Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Посада не відповідає Класифікатору професій

04.10.2018 6945 0 4

Не викликає сумніву той факт, що записи про найменування роботи, професії або посади на яку прийнятий працівник, виконуються відповідно до найменування професій і посад, зазначених у Класифікаторі профессій1. Однак на це пряма вимога абзацу третього п.2.14 Інструкції № 582 до недавнього часу деякі роботодавці, м'яко кажучи, «забивали» на дане нормативною вимогою ... Але з серпня поточного року їх начебто «вкусив смажений півень». Адже саме з цього періоду форма № Д4 (додаток 4 до Порядку № 4353) подається за новою формою, істотні зміни в якій зазнала таблиця 5: тепер вона нерозривно пов'язана з Класифікатором професій.

У цій статті не розглядається приведення найменування посад у відповідність змінам до Класифікатору профессій4, тобто коли посаду спочатку була сформована правильно. Мета даного матеріалу - усунути «ляпи» роботодавця, пов'язані з тим, що посада на яку було прийнято працівника, з самого початку не відповідала професійній назві робіт, наведеним у Класифікаторі професій. Причому підхід, який автор висуває статті, ґрунтується на його власному поділі таких помилок на свіжі та старі.

Виправлення свіжих помилок

Відносно ситуації, коли працівника прийняли на посаду, яка не відповідає Класифікатору профессій, Мінпраці висловилося свого часу в листі від 07.08.2000 р № 18-3105 (далі - Лист № 18). У п.3 вказаного листа профільне міністерство відзначало, що необхідно привести наказ (розпорядження) про прийом на роботу (в якому міститься неправильне найменування посади) відповідно до законодавства. Тобто повинен бути виданий наказ про внесення змін в п .___ наказу від __.__.__ № ___ з урахуванням переліку професій, передбачених Класифікатором.

Однак, на думку автора, таке можливо в ситуації, коли помилку виявлено в місяці прийняття працівника на роботу, тобто поки назва посади особливо «не успадкують» у всіх інших документах кадрового діловодства. В іншому випадку виправлення доведеться вносити в усі документи, де фігурувала неправильна посаду, а таких може накопичитися ой як багато ...

У свою чергу, як зазначає Мінпраці в своєму Листі № 18, зміни в трудову книжку необхідно внести, керуючись п.2.10 Інструкції № 58. Причому закреслювати, підчищати, заклеювати в трудових книжках або вкладишах внесені в них раніше неточні або неправильні записи забороняється. Сам же порядок виправлення записів у трудовій книжці складається з послідовного виконання наступних кроків.

Повна версія доступна тільки передплатникам

Кращі матеріали