Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Приймаємо на роботу сумісників

Кадрові документи для «трудових» перевірок

Оформлення трудових правовідносин із сумісниками сьогодні зустрічається практично на кожному підприємстві. І це не дивно, адже бувають ситуації, коли роботодавець попросту не може собі дозволити мати в штаті того або іншого працівника, а виконувати таку роботу потрібно (наприклад, обороти в підприємства невеликі, брати в штат юриста фінансово невигідно, а робота для юриста є). Про те, хто такі сумісники, як правильно оформляти з ними правовідносини, і про інші важливі моменти ви дізнаєтеся із цієї консультації.

Сумісництво – це виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому ж (внутрішнє сумісництво) або іншому підприємстві (зовнішнє сумісництво) (п. 1 Положення № 43).

Працівники можуть працювати за двома і більше трудовими договорами як в одного, так і в різних роботодавців (ними можуть бути як юрособи, так і фізособи-підприємці), якщо немає спеціальних обмежень (про це див. нижче).

Чим відрізняється сумісництво від суміщення?

Ці два поняття часто плутають не тільки працівники, але й самі роботодавці. Давайте розберемося.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
13.11.2025
Відпустка в разі смерті рідних: на скільки днів надається та як оформити
Роз’яснюємо, на скільки днів можна надавати працівникам неоплачувану відпустку у разі смерті рідних та як її оформлювати. Практична ситуація У працівника помер батько. На підставі яких законодавчих норм і на скільки днів можна надати йому відпустку та як це оформити? У такій ситуації праців...
11.11.2025
Індексація зарплати в листопаді 2025 року
У статті викладено особливості проведення індексації зарплати в листопаді 2025 року та наведено декілька практичних прикладів. Уже п’ять місяців поспіль коефіцієнти індексації не змінюються. 2025 року право на індексацію виникло лише в липні – для тих працівників, яким не підвищували окл...
30.10.2025
Надурочні роботи: як залучити до них та оплатити
У статті розповіли: що вважається надурочною роботою; кого не можна залучати до такої роботи; чи треба погоджувати залучення до надурочних робіт; чи є обмеження тривалості надурочної роботи; як оплатити надурочні роботи тощо. Непередбачені обставини можуть збільшувати тривалість трудового процесу. Н...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
23.10.2025
Інвентаризація кредиторської та дебіторської заборгованості
У статті розповімо про особливості проведення інвентаризації дебіторської та кредиторської заборгованостей підприємства. Інвентаризація розрахунків підприємства є одним з етапів суцільної інвентаризації, яка проводиться перед складанням річної фінансової звітності. Інвентаризація дебіторської та кре...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали