Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Працевлаштування осіб на тимчасові роботи: як звітувати



На підприємстві працює працівник, направлений з Центру зайнятості - підсобний робітник.

Для нього створено тимчасове місце роботи. Він не є штатний працівник. В новому звіті з ЄСВ щодо нього також заповнювати реквізити 12-15 у таблиці 5?

Питання працевлаштування осіб на тимчасові роботи за направленням Центру зайнятості регулюється нормами Порядку організації громадських та інших робіт тимчасового характеру, затвердженого постановою КМУ від 20.03.13 р. № 175.

Нормами цього Порядку визначено, що на осіб, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, поширюються державні соціальні гарантії, передбачені законодавством про працю та зайнятість населення і загальнообов'язкове державне соціальне страхування. З особами, які беруть участь у громадських та інших роботах тимчасового характеру, роботодавці укладають в письмовій формі строкові трудові договори на строк, що сумарно протягом року не може перевищувати 180 календарних днів. Про участь осіб у таких роботах роботодавці вносять записи до трудових книжок відповідно до законодавства про працю (п. 4, 5).

З наведеного слідує, що оформлення особи за направленням Центру зайнятості на тимчасову роботу за професією підсобного робітника слід розглядати як звичайне працевлаштування, що передбачає серед іншого і подання повідомлення податковому органу про початок трудових відносин, і відображення інформації про їх початок і припинення в таблиці 5 звіту з ЄСВ із заповненням реквізитів 12-15 у таблиці 5 як при укладенні строкового трудового договору, так і при його припиненні.

Щодо (не)включення тимчасового працівника до штату зазначимо таке.

У ст. 64 Господарського кодексу зазначено, що підприємство самостійно визначає свою організаційну структуру, встановлює чисельність працівників і штатний розпис. Немає законодавчої норми, але з практики роботи вже усталеним  є визначення штатного розпису як документа, що відображає структуру підприємства, чисельність відділів, працівників та розмір їхньої заробітної плати.

Тому якщо підприємству потрібні працівники і воно їх приймає на роботу, вони стають його штатними працівниками, інакше для чого приймати працівника, якщо в ньому немає потреби.

Тимчасове робоче місце також має бути відображено в штатному розписі.

Коментарі до матеріалу
Статті за темою
01.07.2025
Діюче підприємство починає формувати резерв відпусткових: які наслідки
У статті надано рекомендації, як почати формувати резерв у разі його неформування через помилку та в разі переходу з мікропідприємств у малі.Часто підприємства, які раніше нехтували своїм обов'язком створювати резерв, вирішують зробити це з початку звітного року. Але стартувати треба правильно, адже...
12.06.2025
Штрафонебезпечні помилки з ЄСВ в Об’єднаному звіті
У статті детально розглянуто питання відповідальності платників податку за порушення, пов’язані з нарахуванням, сплатою та звітністю з ЄСВ, а також заходи, які можуть бути застосовані контролюючими органами за такі порушення. За деякі помилки в Об’єднаному звіті з ЄСВ можна поплатитися ш...
12.06.2025
Штрафи за ненарахування, несплату ЄСВ та помилки у звітності
У статті детально розглянуто питання відповідальності платників податку за порушення, пов’язані з нарахуванням, сплатою та звітністю з ЄСВ, а також заходи, які можуть бути застосовані контролюючими органами за такі порушення. Ненарахування, несплата ЄСВ чи помилки у звітності щодо єдиного внес...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
20.06.2025
Резерв на виконання гарантійних забов'язань: хто повинен створювати та в чому вигода
У статті розповімо, як знання стандартів бухобліку допомагають оптимізувати базу обкладення податком на прибуток. Також поговоримо про формування резерву на виконання гарантійних зобов’язань. Корисна норма бухобліку: згідно з п. 13–18 НП(С)БО 11 «Зобов'язання» підприємствам д...
Нове
25.07.2025
Представник працівників: навіщо потрібен та як обрати?
На вашому підприємстві немає профспілкової організації? Тоді дізнайтеся, з ким роботодавець повинен погоджувати окремі питання трудового законодавства (порядок оплати праці, складання графіку відпусток тощо). Трудовим законодавством передбачено, що в тих випадках, коли на підприємстві немає первинно...
25.07.2025
Працівники працюють неповний місяць чи неповний робочий час: як визначати середню зарплату для статусу критично важливого підприємства?
Надано відповіді на запитання, як обчислюється показник середньої зарплати з метою визнання підприємства критично важливим, а також як визначати середню зарплату, якщо працівник працював неповний місяць чи неповний робочий час. Надано відповіді на запитання, як обчислюється показник середньої зарпла...
21.07.2025
Працівника переведено на іншу посаду: чи потрібно повідомляти податковий орган?
У статті розглянуто, чи роботодавець повинен подавати до податкового органу повідомлення про прийняття працівника в ситуації, коли: працівника переводять на іншу посаду; працівник був сумісником, а став основним працівником. Як відомо, роботодавці зобов’язані подавати до органу ДПС повідомленн...
Кращі матеріали