Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Посада не відповідає Класифікатору професій

04.10.2018

Не викликає сумніву той факт, що записи про найменування роботи, професії або посади на яку прийнятий працівник, виконуються відповідно до найменування професій і посад, зазначених у Класифікаторі профессій1. Однак на це пряма вимога абзацу третього п.2.14 Інструкції № 582 до недавнього часу деякі роботодавці, м'яко кажучи, «забивали» на дане нормативною вимогою ... Але з серпня поточного року їх начебто «вкусив смажений півень». Адже саме з цього періоду форма № Д4 (додаток 4 до Порядку № 4353) подається за новою формою, істотні зміни в якій зазнала таблиця 5: тепер вона нерозривно пов'язана з Класифікатором професій.

У цій статті не розглядається приведення найменування посад у відповідність змінам до Класифікатору профессій4, тобто коли посаду спочатку була сформована правильно. Мета даного матеріалу - усунути «ляпи» роботодавця, пов'язані з тим, що посада на яку було прийнято працівника, з самого початку не відповідала професійній назві робіт, наведеним у Класифікаторі професій. Причому підхід, який автор висуває статті, ґрунтується на його власному поділі таких помилок на свіжі та старі.

Виправлення свіжих помилок

Відносно ситуації, коли працівника прийняли на посаду, яка не відповідає Класифікатору профессій, Мінпраці висловилося свого часу в листі від 07.08.2000 р № 18-3105 (далі - Лист № 18). У п.3 вказаного листа профільне міністерство відзначало, що необхідно привести наказ (розпорядження) про прийом на роботу (в якому міститься неправильне найменування посади) відповідно до законодавства. Тобто повинен бути виданий наказ про внесення змін в п .___ наказу від __.__.__ № ___ з урахуванням переліку професій, передбачених Класифікатором.

Однак, на думку автора, таке можливо в ситуації, коли помилку виявлено в місяці прийняття працівника на роботу, тобто поки назва посади особливо «не успадкують» у всіх інших документах кадрового діловодства. В іншому випадку виправлення доведеться вносити в усі документи, де фігурувала неправильна посаду, а таких може накопичитися ой як багато ...

У свою чергу, як зазначає Мінпраці в своєму Листі № 18, зміни в трудову книжку необхідно внести, керуючись п.2.10 Інструкції № 58. Причому закреслювати, підчищати, заклеювати в трудових книжках або вкладишах внесені в них раніше неточні або неправильні записи забороняється. Сам же порядок виправлення записів у трудовій книжці складається з послідовного виконання наступних кроків.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
03.09.2025
Направлення працівника на базову військову службу або загальновійськову підготовку: дії роботодавця
Зі статті дізнаєтеся, що таке базова військова служба й базова загальновійськова підготовка та що має зробити роботодавець в разі направлення на них працівників. Поняття «базова загальновійськова підготовка» (далі – загальновійськова підготовка) та «базова військова служба&ra...
Популярне
20.06.2025
Резерв сумнівних боргів: у яких випадках підприємству вигідно його створювати
Розповімо, які підприємства можуть оптимізувати податок на прибуток шляхом створення резерву сумнівних боргів та як правильно сформувати цей резерв, щоб не було претензій з боку контролюючих органів. У чому полягає проблема: оптимізація об’єкта обкладення податком на прибуток для деяких підпри...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної ...
20.06.2025
Як розрахувати резерв відпусток на дату балансу
У статті розповімо про порядок формування резерву відпусток і регулярність його перегляду. Чи треба щомісячно інвентаризувати резерв? Забезпечення на оплату відпусток формується для рівномірного розподілу витрат на відпустки між звітними періодами. Його створення – обов’язок підприємства...
Нове
12.09.2025
Якщо заборгованість із зарплати виплачується у вересні 2025 року
Компенсація громадянам втрати частини доходів у зв’язку з порушенням строків їх виплати провадиться в разі затримки виплати доходів на один і більше календарних місяців відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2001 № 159. Сума компенсації обчислюється як добуток нарахован...
10.09.2025
Допомога по частковому безробіттю
У цій статті розглянуто за яких умов може отримати працівник, роботодавець та ФОП допомогу по частковому безробіттю від держави. Законодавством передбачено різні види допомоги для працівників та роботодавців. Одним із них є допомога по частковому безробіттю. Хто має на неї право, як її отримати та к...
10.09.2025
Документальне підтвердження витрат на відрядження
У статті докладно розповіли про те, які саме документи мають бути для підтвердження витрат у відрядженні. Витрати, понесені підзвітною особою у відрядженні, мають бути документально підтверджені. Інакше або у працівника виникне оподаткований дохід, або просто роботодавець не відшкодовуватиме такі ви...
Кращі матеріали