопада 2025 року. Розглянемо особливості організації трудових відносин в умовах воєнного стану з урахуванням його продовження.  Продовжено воєнний стан та мобілізацію строком на 90 діб: з 8 серпня 2025 ...
31.07.2025
Норми тривалості робочого часу – 2025
Норми тривалості робочого часу в останні роки розраховують, зважаючи на воєнний стан, строк дії якого на разі продовжено до 05:29 05.11.2025 (відповідний Указ Президента затверджено Законом від 15.07.2025 № 4524-ІХ). Розраховані норми тривалості робочого часу в умовах воєнного стану – далі у с...
10.09.2025
Чи має право працівник відмовитися від відрядження?
Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. Працівник відмовляється від відрядження: чи можливо Так, працівник має право відмовитися від поїздки у відрядження, але лише в таких випадках. 1. Він належить до категорії працівників, яких заборонено направ...
Нове
14.10.2025
Колективний договір: уточнюємо умови
У даній консультації розглянемо загальні правила, яких слід дотримуватись при укладенні колективного договору.  Строк дії колективного договору законодавством не передбачено. Однак на практиці колективний договір укладають на один або два роки. У кінці року, навіть якщо строк дії цього док...
07.10.2025
Протягом якого часу слід зберігати копії військово-облікових документів працівників, з якими припинено трудові відносини?
Відповідаємо на запитання щодо строку зберігання копій військово-облікових документів звільнених працівників. Ситуація із практики Скільки часу має зберігати роботодавець копії військово-облікових документів звільнених військовозобов’язаних працівників? Терміни зберігання документів, що форм...
06.10.2025
Чи можна оформити порядок ведення кадрового діловодства на підприємстві під час воєнного стану лише наказом?
З’ясовуємо, чи можна оформити порядок ведення кадрового діловодства під час воєнного стану лише наказом та наводимо його зразок. Практична ситуація На підприємстві не розроблено порядок ведення кадрового діловодства в період дії воєнного стану. Чи можна оформити його лише розпорядчим документ...
Кращі матеріали