Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Переміщення працівників


У консультації розповімо, чи потрібна згода працівників на переміщення, чи вплине це на їх зарплату, чи треба документально це оформляти.


Що таке переміщення?

Згідно з ч. 2 ст. 32 КЗпП переміщення – це доручення роботи на тому самому підприємстві, але на іншому робочому місці або в іншому структурному підрозділі в тій самій місцевості в межах спеціальності, кваліфікації або посади, обумовленої трудовим договором.

При яких умовах переміщення буде законним?

Переміщення буде вважатися законним, якщо згідно зі ст. 21 і 31 КЗпП буде здійснюватися в рамках трудового договору і не буде передбачати істотних змін його умов. Переміщення повинне бути мотивованим і обумовленим інтересами виробництва (п. 31 Постанови № 9).

Чи потрібна згода працівника для його переміщення на інше робоче місце?

Ні, не потрібна. Переміщення не вважається переведенням на іншу роботу і не потребує згоди працівника.

Зверніть увагу: якщо при укладенні трудового договору було передбачене виконання роботи в певному відділі або структурному підрозділі, то при переміщенні до іншого структурного підрозділу згода працівника все-таки знадобиться, адже в даному випадку йдеться про зміну умов трудового договору. Якщо ж у трудовому договорі відповідні умови не були встановлені, власник має право перемістити працівника з одного структурного підрозділу до іншого без зміни умов трудового договору, незалежно від наявності згоди працівника.

Чи потрібно документально фіксувати переміщення працівника на інше робоче місце?

Трудовим законодавством прямо не встановлено, що при переміщенні потрібно видавати наказ або розпорядження. Переміщення доцільно оформляти шляхом видання наказу або розпорядження, якщо працівника переміщують у новий офіс (приміщення, склад, структурний підрозділ) за іншою адресою, але в межах тієї самої місцевості (див. зразок).

Чи встановлені обмеження при переміщенні працівників?

Роботодавець не має права переміщувати працівника на роботу, протипоказану йому за станом здоров’я.

Чи впливає переміщення на зарплату переміщеного співробітника?

Переміщений працівник продовжує трудитися на тих самих умовах, що й раніше, тому розмір його зарплати залишається колишнім. Однак якщо в результаті переміщення зарплата працівника зменшується з незалежних від нього причин, то здійснюється доплата до попереднього середнього заробітку протягом двох місяців із дня переміщення (ст. 114 КЗпП).

Чи потрібно вносити запис до трудової книжки про переміщення?

Відомості про переміщення працівників не вносяться до трудової книжки (п. 2.2 Інструкції № 58).

Висновки:

Основні характерні риси переміщення такі:

  • ініціатором переміщення, як правило, є роботодавець, але може виступати й працівник;
  • згода працівника на переміщення не потрібна, крім тих випадків, коли змінюються умови трудового договору, передбачені при його укладенні (місце роботи, структурний підрозділ);
  • забороняється переміщувати працівника на роботу, яка протипоказана йому за станом здоров'я;
  • запис про переміщення до трудової книжки не вноситься.
зразок.doc
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Статті за темою
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Популярне
24.10.2025
Облік шин та акумуляторів
У статті розглянемо: до якого виду активів належать шини й акумулятори – оборотних чи необоротних; як вести облік їх придбання, заміни та списання; що потрібно зробити, щоб не сплачувати екоподаток з шин та акумуляторів (відходів). Із цієї статті ви дізнаєтеся: до якого виду активів належа...
18.08.2025
Облік витрат на створення вебсайту
У статті розповімо, що таке вебсайт та як відображати в бухгалтерському та податковому обліку витрати на його створення. Сьогодні вебсайти використовуються з різними цілями. Деякі виконують тільки представницькі функції. Це може бути, наприклад, сайт-візитка – електронний аналог традиційної па...
23.10.2025
Як відобразити в обліку надлишки активів в платників податку на прибуток та єдинників
У статті розглянемо особливості обліку надлишків основних засобів, нематеріальних активів і запасів у розрізі бухгалтерського обліку, податку на прибуток та єдиного податку. У процесі інвентаризації підприємство може виявити надлишки активів, які необхідно взяти на баланс, відобразивши цю операцію...
Нове
14.11.2025
У воєнний період підприємство змінює режим роботи: як оформити відносини із працівниками
У статті розповімо, як підприємству змінити режим роботи та якими документами це оформити. Під час воєнного стану багато підприємств установлюють персоналу режим неповного робочого дня. Такий крок зазвичай викликаний економічними факторами (наприклад, скоротилася кількість замовлень, але підприємств...
14.11.2025
Призупинення дії трудового договору: документальне оформлення
У статті розглянуто, які документи потрібно оформити для призупинення дії трудового договору. Призупинення дії трудового договору: застосовуємо нові правила У статті ми розповімо, які документи і як саме потрібно їх оформити для призупинення трудового договору. Загальні правила Правила призупинення...
14.11.2025
Чи можна встановлювати додаткові вихідні дні замість святкових?
У статті ми з’ясували, чи правомірно під час дії воєнного стану встановлювати на підприємстві додаткові вихідні або святкові дні та як це правильно зробити. Під час воєнного стану не діє норма ст. 73 КЗпП, якою встановлено святкові й неробочі дні в мирний час. Також не застосовуються норми ч. ...
Кращі матеріали